DDB-creatieven starten The Family
- Bureaus
- 29 aug 2019 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieReclameNieuwkomersCreatie
- 29 aug 2019 @ 10:59
- Jeroen Mirck
Nederland is een nieuw creatief bureau rijker: The Family Amsterdam. Deze nieuwkomer is opgericht door de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers. Het bureau zal zakelijk geleid worden door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB.
Het bureau stelt een nieuwe manier van samenwerken centraal. 'Bij The Family zijn merken onderdeel van de familie', melden de oprichters. 'Met familie heb je lol, doe je dingen samen, deel en vier je dingen. Familie staat altijd voor je klaar, helpt en zegt waar het op staat. Bij familie kom je thuis, ben je altijd welkom en kun je altijd terecht.'
Inhoudelijk wil The Family dat alle merkuitingen van een merk 'herkenbaar familie' zijn en blijven. 'Dat is helaas geen vanzelfsprekendheid in het complexe medialandschap van vandaag.'
Consistentiemodel
De oprichters van The Family zien nog te vaak dat een merk er op social bijvoorbeeld totaal anders uitziet dan op televisie of op de winkelvloer. 'Om dat te verbeteren hebben we een consistentiemodel ontwikkeld dat met een aantal duidelijke tools een herkenbare lijn creëert in alle communicatie.'
The Family is een klein onafhankelijk creatief bureau met naar eigen zeggen de kwaliteit en de mogelijkheden van een groot bureau. 'Maar wel flexibeler, met kortere lijnen en dus efficiënter dan grotere bureaus.' Daarnaast beschikt The Family over een grote familie van bedrijven en individuen waarmee het heel snel kan opschalen indien nodig: 'Onze close relatives of onze neefjes en nichtjes.'
Aftrap met Max Verstappen
The Family is al aan het werk, maar zal per 1 oktober officieel de voordeur van zijn huis openen aan de Van Ostadestraat 115 in de Amsterdamse Pijp.
'We zochten een huis, want een familie woont niet in een kantoor. Meetings doen we liefst samen in de keuken aan de keukentafel en presentaties doen we op de bank voor de tv. Concepten doen we ‘thuis’ of liever nog bij klanten. Op deze manier kunnen we het DNA van het merk beter voelen en beter vertalen, waardoor we sneller samen stappen kunnen zetten.'
G-Star Raw is de eerste officiële klant. Samen met dit kledingmerk heeft The Family het sponsorship van Max Verstappen vertaald in een commercial en een serie online en social video’s voor de Nederlandse markt. De film speelt met de overeenkomsten van het merk en Nederlands bekendste sportsman. Authentiek, rebels en zonder pretentie.
Naast G-Star Raw wordt er inmiddels ook samen met andere klanten al nieuw werk ontwikkeld. 'Maar daarover later meer', aldus het nieuwe bureau.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024