TCB plakt mysterieuze ADE-posters

TCB plakt mysterieuze ADE-posters
  • Bureaus
  • 18 okt 2024 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodEvenement

De mysterieuze posters met de tekst 'Looking for quality pils?' met een grote QR-code zijn overal in Amsterdam te vinden. Wie de code scant, belandt in een raadselachtige WhatsApp-conversatie waar je pils kunt bestellen. Afzender blijkt: Two Chefs Brewing.

Pillenfeest? De campagne is volgens de makers bedoeld om de nieuwsgierigheid van de ADE-bezoekers dit weekend te prikkelen. De afzender is de Amsterdamse brouwerij Two Chefs Brewing, die hun nieuwste bier genaamd ‘Pils’ op een opvallende manier wil promoten.

Two Chefs Brewing staat bekend om hun kleurrijke bieren en humoristische aanpak, waarbij ze zichzelf niet te serieus nemen. 'We houden van Amsterdam, muziek en dansen, en zijn allemaal liefhebbers van ADE. Het idee begon als een grap tijdens de lunch, want waar kun je beter pils lanceren dan tijdens dit event? En met ons motto "live a little" in gedachten, dachten we: laten we gewoon kijken waar het schip strandt. Een paar dagen later hingen de eerste posters al door de stad', vertelt Marc Galestien van Two Chefs Brewing.

Sinds maandag hangen de posters in de stad en stromen de berichten binnen van mensen die de QR-code hebben gescand en in een chat met ons terechtkomen. 'Het is echt grappig wie en wat er binnenkomt via WhatsApp. Vooral buitenlandse nummers denken via ons nummer iets anders te kunnen scoren dan pils', voegt hij er lachend aan toe. 'Juist de verwarring leidt tot hilarische gesprekken. Gelukkig kan iedereen er wel om lachen.'

De limited edition 'Pils' is sinds maandag beschikbaar via de website en op verschillende locaties in Amsterdam, waaronder Avondwinkel Sterk, Radion, Bret, Hintergarten en bij verschillende ADE pop-up evenementen. Kom je via de gescande QR-code binnen, dan krijg je nog een speciale ADE-aanbieding. Inderdaad een mooie variatie op: 'Wij van TCB adviseren...', dachten we nog op de redactie, met een glimlach.
Feestgangers die een Limited Edition pils willen scoren, moeten snel zijn, het kan hard gaan, waarschuwt TCB.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken