[column] Top 5-TikTok-trends: misdadig populair, boze dino's & trip down memory lane

[column] Top 5-TikTok-trends: misdadig populair, boze dino's & trip down memory lane
  • Media
  • 18 okt 2024 @ 08:29
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

TREND: Prison Break

De legendarische serie Prison Break beleeft een soort tweede jeugd, want sinds alle seizoenen onlangs werden toegevoegd aan Netflix, wordt de serie massaal gebinged en bejubeld door een nieuwe generatie.  Prison Break is hot en ook heel TikTok staat er vol mee. Er wordt op verschillende manieren ingespeeld op de terugkeer van de serie op de streamingdienst. Er worden sketches gemaakt, binge-sessies gedeeld, crushes onthuld, noem het maar op. De serie is niet meer weg te denken van je for you page. Bekende TikTokkers zoals Pieter Valley konden de ‘Prison Break returns’ trend dan ook niet aan zich voorbij laten gaan. Dus, bedenk je eigen leuke haakje en spring op de trend-trein voor het te laat is. Gooi je idee wel even op tijdens de lunch, want er zijn vast genoeg andere collega’s die fan zijn en willen meedoen. Plaats het op jullie TikTok-pagina om 100 aura punten (TikTok-slang voor respect winnen) voor het bedrijf binnen te halen.

 


@pietervalley

Altijd zo’n scherp voorwerp 😂😂

♬ origineel geluid - Pieter Valley

SOUND: Boze Dino - Lil Ones

Grrrrr, ik ben een boze dino! Deze sound neemt langzaam TikTok over. Het komt van het account ‘ Lil Ones’, een account dat (oude) kinderliedjes in een nieuw jasje steekt in samenwerking met bekende zangers en rappers. En dat wordt erg goed ontvangen op het platform kunnen we je vertellen. Dus: dit is een oproep voor bedrijven die dino-producten verkopen of ehmmm, producten met dino’s erop verkopen (zoals Albert Heijn). Óf die zichzelf gewoon graag voor schut zetten voor een TikTok. Je gaat nu gegarandeerd viraal als je deze dino-sound gebruikt.


@kika_kinderen_kankervrij Vergeet je niet één korte broek te laten hangen wanneer de zomerkleren definitief naar zolder gaan? Vóór je het weet is het december. 🩳😎 #KiKakortebroek #kortebroekenactie #kika #kortebroek #blotebenen #doemee #kominactie #kinderkanker #helpkinderkankerdewerelduit #goeddoel #actieweek #awareness #fyp #voorjou ♬ origineel geluid - Lil Ones

DANS: Kippendans

Tijd om je collega weer voor de gek te houden! Deze trend gaat als volgt: Je gaat met z’n allen op een rijtje staan en vertelt één van je collega’s dat jullie een kippendansje gaan doen op een bepaald liedje. Die collega moet vooraan staan. De rest gaat daarachter staan, maar is in tegenstelling tot de voorste collega op de hoogte van de grap. Die houdt in dat zodra het muziekje begint, de voorste persoon dus lekker los gaat met de kippendans terwijl de rest stiekem wegsneakt en vervolgens in een deuk ligt om de nietsvermoedende collega vooraan. Goed voor de teambuilding en nóg beter voor de gunfactor online. Geheid dat het voor interactie gaat zorgen op jullie socials. Wie o wie is ditmaal de pineut? ;)



TREND: Oude foto’s laten signeren

Een trip down memory lane met oude foto’s. Heerlijk toch? Dat dachten ze bij de NFL (de Amerikaanse National Football League) ook. De marketeers van de teams gingen allemaal langs de spelen om hen foto’s te laten signeren. En niet zomaar foto’s, maar schattige, tenenkrommende, oude jeugdfoto’s van zichzelf. TikTok stond er de afgelopen 1,5 week vol mee en de trend bereikte zelfs de rode loper. Of actrice Reese Witherspoon daar zo blij mee was, weten we niet, maar goed, dat is het leed dat Bekend Zijn heet. Zet je collega’s ook lekker te kakken en struin Facebook af voor de meest cringy foto’s. Zullen ze zeker waarderen. Daarnaast is het ook een leuk idee voor het promoten van een nieuwe look. Denk aan oude producten die  in een nieuw jasje zijn gestoken, nieuwe werkuniformen, een nieuw logo, etc. Wees hier lekker creatief mee!


@heroesdenbosch Wil jij nou een van deze gesigneerde foto’s winnen?! 🙌 Laat in de reacties weten welke foto jij zou willen winnen en waarom! 🦸‍♂️ #heroesdenbosch #bnxtleague #voorjou #trends #fyp #viralvideos ♬ origineel geluid - Heroes Den Bosch

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken