Digital Rockstars: het gevoel van de jaren '90 met de kennis van nu

Digital Rockstars: het gevoel van de jaren '90 met de kennis van nu
  • Bureaus
  • 18 okt 2024 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Digital Rockstars is een nieuw, digitaal marketingbureau, dat zich richt zich op branding, creatie en online marketingcampagnes, met een grote knipoog naar de jaren ‘90 – een tijd waarin marketing speels, gewaagd en opvallend was.

Het doel? Volgens de oprichters ‘de onbezorgde en creatieve uitingen van vroeger samenbrengen met de digitale distributiemogelijkheden en ervaring van nu, zodat merken écht opvallen en maximaal resultaat behalen.’

De vijf ervaren partners van Digital Rockstars kiezen er bewust voor om hun verhaal op te hangen aan de jaren ‘90. “Weet je nog, vroeger? Nee, toen was niet alles beter. Wel leuker”, begint hun merkverhaal. “Hardcore was nog happy en marketing gewaagder”.

Wat het nieuwe digitale marketingbureau wil terugbrengen, zijn elementen van keihard lachen, opvallen en niet alles zo serieus nemen. De jaren ‘90-visie is dan ook duidelijk zichtbaar in alles wat Digital Rockstars doet. Van de retro-geïnspireerde website tot aan de tone of voice van het bedrijf - met woorden die we vroeger op straat naar elkaar schreeuwden. Soms een tikkeltje brutaal, maar vooral niet subtiel.

Jotham Marco, medeoprichter van Digital Rockstars: ‘Wij waren allemaal kind in de jaren ‘90. Toen had je zoveel reclames waar je om moest lachen, die leuk waren en daarom bleven hangen. De afgelopen jaren is dat steeds veiliger geworden, niet meer out of the box en vooral saaier. Een beetje truttig, als ik het zo mag noemen. Wij willen marketing weer injecteren met de goede dingen uit onze kindertijd, en daarmee merken helpen om weer op te vallen én te blijven plakken. Niet ieder merk zal dit durven, maar we beloven dat als je het wel durft, het heel leuk wordt.’

Op de foto: v.l.n.r. Tabby Fijma, Glenn Wessels, Rian de Boer, Jotham Marco en Rutger Groot

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken