De marketingtransfers van week 46, 2024
- B2b
- 15 nov 2024 @ 11:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Personalia
- 15 nov 2024 @ 11:00
- Michiel van Zaane
Je zou denken dat het op een gegeven moment wel klaar is met de transfers, simpelweg omdat iedereen nu op de perfecte plek zit. Maar niets is minder waar, er wordt ook deze week weer vrolijk doorgetransfereerd, opgericht en samengevoegd. MarketingTribune behoudt het overzicht.
Ace breidt het team uit met strategy director Vincent Johnson. Met zijn internationale visie en meer dan tien jaar ervaring bij vooraanstaande bureaus als 180 Amsterdam en Wieden+Kennedy London, krijgt Johnson de taak om de strategie aan te sturen voor Ace’s groeiende internationale klantportfolio. Johnson: ‘Ik ben ontzettend enthousiast om deel uit te maken van zo’n getalenteerd team. De energie is direct voelbaar, en ik kijk ernaar uit om voort te bouwen op dit momentum met werk dat wereldwijd aanspreekt.’
Naast Johnson verwelkomt Ace ook designer Tova Andersson van 180 Amsterdam en accountmanager Roos Schaffels, die afkomstig is van Alfred.
Vincent Johnson kijkt ernaar uit om deel uit te maken van Ace.
Bureau AKQA heeft Hannah Shevell benoemd tot Managing Director van de Amsterdamse studio. Shevell is een ervaren strateeg met expertise op het gebied van branding en innovatie. Shevell: ‘AKQA Amsterdam is een ongelooflijk talentvolle groep mensen die ernaar streven om meerwaarde te bieden aan onze partners dan wat er in een briefing wordt gevraagd. Ik ben vereerd om dit team te mogen leiden in het komende jaar. De toekomst zit vol mogelijkheden, en in mijn nieuwe rol richt ik me op het creëren van een omgeving en cultuur die de hoogste kwaliteit van leven, werk en resultaten voor iedereen oplevert.’
Hannah Shevel.
Geminaes, geïnspireerd door het sterrenbeeld Tweelingen, is een nieuw creatief bureau voor storytelling en productie met hubs in Amsterdam en Londen. Als “creatieve tweeling” van merken fungeert Geminaes als verlengstuk van in-house experts. Dit 2025 bureaumodel werkt naadloos samen met in-house experts. Via een mix van traditionele bureau-expertise, AI en digitale knowhow verlegt Geminaes creatieve en productionele grenzen en realiseert campagnes met zakelijk resultaat.
Het bureau is opgericht door Mitchell Duffree. Na zes jaar het “bureau-model van de toekomst” te hebben verfijnd met "We are Duffree," heeft hij het afgelopen jaar al zijn bevindingen geïmplementeerd in het nieuwe bureau Geminaes.
Mitchell Duffree.
House of Treats heeft een nieuw huis gebouwd: House of Communities. Dit nieuwe onderdeel richt zich op het bouwen, activeren en managen van toegewijde merk-communities, bestaande uit fans en ambassadeurs die op de lange termijn bijdragen aan de groei van een merk. ‘Communities zijn meer dan een trend,’ zegt Estelle Goldman Peek, mede-oprichter van House of Communities. ‘Ze zijn een logisch gevolg van de veranderende markt. Media-inkoop wordt steeds duurder, en de invloed van traditionele influencers neemt af. Door de overdaad aan content op alle kanalen wordt het steeds lastiger om je consument te bereiken. De jongere generaties willen niet langer benaderd worden via advertising; ze zoeken merken die hen écht aanspreken en op de juiste manier met hen in gesprek gaan. Om relevant en winstgevend te blijven als merk, moet je relaties opbouwen met consumenten, en dan vooral met jongere doelgroepen. Communities zijn hiervoor de ideale tool.’
Het team van House of Communities. Denken we.
Communicatieadviesbureau Van Luyken verwelkomt Maud Bolenius als junior communicatieadviseur. Zij rondde onlangs haar studie Communicatie af. Bolenius: ‘Het is een geweldige kans om mijn loopbaan te starten bij Van Luyken, een bureau met een sterke reputatie en een inspirerende werkomgeving. Ik kijk er enorm naar uit om te leren van het ervaren team en bij te dragen aan strategieën die onze klanten helpen zich te onderscheiden.’
Maud Bolenius.
Senior Michiel van Zaane, excuses: senior redacteur, gaat weg bij MarketingTribune. Na ruim 3 jaar verlaat hij BBP Media om in dienst te treden bij VMN Media. Wij wensen ze daar veel sterkte.
Vermoedelijk Michiel van Zaane.
PR- en communicatiebureau The Media Nanny en digitaal en strategisch marketingbureau Circulate breiden uit naar het Midden-Oosten. In 2025 openen zij een nieuwe vestiging in Riyad, Saoedi-Arabië. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de regio, aangezien beide bedrijven hun expertise en talent bundelen om een alternatief te bieden voor de grotere gevestigde bureaus.
Riyad. Mooi plaatje toch?
Bureaugroep Candid lanceert location-based advertising specialist Mjourney. Het eerder overgenomen Mobile Journey maakt hier onderdeel van uit. Cynthia Openneer is aangesteld als Commercial Director. Mjourney biedt adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroep lokaal en persoonlijk te bereiken via omnichannel, location-based oplossingen. De omnichannel strategie van Mjourney combineert mediakanalen zoals Mobile Display, DOOH, Digital Audio, Native en Connected TV tot een geïntegreerde campagne.
‘We merken dat adverteerders op zoek zijn naar oplossingen, niet alleen gericht op mobile, maar écht omnichannel werken en een coherente ervaring bieden,’ zegt Cynthia Openneer. ‘De ‘M’ symboliseert niet alleen ‘Mobile’ maar andere vele facetten van ons werk, zoals Media, Meetbaarheid, Momentum, Mapping en Messaging.’
Het team van Mjourney.
Eva Holtkamp is benoemd tot Managing Director Media voor Publicis Nederland. Met 25 jaar ervaring in de mediawereld aan bureauzijde richtl Holtkamp zich bij Publicis op het vormgeven en implementeren van mediastrategische producten en oplossingen. Haar doel is om de effectiviteit en efficiëntie van de mediainzet voor de adverteerders van Publicis nog verder te vergroten. ‘Dit is een thema waar ik mijn hele carrière met grote passie en oprechte nieuwsgierigheid aan heb gewerkt. Ik wil nog steeds iedere dag precies weten wat écht werkt. Het geeft me een enorme kick om oplossingen te vinden die goed werken voor alle betrokkenen. Uiteindelijk moet het kloppen voor alle key-players van doelgroep naar platform naar het merk zelf en dat is het moeilijkste wat er is.’
Eva Holtkamp.
Serviceplan Amsterdam is al enkele jaren onder de radar actief in Nederland, maar de komst van Annabelle Klop als nieuwe Managing Director is het aangewezen moment om zich officieel obreed p de Nederlandse markt te presenteren. Het bureau positioneert zich als “het meest lokale, internationale bureau van Amsterdam en hanteert haar kenmerkende 'Übercreativity' aanpak.”
Klop brengt een ruime ervaring mee in marketing en reclame. Ze was onder meer werkzaam als Client Service Director bij INDIE en Dentsu Creative en als International Business Director bij Code D’Azur. ‘Met “Übercreativity” verheffen we ons als creatieven niet boven anderen’ volgens Klop. ‘Integendeel, we geloven dat we door het bundelen van verschillende relevante disciplines binnen ons House of Communication—zoals strategie, creatie, PR, media, data en technologie—culturen én invalshoeken, samen met onze klanten tot het optimale resultaat komen. Dit doen we op een nuchtere en gegronde Nederlandse manier.’
Annabella Klop.
The Social Hub heeft Trix van der Vleuten aangesteld als CMO. Met bijna twintig jaar ervaring bij wereldmerken zoals KFC, KraftHeinz en Versuni (voorheen onderdeel van Philips), zal Van der Vleuten leiding geven aan het vernieuwde Global Marketing & Performance-team. De benoeming is onderdeel van een bredere herstructurering, waaronder de oprichting van een nieuw Marketing & Performance Leadership Team. Dit team bestaat uit Daniel Hernández Lyon, voormalig Edelman Director en sinds 2023 Director of Global Communications bij The Social Hub; Anne Koning, voorheen bij Netflix verantwoordelijk voor global brand & social media en sinds september Global Director of Brand & Content; en Nathalie Wilson, eerder werkzaam bij CWT, die in september startte als Director of Marketing. De zoektocht naar een nieuwe Commercial Director is momenteel in volle gang.
Trix van der Vleuten.
Internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis heeft een derde kantoor in Duitsland geopend, ditmaal in Berlijn. Met deze strategische uitbreiding kan het bureau nationale en internationale klanten nog beter ondersteunen met directe toegang tot de Duitse hoofdstad. Team Lewis heeft nu 26 kantoren wereldwijd.
Henric Abraham-Winter en Sarah Kollmann zwaaien de scepter in het nieuwe kantoor in Berlijn.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024