Biografie Creatxt communicatie & content is het contentbureau van Maroesja Kuut. Als allrounder binnen de communicatie neemt Maroesja vanuit Creatxt voor diverse organisaties werk uit handen. De focus ligt op contentmarketing; van contentstrategie tot contentcreatie.
Maroesja Kuut
Een goed verhaal begint bij je klant
Verhalen verbinden en worden beter onthouden. Goede verhalen laten zich vinden. Maar hoe kom je tot een goed verhaal? Goed nieuws! Dat verhaal zit al in je organisatie en begint bij de klant.
De basis van contentcreatie
Contentcreatie begint met een goed idee. Maar een goed idee, begint dat bij jezelf of begint dat bij de klant? Beide waarschijnlijk. En wanneer is een idee een goed idee? Bij contentcreatie kunnen drie vragen helpen terug naar de basis te gaan en het ‘waarom’ voor ogen te houden.
Holistische seo
Seo verandert. Kon je vroeger met het indrukken van wat knoppen veel bereiken, nu is er meer voor nodig. Dit zegt Joost de Valk van Yoast, een website optimization bureau, in zijn videopresentatie van WordCamp. Seo omvat meer dan technische expertise. Dit alles heeft te maken met de transparantie van het web, de ontwikkeling van zoekmachines en de verwachtingen die klanten hebben.
Iedereen is contentmarketeer. Of toch niet?
Schrijven leer je op de basisschool, dus iedereen kan schrijven. Er is echter wel een verschil tussen een boodschappenlijstje schrijven en content die bedrijfsdoelen dient. Heel Nederland lijkt doordrongen van het effect van contentmarketing. Tegelijk is dat een risico aan het worden. We produceren content in overvloed. Uit het GetData-onderzoek van GetApp Lab blijkt dat lezers zich steeds meer storen aan slechte content.
Insights online contentmarketing Google
Video heeft de toekomst meldt Google. Een derde van onze totale online activiteit besteden we aan het bekijken van video’s. Studenten van Utrecht Business School mochten onlangs bij Google op kantoor een masterclass content(video)marketing bijwonen. Interessant om de uitvinder van zoekmachinemarketing eens te horen over hoe zij hun klanten adviseren over digitale strategieën.
Wat is clickbait?
Clickbait is een term die sommige mensen in relatie tot contentmarketing gebruiken. De definities verschillen, maar in grote lijnen komt het er op neer dat je kop vooral is bedoeld om zoveel mogelijk clicks te verkrijgen. Helaas wordt het in de praktijk nog al eens negatief geïnterpreteerd: dat de inhoud van je content helemaal niet zo spectaculair is als de kop doet vermoeden. Gelukkig weet een degelijk opgeleide content marketeer dat je met misleiding geen betrokken publiek creëert, toch? Het gaat er dus niet om of je aan clickbait doet, maar hoe je dat doet.
Contentmarketing is geen trucje
Is contentmarketing een hype? Je zou haast denken van wel. Immers, wie is er niet mee bezig? Het antwoord is ja en nee tegelijk. Ja voor diegenen die zich er blind in storten. Nee voor alle content marketeers die al sinds jaar en dag aandacht besteden aan kwalitatief goede en relevante content ter ondersteuning van een contentstrategie.
Professionals over contentmarketing
Contentmarketing is enorm in opkomst en toch is het al zo oud als de weg naar Rome. Zelfs eeuwen terug wist men producten aan de man te krijgen met pamfletten, boeken en demo’s. En met Allerhande bewees ook de AH al jaren terug dat contentmarketing werkt. Hoe kan het dan toch dat bedrijven en marketeers nu pas de toegevoegde waarde hiervan (gaan) inzien? Een visie op een vakgebied dat contentmarketing heet.
Marketing automation: van schieten met hagel naar bullseye
Tegenwoordig kun je een enorme hoeveelheid informatie uit werkelijk van alles ontsluiten. Dat big data nog vorig jaar een ‘buzz word’ was, is niet zo gek. Dat er overal informatie is te halen, is inmiddels een gegeven. Maar hoe je dat zo efficiënt mogelijk doet is misschien nog niet voor iedereen zo eenvoudig. Marketing automation helpt en draagt bij aan zowel lead generatie als relatiebeheer.
Iedereen is mediamagnaat
Iedereen is mediamagnaat en kan een publiek aanspreken. Dit is kort samengevat waar Carlijn Postma, eigenaar van Contentmarketingbureau The Post en docent bij Utrecht Business School, voor staat. Het is de kern waar het zowel bij communicatie als journalistiek om gaat. Je schrijft – als organisatie - voor de lezer en niet voor jezelf. Uiteindelijk blijkt dat als je relevant bent, het publiek je juist dan weet te vinden. Je beoogt hetzelfde resultaat, maar zowel aanpak als inhoud zijn anders.
[Interview] 'Contentmarketing bestaat al 100 jaar'
Marketing is goed in zijn eigen marketing zou je kunnen zeggen. Regelmatig worden er nieuwe termen geïntroduceerd. Contentmarketing bijvoorbeeld. Is dit werkelijk zo nieuw? En zo ja, wat is er nieuw aan en wat houdt de term eigenlijk in? Suzanne de Bakker van UBS Business School haalt ons uit de droom: 'Contentmarketing bestaat al 100 jaar.' De Bakker is gepromoveerd communicatiewetenschapper, zelfstandig professional, docent aan de Universiteit van Amsterdam en kerndocent bij UBS business school. Bij deze laatste is zij verantwoordelijk voor de opleiding Contentmarketing die 12 maart weer van start gaat.
- AlgemeenNieuws Adverteerders en bureaus gaan voor...Nieuws Onderzoek naar goede voornemens...Nieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...Weblog Marketing in fast forward: 2024Nieuws Kortingsbonnen en aanbiedingen: Hoe...Weblog [column] 10 mogelijke AI trends voor...
- B2BNieuws Beeckestijn Business School neemt...Nieuws De marketingtransfers van week 1, 2024Weblog [column] Merken 2025: niet bewegen...Nieuws De marketingtransfers van week 51 en...Nieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...
- BureausNieuws Micazu kent ‘huizen die goed zijn in...Nieuws Ebro Foods lanceert campagne voor...Nieuws YoungCapital lanceert campagne Boost...Nieuws Green Food Lab in zee met met...Nieuws Campagne Natuurhuisje voor derde...Nieuws Jumbo scoort dankzij samenwerking...
- ContentmarketingNieuws Eerste keynote spreker Branded...Nieuws Nachtelijke stunt Beter Bed Nieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...
- DesignNieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...Nieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...
- Food en RetailNieuws Hornbach laat spijtoptanten aan het...Nieuws Holland & Barrett: aandacht voor...Nieuws [Horecava] Cijfers foodmarkt...Nieuws [onderzoek] Foodservicelogistiek...Nieuws Productie a-merk Haagsche Hopjes stoptNieuws De Koffiejongens verdriedubbelt...
- MediaNieuws Van Quiet Luxury tot AI-CommerceNieuws Kijktijd 2024: iets minder tv gekekenWeblog [column] De marketingspelregels in...Nieuws Odido kiest EssenceMediacom als...Nieuws Talpa stopt na zeven jaar met...Nieuws Harriet Schrier (MMA): 'Contact met...
- Online MarketingNieuws Polaroid.com: digitale beleving vol...Nieuws TUI introduceert Lena, de AI Explorer Nieuws Marketeers moeten AI inzetten als...Nieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...
- SponsoringNieuws Grolsch en FC Twente verlengen...Nieuws Tim Knol wandel-ambassadeur...Nieuws Tickets for Good nu ook in Nederland...Nieuws Magnus Carlsen zet dresscode...Nieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Eerste keynote spreker Branded... 10-01-2025
- Nachtelijke stunt Beter Bed 09-01-2025
- Asus wil rem helpen zetten op... 30-12-2024
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024