Biografie Ruben Balfoort, in het dagelijks leven product marketeer bij CM.com, is oprichter van commercialreview.nl, een database voor Nederlandse tv-commercials en een platform waar tv-reclames kunnen worden beoordeeld door het publiek.
Biografie Ruben Balfoort, in het dagelijks leven product marketeer bij CM.com, is oprichter van commercialreview.nl, een database voor Nederlandse tv-commercials en een platform waar tv-reclames kunnen worden beoordeeld door het publiek.
We kijken midden in de zomer terug op de meest opvallende commercials van de maand juli. Dit is de laatste aflevering van deze serie columns.
We kijken weer terug op de meest opvallende commercials van de vorige maand. Welke scoorden goed, welke minder?
In de maand april vielen onder meer deze commercials op en kregen dit oordeel.
We kijken weer terug op de meest opvallende commercials van maart. Wie scoorde hoog, wie moet nog schaven aan zijn creatieve uitingen?
We kijken terug op de meest opvallende commercials van de maand februari en noteren de reacties van het publiekspanel.
We kijken terug op de meest opvallende commercials van de maand januari. We beoordeelden dit keer vier reclamespots.
Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2023 vanuit commercialreview! De afgelopen decembermaand hebben we op ons platform voor de 4e keer de ‘December Commercial Competitie’ georganiseerd waar vijftien adverteerders aan meededen. De winnaars zijn nu bekend.
In de commercialreview worden de meest opvallende commercials van de afgelopen maand beoordeeld door de kijkers thuis.Wie scoort deze maand en welke zijn teleurstellend?
Begin september 2022 verdwenen er op raadselachtige wijze letters van het Hornbach-logo op de gevel bij verschillende vestigingen. Er volgde een speurtocht naar de letters en op verschillende plekken in het land doken de metershoge letters op. Ruben Balfoort van Commercialreview.nl analyseert.
Bij de oogst van de tvc’s in oktober 2022 zetten consumenten ook enkele kritische kanttekeningen.
De oogst van tvc’s in september levert wederom geslaagde en minder geslaagde reclamefilmpjes op.
We beginnen deze maand met de TV commercial en de buitenreclame van het Oranje Fonds, ontworpen door B.R.A.I.N. Creatives. Beide zijn onderdeel van een campagne die draait om het thema 'Samen voor de Buurt'. Hiermee wil het Oranje Fonds duidelijk maken dat een betrokken samenleving ertoe doet.
In deze zomerperiode zit je liever op het strand of op een terras. Voor de tv hangen schiet er dan vaak bij in. Dat zien we dan ook terug in het aantal nieuwe commercials dat we voorbij zien komen. Toch lichten we er graag 3 uit.
De commercialreview met de meest opvallende commercials uit de maand juni.
We blikken terug op de commercials van de maand mei 2022 waarin we onder meer commercials van supermarkten en commercials met het onderwerp “eten en drinken” zagen. In deze column lichten we er een paar uit.
Commercialreview beoordeelt elke maand, exlusief voor Marketingtribune, de opvallendste tvc’s. Dit keer de oogst van april 2022.
Ruben Balfoort, eigenaar van Commercialreview.nl, blikt terug op de meest opvallende commercials die in maart zijn gelanceerd.
Februari stond natuurlijk grotendeels in het teken van de Olympische Spelen waaraan ook in een aantal commercials aandacht werd geschonken. In deze column bespreken we de meest opvallende commercials van de maand februari.
De maand januari zal voor velen in het teken hebben gestaan van een nieuwe en gezonde start. Dat was ook te zien in de commercials die in de maand januari zijn uitgebracht. Ruben Balfoort zet de opvallendste tvc's en de publieke reactie erop op een rij.
Allereerst: een heel gelukkig en gezond 2022. Afgelopen jaar hebben we prachtige commercials langs zien komen en deze voor mogen leggen aan onze reviewers. De klap op de vuurpijl was de decembermaand waarin we voor het derde jaar op rij Nederland lieten stemmen op wat volgens hen de beste decembercommercials zijn.
In deze column bespreken we de meest opvallende commercials van de maand november plus een sneak preview van de eerste decembercommercials.
We bespreken weer de meest opvallende commercials op ons platform van de afgelopen maand oktober 2021. Het was wederom een maandje met veel creativiteit en hier en daar een pareltje.
We bespreken de commercials die afgelopen maand het meest opvielen op ons platform. In de spotlight Plus, Donald Duck, Trekpleister, Kruidvat en FirstChoice.
Ruben Balfoort, eigenaar van Commercialreview.nl, blikt terug op de meest opvallende commercials die in augustus zijn gelanceerd.
Ondertussen zitten we halverwege de zomer, maar van echte zomer is nog weinig sprake geweest. Gelukkig geven een heel aantal commercials ons wel het zomerse gevoel waardoor we toch een beetje in de stemming kunnen komen.
Helaas ligt Nederland inmiddels uit het EK. Het waren een aantal weken van steeds verder groeiende Oranjekoorts en stiekem werd er gehoopt op een goed resultaat. Het mocht niet zo zijn, maar gelukkig hebben we de herinneringen nog.
De maand mei werd toch wel gekenmerkt door het Songfestival dat eindelijk eens in Nederland plaatsvond. Zeker omdat er maar weinig mensen live bij konden zijn, zorgde dit voor veel tv-kijkers, wat weer goed is voor adverteerders.
Dat we weer iets meer vrijheid hebben om ons leven naar eigen wens in te richten, was afgelopen maand direct terug te zien in sommige commercials, waaronder natuurlijk die van Heineken met de welbekende Rudi.
Het voorjaar is begonnen, de zomertijd is ingegaan en de lentekriebels nemen toe. Dat zagen we ook zeker terug in de commercials van de maand maart.
De eerste opvallende commercial van februari is van Robijn, ontworpen door Wunderman Thompson. In deze commercial wordt een nieuw product geïntroduceerd: Dry Wash.
Commercial-watcher Ruben Balfoort bespreekt in zijn nieuwste column de meest opvallende commercials van afgelopen januari 2021.
Commercial-watcher Ruben Balfoort bespreekt in zijn nieuwste column de meest opvallende commercials van afgelopen december.
Commercial-watcher Ruben Balfoort bespreekt in zijn nieuwste column de meest opvallende commercials van november.
De markt voor tv-advertenties heeft het afgelopen kwartaal weer de weg naar boven gevonden, zo blijkt uit onderzoek van Screenforce. De afgelopen maand zagen we inderdaad zo’n 100 nieuwe commercials voorbij komen. In deze column bespreken we de zes meest opvallende commercials.
De herfst heeft nu echt zijn intrede gedaan en dat betekent meer tijd binnen doorbrengen. Waarschijnlijk wordt er in deze tijd ook meer televisie gekeken, waardoor er weer extra aandacht komt voor tv-commercials.
In de afgelopen maand augustus kwamen er weer veel nieuwe commercials (60+) voorbij, waarvan we er in deze column zes bespreken.
Ruben Balfoort, eigenaar van Commercialreview.nl, blikt terug op de meest opvallende commercials die in juli verschenen.
Ruben Balfoort, eigenaar van Commercialreview.nl, blikt terug op de meest opvallende commercials die in juni verschenen.
Eindelijk lijkt er licht aan het einde van de tunnel te zijn: de ziekte en sterftecijfers dalen en we mogen langzaam weer de terrassen op om te genieten van gezelschap, de overheerlijke lente en koude drankjes.
Afgelopen maand zagen we enorm veel corona gerelateerde commercials voorbijkomen. Het panel vraagt zich af of iedereen tegenwoordig hetzelfde reclamebureau heeft…
In deze barre tijd, die zeker ook de nodige invloed heeft op adverteerders, hebben we weer veel mooie commercials voorbij zien komen.
In de regenachtige februarimaand had ik alle tijd om de nieuwste commercials eens goed onder de loep te nemen en voor te leggen aan ons panel op commercialreview.nl. Ook deze maand zagen we weer 40+ nieuwe commercials voorbijkomen.
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: