Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
- B2b
- 15 nov 2024 @ 07:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2024 @ 07:45
- Michiel van Zaane
Hema heeft de marketing dit jaar goed voor elkaar. Nadat de winkelketen tijdens de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing op dinsdag 12 november werd gekroond tot Merk van het Jaar won Hema op 14 november ook een gouden Effie. GPCM-winnaar Kruidvat scoorde een zilveren en een bronzen Effie.
In totaal vielen er twaalf marketingcampagnes in de prijzen tijdens de uitreiking in Amsterdam: één gouden, drie zilveren, zeven bronzen Effies en één Leffie uitgereikt. Hema kreeg de gouden Effie van de avond voor hun indrukwekkende merkvernieuwing en groeistrategie. Ook Kruidvat en mediabureau Initiative kwamen als grote winnaars uit de bus. Kruidvat ontving zowel een zilveren als een bronzen Effie, terwijl Initiative betrokken was bij drie winnende cases: Hema (goud), Rijkswaterstaat (zilver) en Politie Nederland (Leffie).
Écht Hema
Effie Awards worden toegekend aan campagnes die aantoonbaar hebben bijgedragen aan uitzonderlijke marketingresultaten. In de categorie “Merk” verdiende Hema een gouden Effie voor ‘Met liefde gemaakt; hoe Hema weer écht Hema werd’. De jury loofde de strategie, het creatieve concept en de executie: ‘Van fantastische productinnovaties tot en met spot on communicatie-uitingen en media-inzet. De campagne is dicht bij de kracht van het merk gebleven en heeft tegelijkertijd het merk mooi weten te vernieuwen.’
Buitengewone resultaten
De organisatoren van de Effies, brancheorganisaties BvA en Via, kijken terug op een bijzondere avond en prijzen de creativiteit en doeltreffendheid van de winnaars. Dit benadrukt ook Conny Braams, hoofdjuryvoorzitter: ‘De winnaars van dit jaar zijn fantastische voorbeelden van relevante insights, gedurfde strategieën, onmisbare creativiteit en vooral van bewezen effectiviteit. Hun strategieën resoneren optimaal bij de doelgroepen, brengen hoofd en hart prachtig samen en hebben daardoor meetbaar impact gehad. We zijn er als jury trots op dat we eervolle winnaars in alle categorieën hebben, die voortkomen uit een breed scala aan sectoren in onze samenleving. Daarmee zijn zij zeker belangrijke inspiratiebronnen voor de succesvolle, effectieve marketingstrategieën van morgen.’
Maatschappelijke Plus en Leffie
Vorig jaar werd de aanvulling van Maatschappelijke Plus toegevoegd aan alle categorieën. Een eervolle vermelding die je bovenop een Effie kunt verdienen als de case aantoont dat ook een maatschappelijk doel bereikt is. Dit jaar zijn er vier winnende Effie cases met een maatschappelijke plus beloond: Kruidvat (zilver), Albert Heijn (zilver), KPN (brons) en Kruidvat & het Armoedefonds (brons). Ook is er een Leffie uitgereikt aan Politie Nederland voor de “SIM: Special Investigative Media” campagne. De Leffie is een onafhankelijke prijs die cases beloont die lef en vernieuwing tonen, maar (nog) niet voldoende effectiviteit hebben laten zien.
Alle Effie-winnaars op een rij
Dit zijn alle winnaars die met hun effectieve en indrukwekkende campagnes een buitengewoon marketingresultaat hebben bereikt.
Goud
Hema - Met liefde gemaakt; hoe HEMA weer écht HEMA werd
Categorie: Merk
Hotel L’Amour, Total Design, Total Creation, Buro, Linda., Truus, Martijn Konings, GoSpooky, Initiative, Springbok, Databay
Zilver
Kruidvat - Iedereen verdient een mooie kerst
Categorie: Gedrag Kort
DDB Amsterdam & DDB Retail, ANNOMANN, EssenceMediacom/ GroupM, NewsLab, We are First
& Maatschappelijke Plus
Rijkswaterstaat - Gun Jezelf Rijkswaterstaat
Categorie: Gedrag Lang
Publicis Groupe – AdverOnline, Initiative
Albert Heijn - Premium voordeel voor duurzame klantrelaties
Categorie: Impactvolle Propositie
The Creative Shopping Center, TBWA\NEBOKO, Dentsu, Boomerang, AH Studio
& Maatschappelijke Plus
Brons
Calvé Pindakaas - De comeback van Calvé Pindakaas
Categorie: Merk
Alfred, Mindshare
Terschellinger Ondernemers Fonds - Dark Sky Terschelling: je hoeft geen astronaut te zijn om de sterren te bewonderen (ook winnaar tijdens de GPCM)
Categorie: Gedrag Kort
Sherpa's Stories, Red Online Marketing, Far Beyond, BFCC
Kruidvat, Armoedefonds - Kruidvat en het Armoedefonds
Categorie: Maatschappelijk
DDB Amsterdam & DDB Retail, Annoman, Essence Mediacom/ GroupM, NewsLab, We are First, Glasnost & Maatschappelijke Plus
Schoonenberg - Hoe het kerstsprookje van Schoonenberg uitkwam
Categorie: Gedrag Kort
Indie, Yonego, 2twintig, Social.Inc
KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) - Laat kinderdromen uitkomen
Categorie: Gedrag Lang
Joe Public Amsterdam, Stroom, Pink Rabbit, Captcha!, Merlijn Snitker, MRTN edit boutique
McDonald's Nederland - Family Mode
Categorie: Branded Customer Experience
TBWA\Neboko, TBWA\X, OMD, Databay, This Page Amsterdam
KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
Categorie: Maatschappelijk
Dentsu Creative Amsterdam, Wefilm, Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company, Het PR Bureau, Mindshare
& Maatschappelijke Plus
Leffie
Politie Nederland - SIM: Special Investigative Media
Categorie: Maatschappelijk
Initiative, Kinesso
Foto's: Kel Koenen
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
Laatste Nieuws
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024