Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
- Content
- 14 nov 2024 @ 08:18
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 nov 2024 @ 08:18
- Michiel van Zaane
De opvallende, kleurrijke opblaasbioscoop van Cinekid gaat op tour langs scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds. Dit zijn scholen waarbij zeker de helft van de kinderen onder de armoedegrens leeft.
De tour komt tot stand dankzij de samenwerking tussen Bollebozen, een initiatief van Bol dat zich inzet voor gelijke kansen voor kinderen met focus op het bevorderen leesplezier en Cinekid, ’s werelds grootste film- en mediafestival voor kinderen. Vanuit een gezamenlijke missie om kinderen gelijke toegang te geven tot cultuur en educatie hebben de organisaties hun kennis en krachten gebundeld. Cinekid ontwikkelde een mobiele opblaasbioscoop en Bollebozen maakt educatieve online televisieprogramma’s. Deze twee initiatieven worden in de tour samengebracht. De tour start met tien verschillende basisscholen in Nederland.
In de bioscoop wordt een educatief programma gebracht waarbij de focus ligt op het aanwakkeren van het leesplezier bij de kinderen, maar vooral ook op een leuke bioscoopervaring. Hente van den Boom, Manager Bollebozen, Girls in tech & Charity: ‘We zijn ontzettend trots op de samenwerking met Cinekid. Door de inzet van deze waanzinnige bioscoop kunnen we kinderen op een laagdrempelige manier toegang geven tot cultuur, film én het Bollebozen programma. We hopen dat deze eerste tour slechts het begin is van een reis langs vele plekken, waar we kinderen door heel Nederland kunnen bereiken.’
Tour
De bioscoop strijkt de komende weken neer bij tien scholen in onder andere Arnhem, Almere, Den Bosch, Dordrecht en Zwolle. De Monchyschool in de Arnhemse wijk Malburgen had de primeur. ‘Wat een bijzondere dag,’ vertelt Jeffrey Scholze, directeur van De Monchyschool, enthousiast. ‘De kinderen stonden vol verbazing voor de opblaasbioscoop en de films wisten echt te raken: iedereen deed vol enthousiasme mee en er werd veel gelachen. Het is van groot belang dat elk kind, ongeacht hun achtergrond, de kans krijgt om de magie en kracht van verhalen te ervaren, of dat nu via boeken of films is. Dankzij de samenwerking tussen Bollebozen en Cinekid hebben de kinderen vandaag kunnen genieten van iets heel bijzonders.’
Bollebozen Boekenbende
Bollebozen, een initiatief van Bol, zet zich al jaren in voor het creëren van gelijke kansen voor kinderen in Nederland en België. Eerder waren er samenwerkingen met Stichting Jarige Job en JINC in Nederland en België. Dit jaar doneert Bollebozen 441.000 boeken aan scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds. In juni dit jaar werd de Bollebozen Boekenbende gelanceerd op YouTube, een interactieve videoreeks om het leesplezier van kinderen te vergroten. Aflevering 1 gaat over het boek Anansi de Spin van Iven Cudogham, aflevering 2 over de Neehoorn van Marc-Uwe Kling en aflevering 3 over Sinterklaas in samenwerking met de Club van Sinterklaas. Aflevering 4 komt uit in december, en gaat over De Ridder Zonder Billen van Levina van Teunenbroek.
Hoofdfoto: Iven Cudogham voor de opblaasbioscoop met groep 1-2 van De Monchyschool in Arnhem. Fotocredits: Liselore Tempel.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
Laatste Nieuws
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024