Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed pensioenkosten
- Content
- 12 nov 2024 @ 13:09
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 nov 2024 @ 13:09
- Michiel van Zaane
Met de campagne “Onder de streep” wil BrightPensioen consumenten wijzen op de grote verschillen in wat je onder de streep overhoudt aan opgebouwd pensioen bij de verschillende spelers in de markt.
De kosten van beleggen hebben grote invloed op je uiteindelijke pensioen, maar wat de meeste mensen zich onvoldoende realiseren volgens BrightPensioen is dat met name de variabele kosten een flinke negatieve impact hebben op hoeveel je overhoudt onder de streep. Dat gaat al snel om tienduizenden euro’s. Het is ook niet eenvoudig om dat zelf te berekenen. Daarom start BrightPensioen de campagne “Onder de streep” waarin wordt verwezen naar een rekentool waarmee het verschil in variabele en vaste kosten snel duidelijk wordt. De campagne is zowel online als in het straatbeeld (DOOH) te zien.
‘Een percentage van bijvoorbeeld 1% variabele kosten voelt als weinig, maar onder de streep scheelt het veel. Over een langere periode kan dat zomaar tienduizenden euro’s schelen. Bij Bright hebben we - net als alle andere aanbieders - ook te maken met beleggingskosten. Alleen beleggen wij tegen kostprijs, en verdienen we niet aan een percentage over de beleggingen of de inleg, maar aan een vaste jaarlijkse vergoeding, die compleet los staat van de beleggingen. Het geijkte verdienmodel van (pensioen)beleggers is om een percentage service- en/of beheerskosten boven op die kostprijs te leggen. Maar juist die procentuele kosten tikken in de loop van de jaren flink aan en zorgen ervoor dat je aan het einde van de rit minder geld overhoudt. Een vast bedrag is eerlijker, transparanter en zorgt meestal voor meer pensioen. Nu is het best lastig te vergelijken hoe een vaste vergoeding zich verhoudt tot een variabele, waardoor weinig mensen daar een goed beeld van hebben. Daarom lanceren we deze rekentool die je snel een indicatie geeft van de verschillen in opgebouwd pensioen. Bright zal er niet in alle gevallen beter uitkomen; de inleg en looptijd spelen een rol. Het gaat ons erom dat mensen een weloverwogen keuze kunnen maken. Met deze campagne helpen we ze daarmee’, aldus Sjaak Zonneveld, directeur BrightPensioen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- [column] De groten kunnen nog veel leren van de kleintjes
Laatste Nieuws
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024