Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- Food-en-retail
- 2 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatie
- 2 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Na de release van 'Levii’s Jeans' (met dubbele i), een geliefd nummer van Cowboy Carter over 'Americana', stapt Beyoncé in de hoofdrol van 'Reiimagine'. De nieuwe campagne is geïnspireerd door de heritage van Levi's.
Naast de brand legacy van Levi's staat naar eigen zeggen ook de vooruitstrevende visie van invloedrijke figuren uit de moderne cultuur cntraal, waarmee het merk zijn blijvende plek in het hart van de cultuur bevestigt.
'Geïnspireerd door Beyoncé's benadering van kunst, cultuur en verhalen vertellen, herinterpreteert de campagne klassieke Levi's looks en films. In een reeks van hoofdstukken geeft de nieuwe campagne een moderne draai aan enkele van de meest iconische advertenties van Levi's, waarbij de transformatieve visie van gevierd filmmaker Melina Matsoukas centraal staat. De eerste film — geïnspireerd door "Launderette", de advertentie uit 1985 die "I Heard It Through the Grapevine" weer op de Billboard-hitlijsten bracht — plaatst Beyoncé in de schijnwerpers en viert het erfgoed van Levi's als een canvas voor zelfexpressie, gedragen door baanbrekers en iconen', aldus het jeansmerk.
'Mijn nummer Levii's Jeans viert wat ik beschouw als het ultieme Americana-uniform — iets wat we allemaal met trots dragen: de spijkerbroek', legt Beyoncé uit ter gelegenheid van de nieuwe tvc. 'Ik ben vereerd om met Levi's samen te werken om de essentie van Amerikaanse iconografie te creëren. Denim op denim werd vaak door een mannelijke lens bekeken, dus deze vernieuwende campagne, die het iconische vrouwelijke perspectief viert, is belangrijk voor mij. Ik kijk ernaar uit om innovatieve manieren te verkennen waarop onze visies op elkaar aansluiten in het versterken van vrouwen en het eren van hun kracht.'
'Levi's is altijd het onofficiële uniform geweest voor degenen die vooruitgaan in de zoektocht naar beter. Wij geloven dat een belangrijk onderdeel daarvan is om continu de codes van cultuur te doorbreken en opnieuw op te bouwen', zei Kenny Mitchell, wereldwijd Chief Marketing Officer van Levi's bij Levi Strauss & Co. 'In samenwerking met Beyoncé verkennen we de kracht van herinterpretatie door deze campagne, waarmee we op nieuwe manieren contact maken met onze fans en de groei van ons vrouwensegment ondersteunen als het definitieve denim lifestyle-merk.'
De volledig geïntegreerde campagne — die televisie, outdoor, digitaal, social media, print, merkactivaties en exclusieve producten zal omvatten — ging van start met digitale projecties in belangrijke markten zoals San Francisco, Houston, Chicago, New York, Atlanta, Parijs, Londen en Berlijn, wat zorgde voor enthousiasme en gaf fans een voorproefje van de campagne. Op 30 september 2024 werd de high-impact outdoor gelanceerd om zoals het merk meldt 'Levi's en Beyoncé campagne te inaugureren'.
De eerste film werd tot leven gebracht door de lens van Marcell Rév, een Emmy Award-winnende cinematograaf. Buiten de meeslepende visuele wereld van de film werkte het Levi's merk samen met fotograaf Mason Poole, die een tijdloze verzameling campagnebeelden vastlegde, wat bijdraagt aan de canon van ongelooflijke fotografie van iconen in Levi's jeans, van Marlon Brando tot Marilyn Monroe — en nu Beyoncé. De campagne is bedacht in creatieve samenwerking met TBWA\Chiat Day LA.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- indigo
- ultiem
- hiat\Day
- Beyoncé
- spijkerbroek
- Kenny Mitchell
- 501
- hoofdrol
- icoon
- Levii's Jeans
- TBWA\
- Levi Strauss & Co
- Levi's
- Reiimagine
- Marcell Rév
- merk
- Americana
- Chief Marketing Officer
- jeans
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Picnic Weekplanner helpt gezin met online maaltijd-swipen
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- [column] Betutteling
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Levi's lanceert wereldwijde campagne... 02-10-2024
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats01-10-2024
- Kinderboekenweek: McDonalds komt... 01-10-2024
- Primark start borstkankercampagne01-10-2024
- Jumbo verder richting duurzamer... 27-09-2024
- Consumentenbond Supermarkten... 27-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing