Brits vleesvervangermerk This maakt oversteek naar Nederland

- Food-en-retail
- 13 sep 2023 @ 15:11
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 13 sep 2023 @ 15:11
- Peter van Woensel Kooy
This, naar eigen zeggen het snelst groeiende plantaardig vleesmerk van Groot-Brittannië, ligt vanaf nu exclusief in de schappen van Albert Heijn. Deze stap markeert de eerste internationale uitbreiding van het bedrijf.
Een belangrijke mijlpaal voor het merk, wat nu ook opschudding veroorzaakt in de plantaardige voedingsindustrie buiten de Engelse grenzen. Het gaat om distributie via 430 winkels van Albert Heijn. 'Door te partneren met de Nederlandse supermarkt die zelf inzet op plantaardig, drukken we samen een duidelijke stempel op de Nederlandse markt voor vleesvervangers. Het was een enorme onderneming voor ons bedrijf, omdat we een echt sterk partnerschap neer wilde zetten. We zijn ontzettend trots dat dit is gelukt, en dat in een van de hotste plantaardige markten ter wereld', reageert Andy Shovel, co-ceo en co-founder van This.
Vier van de bestverkochte producten van het merk zijn nu verkrijgbaar bij Albert Heijn, meldt hij:
- THIS™ Isn’t Beef Burgers: plantaardige burgers met rundvleessmaak.
- THIS™ Isn’t Chicken Pieces: plantaardige stukjes met kippenvleessmaak.
- THIS™ Isn’t Pork Sausages: plantaardige worstjes met varkensvleessmaak.
- THIS™ Isn’t Streaky Bacon: plantaardig spekplakjes.
Het assortiment van This is volgens de makers speciaal ontworpen om de smaak en textuur van populaire vleesproducten na te bootsen. 'Dit zorgt voor hyperrealistische vleesalternatieven. Daarbij bevatten alle producten meer proteïne dan hun vlees equivalenten en minder vet. This is ontstaan uit twee jaar uitgebreid onderzoek en ontwikkeling met een team van toonaangevende voedingswetenschappers. Het bedrijf staat erom bekend continu te innoveren om zo een steeds realistischer product te ontwikkelen', aldus Shovels collega, de ex-carnivoor en co-ceo Pete Sharman. 'Na jarenlang vlees te hebben gegeten en verkocht, hebben Andy en ik onze kennis van vlees gekanaliseerd om de meest realistische vleesalternatieven ter wereld te maken. In eerste instantie resulteerde dit in kip- en baconproducten die niet alleen je vleescravings stillen, maar ook de grenzen verleggen van wat mogelijk is in plantaardige innovatie. Wij bootsen vlees na qua smaak, textuur, uiterlijk en geur, maar zonder de ethische gevolgen of impact op het milieu. We zijn blij dat de Nederlanders nu ook eindelijk This kunnen proberen.'
Eigenwijze wijze
This staat volgens de heren bekend als een gedurfd merk dat niet bang is om de status quo uit te dagen. 'We nemen een unieke, vaak luchtige benadering, om onze producten te promoten en om de aandacht te vestigen op duurzaamheid en plantaardige voeding. We doen dit met uitspraken zoals “grijp This bij de worstjes” en “onze missie is om dieren zo snel mogelijk met pensioen te laten gaan”. Ook in Nederland maken we direct een humoristische klapper: elk This product heeft op de verpakking een beeld van een rode pet gekregen met de tekst “Make plant-based great again”. Deze uitdrukking, een knipoog naar de bekende slogan "Make America Great Again", laat niet alleen direct de humor zien waar het merk om bekendstaat maar benadrukt ook hun missie', zegt het duo
(PvWK)
Over This
'This werd in juni 2019 opgericht door ex-vleesfanaten Andy Shovel en Pete Sharman als een plantaardig voedingsmerk voor vleesliefhebbers. Na twee jaar uitgebreid onderzoek en ontwikkeling met een team van toonaangevende voedingswetenschappers en smaakmakers, creëerden ze hyperrealistische vleesalternatieven. De bekroonde varkensvlees-, kip- en lamsproducten zijn verkrijgbaar in de UK bij grote supermarkten, restaurants en cafés. En sinds september 2023 ook exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn in Nederland. Het assortiment is speciaal ontworpen om de smaak en textuur van populaire vleesproducten na te bootsen.'
(bron: This)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
- Tango transformeert tankstations tot... 11-03-2025
- Nespresso en Oatly introduceren... 10-03-2025
- [marketeer 220] Rob Soeterboek -... 07-03-2025
- Chocoladeletter D van Dieuwertje... 06-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day