Oplage Max Magazine blijft stijgen

Oplage Max Magazine blijft stijgen
  • Media
  • 22 jan 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • TijdschriftenMediastrategie

Het wekelijkse tijdschrift van Omroep Max - zet de oplagestijging voort. Dat blijkt uit gepresenteerde cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) over de periode Q4 2022 tot en met Q3 2023.

Binnen de omroepbladen is Max Magazine wederom de enige stijger en noteerde een verdere uitbreiding van het marktaandeel, meldt het medium trots. De totaal betaalde oplage (losse verkoop en abonnementen) komt in deze periode uit op 227.088. 'Max Magazine is sinds 2022 al het grootste printtijdschrift van Nederland. Het verschil met nummer 2, de Mikro Gids bedraagt 90.936 exemplaren per week. Het verschil met de nummer 3, de VPRO Gids, bedraagt ruim 108.000. De nummer 4, Tros Kompas (oplage 113.325), en nummer 5 Veronica Superguide (oplage 112.044) zakten ook verder terug.'
Max Magazine was niet alleen het grootste magazine binnen de omroepbladen, maar ook binnen de overige algemene titels zoals Libelle (oplage 201.803), Plus (oplage 182.029) en Linda (oplage 145.857).

Uitgever en hoofdredacteur Peter Contant zegt in een reactie: 'De populariteit van Max Magazine groeit na de start in 2013 nog steeds. De combinatie van een actueel lifestyle magazine en tv-gids spreekt velen aan en heeft ook in deze periode weer tot een verdere uitbouw van onze oplage geleid.'

(bron: OM en Nationaal Media Onderzoek - NMO)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken