Kijktijd tv loopt iets terug, NPO populair

Kijktijd tv loopt iets terug, NPO populair
  • Media
  • 8 okt 2024 @ 11:13
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De totale tijd die in afgelopen september voor het televisiescherm werd doorgebracht was 194 minuten over de gehele dag. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag bedroeg 119 minuten. In september 2023 was dit nog 122 minuten.

In de 194 minuten zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.

De NPO behaalde in september 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 26,4% en de Talpa Network zenders 17,7%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 33,2%, de zenders van RTL Nederland 31,3% en de Talpa Network zenders 19,8%.

De top-25 van meest bekeken programma's(inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Boer zoekt Vrouw op NPO 1 van 22 september. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.179.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 2,8 miljoen.

Er werd in september 2024 gemiddeld 31 minuten per dag uitgesteld gekeken. In september 2023 was dit 32 minuten. Boer zoekt Vrouw van 22 september op NPO 1 had met 1.184.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.

Bron: Nationaal Media Onderzoek

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken