EssenceMediacom wint pitch ABN Amro

EssenceMediacom wint pitch ABN Amro
  • Media
  • 9 sep 2024 @ 10:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkMediastrategieMediabureau

Na een traject van zes maanden heeft ABN Amro EssenceMediacom (onderdeel van GroupM) gekozen als haar partner voor de strategie, beheer, inkoop en data & analytics voor al haar communicatiekanalen.

ABN Amro was de afgelopen jaren al klant bij EssenceMediacom voor een groot gedeelte van de mediastrategie en inkoop, maar had de wens voor een geïntegreerde strategie en één preferred partner die de gehele scope kan overzien. Met EssenceMediacom heeft ABN Amro deze partner naar eigen zeggen nu gevonden.

Margje Wammes (Head of Channels & Media bij ABN Amro)'We zien veel voordelen in het onderbrengen van al onze media-activiteiten bij één partner. Om die reden zijn we opzoek gegaan naar een mediabureau dat hiervoor de juiste expertise en DNA bezit. We zijn heel blij dat we dit hebben gevonden bij EssenceMediacom. De visie van EssenceMediacom op geïntegreerd campagne voeren sluit goed aan bij de ambities en visie van ABN Amro Dit gaat verder dan alleen mediastrategie en inkoop, maar ook over tooling en samenwerking. We kijken er naar uit om de samenwerking te verdiepen en te vernieuwen.'

Bij de keuze voor een geintegreerde bureaupartner werd er gelet op de visie van het bureau, de kennis van de industrie, digitale expertise en geintegreerde mediastrategie, -inkoop en services. Daarnaast werd er gevraagd een visie te geven op hoe ABN Amro klanten te benaderen via de eigen kanalen van de bank. Op deze vraag heeft EssenceMediacom een strategie gepresenteerd in samenwerking VML, zuster agency met een focus op brand experience, customer experience en commerce.

Tessa van der Starre (CEO EssenceMediacom): 'We zijn trots dat ABN Amro voor EssenceMediacom heeft gekozen als partner. Onze holistische aanpak, waarbij omni-channel communicatie en -measurement centraal staan, sluit naadloos aan bij de ambitie van ABN Amro. Ons team ontwikkelde een strategisch framework dat alle communicatiekanalen omvat, om meer impact te maken én de klantbeleving te verbeteren wat essentieel is in deze categorie. We kijken uit naar een succesvolle voortzetting van de samenwerking waarin we verder bouwen aan innovatieve en effectieve oplossingen.'
(PvWK | beeld: Flickr)

Over EssenceMediacom en GroupM
'In een wereld die continue verandert en evolueert zoekt EssenceMediacom “breakthroughs” voor klanten. Met behulp van mensen, data en technologie, doorbreken we de oude modellen op het gebied van media, creatie, innovatie en analytics en leveren écht geïntegreerde mediaoplossingen. Door te blijven leren, innoveren en geïntegreerd te werken kunnen we niet alleen inspelen op de uitdagingen van vandaag, maar ook anticiperen op behoeften van de toekomst. GroupM is onderdeel van WPP en bestaat uit Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom. Een groep van bureaus met een leidende positie in marketing & media, tech en data (marktleider volgens Comvergence Data), met GroupM Nexus als in-house digitale expert hub en StudioM als creatief label. De positionering van GroupM is "To make advertising work betterfor people" en zo de toekomst van het mediavak vorm te geven.'

(bron: GroupM)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken