Nieuwe podcast over politieke campagnemuziek door AmpAmsterdam

Nieuwe podcast over politieke campagnemuziek door AmpAmsterdam
  • Media
  • 13 nov 2023 @ 10:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPodcastContent

AmpAmsterdam / The Sonic Branding Company lanceert 14 november 2023 een spin-off van 'Reclamemuziek', hun populaire podcast. In 'Campagnemuziek' bespreken insiders, in aanloop naar de landelijke verkiezingen op 22 november.

Iedere aflevering worden waardevolle tips en pikante valkuilen van muziekgebruik in de politiek.

De Campagnemuziekpodcast is er één voor wie geïnteresseerd is in politiek én muziek én politieke muziek. 'Voor diegenen die willen weten hoe politieke campagnes versterkt of verzwakt kunnen worden door muziekkeuze en wat die keuze vervolgens uitdraagt. Voor muziekliefhebbers die denken: hé, ken ik dit nummer niet ergens van?', aldus de maker. 

Campagnemuziek - Trailer
Beluister de trailer in het venster hieronder.

Een muzikaal campagneseizoen
In 4 afleveringen bespreekt host Amber Roner met Rens Dietz (Campagnemuziek.nl) en advocaat Syb Terpstra (Bureau Brandeis) muzikale keuzes van politieke partijen en anekdotes van vroeger én nu, in Nederland en daarbuiten. ‘Over de grens met Rens’ haalt buitenlandse campagnemuziek aan. Ja, Trump komt aan bod. Eén ding is zeker: dit wordt een verkiezingsstrijd vol muziek, hits, missers en (valse) noten. 

Over smaak valt niet te twisten: van megahits tot megamissers
Eén van de (vele) argumenten om deze podcast te luisteren? Dat is naar eigen zeggen: pareltjes opduiken. Zo komen de knallers ‘Den Uyl In Den Olie’ en ‘Sky On Fire’ van The Handsome Poets voorbij, maar leer je ook waarom je Coldplay en ‘When The Lady Smiles’ van The Golden Earring beter kunt laten schieten als politicus. Uiteraard komt ook ‘Sweet Caroline’ langs en mag je raden bij welke partij ‘Rumour Has It’ werd gedraaid. Als muziekpurist zou je er zelfs je stemkeuze op aan kunnen passen.

Mag dat wel?
Het is niet alleen maar feest tijdens het luisteren: Advocaat Syb Brandeis geeft iedere podcastaflevering inhoudelijk advies over muziekrechten. Ook hier passeert Trump de revue - in de categorie ‘hoe het niet moet’. Henk & Henk van Het Goede Doel laten weten wat zíj zouden doen als hun hit ‘België’ nog één keer door de politiek gebruikt wordt: ‘Wij hebben het nummer niet gemaakt voor partijen, ook niet voor de VVD of PvdA.’

De aanloop naar de 22e november 2023 belooft dynamisch te worden, belooft Amp.

Vanaf 14 november komt elke dag een aflevering online. 'abonneer of volg nu alvast de campagnemuziek podcast en mis niets', adviseert het bureau. De afleveringen zijn te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts en de andere bekende kanalen.
(PvWK, beeld: ConvertKit)

Over AmpAmsterdam / The Sonic Branding Company
'AmpAmsterdam // The Sonic Branding Company, met vestigingen in Amsterdam en New York, is dé muziek- en geluidspartner voor merken, reclamebureaus en productiebedrijven. Amp.Amsterdam werkt onder andere voor merken als Webex, Zespri, Bol.com, Gojek, Interpolis, Coca-Cola, Albert Heijn, Greenpeace en Audi.  Gebruikmakend van haar wereldwijde netwerk in de muziekindustrie is AmpAmsterdam het bedrijf dat de beste muziek, artiesten, componisten, producers en studio's in de wereld voor elk project of elke klant kan inzetten. Samen met haar partner Ambassadors biedt AmpAmsterdam geïntegreerde creatieve diensten op het gebied van muziek, geluid en beeld.'|

(bron: AmpAmsterdam)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken