Universiteit Utrecht stopt met X

Universiteit Utrecht stopt met X
  • Online
  • 4 jul 2024 @ 09:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Universiteit Utrecht gebruikt X niet langer als onderdeel van hun communicatiestrategie. Volgens de universiteit is het bereik te laag.

In de afgelopen jaren is het bereik van de UU op X afgenomen in vergelijking met andere platforms, zoals LinkedIn. Daarnaast worstelt X volgens de universiteit, vaak meer dan andere platforms, met de opkomst van desinformatie, nepaccounts en online intimidatie. Dit ondermijnt het vertrouwen in de authenticiteit van interacties op het platform en maakt het moeilijk om constructieve en zinvolle dialogen te voeren, stelt de UU op haar website.

In de praktijk betekent dit dat het account @UniUtrecht al enige tijd geen nieuwe tweets meer plaatst en niet meer reageert op anderen. De bestaande tweets blijven vooralsnog behouden en toegankelijk. In de nieuwsberichten op de website is de button om het nieuwsbericht op X te delen verwijderd.

De Universiteit benadrukt dat het alleen om het account van de universiteit zelf gaat, @UniUtrecht. Leden van de academische gemeenschap worden vrijgelaten in het al dan niet gebruikmaken van het medium.

Foto: Pexels/Mati Mango

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken