Adnight 2024 koppelt creatieve hubs aan voor nog betere ervaring

Adnight 2024 koppelt creatieve hubs aan voor nog betere ervaring
  • Bureaus
  • 5 jul 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementCreatie

Block the date! Op vrijdag 4 oktober 2024 zal de marcom professie -en dan in het bijzonder de creatieve bureauwereld- voor het zevende jaar in de schijnwerpers staan tijdens 'Adnight'. Dé open avond voor creatives, marketeers en talent om aan het vak te 'ruiken' en bij de buren te snuffelen, bevat a.s. editie een aantal grote wijzigingen.

Adnight trekt elk jaar gemiddeld 6000 bezoekers en 50 deelnemende bureaus. Het is de perfecte en laagdrempeligste manier om vrijblijvend nader kennis te maken met de Amsterdamse bureauscene.

Dichter bij creatieve hubs
Dit jaar ligt de nadruk op een betere verbinding met de verschillende creatieve hubs in de stad. 'Ons programma bestaat uit ruim 200 verschillende talks, workshops en activiteiten verspreid over de hele stad. We willen het makkelijker maken voor bezoekers om het onderste uit de kan te halen', aldus Wybe Sallows, co-oprichter van Adnight en Jonge Honden-icoon. 'Daarom kiezen we voor een strategische spreiding van Adnights eigen programmering, met focus op een aantal creatieve hubs, zodat bezoekers zich makkelijker over het festival kunnen bewegen.'

Dit betekent dat de officiële opening zal plaatsvinden aan de Schinkel, de afterparty zich verplaatst naar de Houthavens, en het talentprogramma zal plaatsvinden in de Rivierenbuurt op het Amsteldok. Ook start het programma een uur eerder, op verzoek van bureaus en bezoekers, om zo naadloos van werk in het festival over te gaan en het meeste uit een inhoudelijk programma te halen.

Formule ongewijzigd
De formule van Adnight blijft verder ongewijzigd: bureaus organiseren een eigen programma om zichzelf te presenteren aan vakgenoten, marketeers en talent. Bezoekers kunnen met behulp van de app een selectie maken van bureaus, talks, workshops en activiteiten die ze tijdens de avond willen bezoeken.

Verder wordt ook het succesvolle talentprogramma ‘Way In’ herhaald, waar jong talent op een laagdrempelige manier kennis kan maken met de creatieve industrie. Ook is er de traditionele afterparty om ervaringen uit te wisselen na het festival. Deze keer dus op een nieuwe locatie: The Other Side in de Houthavens.

Eerste deelnemende bureaus
Ook de eerste helft met namen voor ADNIGHT 2024 zijn bekend. In de komende weken maakt de organisatie er meer bekend. Vanaf september volgen ook de bureauprogramma’s. De eerste deelnemende bureaus zijn: &MediaGroup, Awol, Ace, Alfred, Publicis Groupe, Boomerang Agency, Cantona, code d’azur, Dept, Dentsu Creative, Media.Monks, M&C Saatchi Sport & Entertainment, Serviceplan Group, New Kith, On A daily Basis, iO, TBWA\Neboko, Team Lewis, YellowGrape, DesignBridge, Kantar, GroupM, team5pm, Ogilvy Amsterdam, Hamilton Bright Group en Wefilm Creative Agency.
(PvWK | fotografie: Jitske Nap / Adnight)

Adnight vindt plaats op 4 oktober 2024 van 17:00 tot 22:00 uur. De afterparty begint om 22:00 uur en gaat door tot laat. Early bird-kaarten voor Adnight zijn vanaf nu te koop via www.adnight.nl.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken