Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
- Food-en-retail
- 5 jul 2024 @ 10:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 jul 2024 @ 10:59
- Sjaak Hoogkamer
Jasper Spaargaren is per direct gestart als CMO van missiemerk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona.
De aanstelling is volgens het merk ‘een belangrijke stap om de groeiambities van The Flower Farm te verwezenlijken.’ Flower Farm heeft als missie om ontbossing van tropisch regenwoud door aanleg van palmolieplantages te stoppen.
Spaargaren treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbouw van het merk en de lancering in nieuwe categorieën en landen. ‘Toen oprichter en reclameman Marcel van Wing besloot een stap terug te doen, zijn we op zoek gegaan naar een goede CMO om onze missie en het merk verder te laden voor de toekomst. Met zijn ervaring in corporate/scale up’s en ondernemerschap heeft hij precies het profiel dat we zoeken,’ zegt Arjen van Strien, CEO Van de The Flower Farm. ‘Jasper brengt een grote dosis aan commerciële en strategische ervaring mee. Bovendien heeft hij de intrinsieke motivatie zich in te zetten voor onze missie om de ontbossing van het regenwoud tegen te gaan.’
Sterke positie
Spaargaren is verheugd over zijn nieuwe stap. ‘Het is indrukwekkend om te zien hoe The Flower Farm in slechts een paar jaar tijd een sterke positie heeft ingenomen en met haar visie en het bieden van een oplossing echt impact maakt. Het was een no-brainer toen Arjen mij benaderde voor deze functie. In deze positie komen mijn ervaringen perfect samen: bouwen aan sterke merken bij Unilever en Vrumona, snel innoveren bij startup Sir Joe, en missiegedreven ondernemen als oprichter van The Shift - Feel Good Food.’
Volgende fase
De producten van The Flower Farm zijn in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België beschikbaar. Spaargaren zal zich richten op de verdere uitbouw en professionalisering van het merk. ‘The Flower Farm bevindt zich in een interessante fase. Zo is er al een fors marktaandeel verworven in de margarine productgroep en er worden grote stappen gezet in de verdere expansie naar het buitenland. Anderzijds, bevat 50 procent van de verpakte producten in de supermarkt nog steeds palmolie. Er is dus nog een wereld te winnen, of beter gezegd: er is nog veel te winnen voor de wereld.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Merkfenomeen Taylor Swift gaat los in Amsterdam - wat beroert...
- Global CMO Coca-Cola: 'AI zal marketing volledig hervormen'
- Free Heri Heri for All keert terug met 100 partners
- Frans leermerk Lancel maakt volledige AI-campagne
- Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu
- Two Chefs Brewing en Sichuan Amsterdam brouwen samen met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nam Kee overgenomen door Chang... 08-07-2024
- Albert Heijn haakt in op heerlijke... 05-07-2024
- Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The... 05-07-2024
- Merkfenomeen Taylor Swift gaat los... 04-07-2024
- Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo... 04-07-2024
- WD: Picnic en Spar gaan voor meer... 04-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing