Zaanse mayonaise heeft eigen tram

Zaanse mayonaise heeft eigen tram
  • Bureaus
  • 5 jul 2024 @ 14:15
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sinds kort rijdt een bijzondere Zaanse mayonaise tram door de straten van Amsterdam en Rotterdam. De tram is bestickerd met de Zaanse mayonaise tubes met de herkenbare rode dop.

Een opvallend beeld in de straten. Om ook buiten het straatbeeld aandacht te genereren bedacht Wayne Parker Kent een social activatie die het merk Zaanse mayonaise versterkt. De Zaanse tram, bedacht door The Family, is dan ook meer dan een rijdende advertentie. In aansluiting op de trem regelden Wayne Parker Kent en Zaanse een bijzondere verrassing: voor mensen die de tram misten: een speciale bakfietskoerier zorgt ervoor dat je tóch op tijd op je bestemming kwam. Onderweg werd je ook nog eens getrakteerd op een patatje met mayonaise van Zaanse. De bakfiets was voorzien van dezelfde Zaanse brand assets als de tram.

De afgelopen jaren heeft Zaanse steeds meer initiatieven ontplooid om haar positie als authentiek, Nederlands familiemerk te versterken. ‘De tram en de social activatie zijn een mooie manier om ons merk op een creatieve manier onder de aandacht te brengen,’ aldus Boris Hendriksen, commercieel directeur bij Van Wijngaarden BV, de maker van mayonaise van Zaanse.

‘We zijn trots om iets te kunnen betekenen voor zo'n tof merk en hebben deze activatie met veel enthousiasme ontwikkeld,’ zegt Gerben van der Rijt, Creative Director Wayne Parker Kent.’In lijn met onze visie op social hebben we gekeken naar de kernwaarden van het merk en wat het merk onderscheidend maakt. We bedachten vervolgens een activatie die het goed doet bij de doelgroep, maar ook bijdraagt aan de merkherkenning. De boodschap ‘Zo goed als huisgemaakt' kun je het beste bewijzen als mensen de mayonaise proberen. Onze activatie zorgde ervoor dat nog meer mensen fan zijn geworden van dit prachtige merk.’

De social activatie is gedeeld op platforms zoals Instagram, TikTok en Snapchat.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken