Museon-Omniversum: kijk eens anders

Museon-Omniversum: kijk eens anders
  • Bureaus
  • 5 jul 2024 @ 09:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Museon-Omniversum laat mensen in haar nieuwe campagne anders kijken naar de wereld om hen heen. Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkstrategie.

Museon-Omniversum is een combinatie van een interactief museum en een grootbeeld filmtheater (Dome) in Den Haag, met als doel de bezoeker kennis bij te brengen en bewuster te maken van de wereld om hen heen. In het museum wordt met interactieve tentoonstellingen, hoopvolle verhalen en innovaties aandacht besteed aan thema’s die gelinkt zijn aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

Kijk eens anders

De merkcampagne maakt gebruik van verschillende onderwerpen die terugkomen in de nog-altijd-groeiende-collectie van 313.000 voorwerpen: oorsprong, materiaalgebruik en het universum. Zo word je eerst op het verkeerde been gezet om vervolgens anders te kijken naar een kip, olifantenpoep of een satelliet. Naast het kleurgebruik en de opvallende onderwerpen is er gekozen voor speelse googly-eyes die het gevoel van anders kijken versterken. Ook geeft het de campagne een distinctive brand asset waardoor het museum in één oogopslag herkenbaar wordt.

Merkstrategie

In de social uitingen wordt gebruikgemaakt van toepasselijke muziek die als oorwurm blijft hangen, net als de geluidseffecten die je niet alleen anders laten kijken, maar ook anders laten horen. Soraia Rodrigues, hoofd Marketing, Communicatie & Sales bij Museon-Omniversum: ‘De samenwerking met Gardeners voelde als een echte co-creatie; ontvankelijk en altijd met een open houding. Dit begon met de merkstrategie waarbij Gardeners met heldere sessies en interviews de inhoud wist te vangen en liet resoneren binnen de hele organisatie. Ook kwam dit goed terug in de creatieve uitwerking van de merkcampagne: een 1-op-1-reflectie van wat wij bieden met veel perspectief voor de toekomst.’

Maira Evers, founder & managing director Gardeners: ‘Een mooi voorbeeld van een fijne samenwerking waarbij we van het team Museon-Omniversum de vrijheid en het vertrouwen kregen om vanaf merkstrategie tot en met de campagne-uitwerking samen te bouwen aan het nieuwe merk, om zo mee te kunnen werken aan een zo duurzaam mogelijke toekomst voor de volgende generatie.’

De campagne is live vanaf 1 juli 2024 en is te spotten in het straatbeeld van Den Haag, op snelwegmasten, display banners en op social media.

Credits

Klant: Museon-Omniversum, Soraia Rodrigues, Masja Brouwer, Thomas van de Sandt

Strategie, creatie, design & productie: Gardeners

DTP: Matthew van Ede van der Pals

Animatie: Tessa van Balen

Sound: Earforce

Mediabureau: Clever Media

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken