Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu

Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu
  • Food-en-retail
  • 3 jul 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieWinkelenKlanten

Amazon is van plan om een shopsectie op zijn webshop te openen met daarin onder andere goedkope kleding en huishoudelijke die rechtstreeks vanuit China worden geleverd.

De webwinkel zou daarmee tegengas willen geven aan shops als Temu en Shein. Dat maakte het bedrijf onlangs bekend aan een gezelschap Chinese verkopers, constateert vakmedium Twinkle op basis van dit Information bericht. Volgens dit medium zou de shop bestaan uit merkloze kleding, huishoudelijke artikelen en dagelijkse benodigdheden die tussen de 9 en 11 dagen bij consumenten worden geleverd. Met de shop zou Amazon zich beter willen positioneren om te concurreren met Temu en Shein. Naar verwachting zullen veel van de producten in de nieuwe shop van Amazon minder dan 20 dollar kosten.
(bron: Twinkle / The Information | beeld: Christian Wiediger / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken