In het wiel van... Daan Thijs (Nextens)

In het wiel van... Daan Thijs (Nextens)
  • B2b
  • 5 jul 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de 14e aflevering van deze rubriek Daan Thijs, Performance Marketeer bij leverancier van fiscale software Nextens.

Bij wie duiken we in het wiel?
Ik ben Daan Thijs, 26 jaar oud en woonachtig in Amsterdam samen met mijn vriendin Fenne. In het dagelijks leven werk ik als Performance Marketeer bij Nextens. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor leadgeneratie via online kanalen. Ik werk samen met tien leuke marketingcollega’s vanuit ons kantoor in Amsterdam. Buiten Nextens vind je mij vaak bij concerten, in de bioscoop en natuurlijk op de fiets. Ik ben opgegroeid in Vierlingsbeek, een klein dorpje ten zuiden van Nijmegen.

Waarom racefietsen/wielrennen?
Eigenlijk is het bij ons thuis bijna onmogelijk om niet iets met fietsen te hebben. Met een fanatiek wielrenner als vader en een oom als fietsenmaker ging het vroeger bijna elke dag wel over fietsen. Van de racefiets tot de mountainbike en natuurlijk naar wielrennen kijken op tv. Hierdoor had ik al heel vroeg mijn eerste racefiets, een prachtige old school Jan Janssen, uitgevoerd in geel en oranje. Langzaam begon ik het steeds leuker te vinden en werden de tochten jaar na jaar langer en langer.
Het mooiste aan fietsen is het gevoel van vrijheid. Met de fiets kun je echt ergens komen. Met een goede conditie maak ik in het weekend soms tochten van 120 km of meer, waardoor je hele stukken van Nederland kunt zien en altijd kunt variëren qua routes.

Fiets je alleen of in een groep?
Voornamelijk alleen, dit geeft me meer vrijheid en flexibiliteit. Soms fiets ik ook met groepjes mee of samen met mijn pa.

Luister je naar muziek onderweg?
Niet op de fiets, naast de fiets staat er echter altijd muziek op.

Hoe lang fiets je al?
Zo lang als ik me kan herinneren, het is me vroeger echt met de paplepel ingegoten.

Welk merk fiets rij je?
Ik heb een Ridley-racefiets en een Ridley-MTB. Mijn oom is jarenlang fietsenmaker geweest, dit was natuurlijk een handige manier om mooie fietsen te scoren.

Hoe vaak fiets je per week en hoeveel km gemiddeld per rit?
Als het kan zo veel mogelijk, doorgaans twee à drie keer. In het weekend meestal 100 tot 140 km en doordeweeks 50 tot 70 km.

Wie is je grootste wielerheld momenteel?
Vincenzo Nibali zal altijd mijn wielerheld zijn. Ik begon fanatiek wielrennen te kijken toen hij zijn beste jaren kende. Zijn afdaling in de Ronde van Lombardije van 2015 blijft geweldig om te zien.

Tour de France of Giro?
De Giro is toch een stuk romantischer door de mooie Italiaanse dorpen en steden en het Italiaanse volk. De laatste jaren is de Tour echter toch een stukje spannender.

Wat is je devies op de fiets?
Altijd proberen te genieten, maar wel met minimaal 30 km/u gemiddeld thuiskomen 😉

Wat is je grootste wielerprestatie tot nu toe?
Dit jaar heb ik samen met mijn vader meegedaan aan de Alpe d’HuZes. Samen hebben we 7.500 euro opgehaald en we zijn beiden zes keer omhoog gefietst. Een geweldige ervaring!

Wat is nog een uitdaging op wielrengebied? Bijvoorbeeld de Mont Ventoux op...
Na het volbrengen van de Alpe d’HuZes ben ik nog op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik denk erover om binnenkort de hoogte van de Mount Everest op één dag te fietsen. Misschien tijdens mijn vakantie in Italie...

Wat is de overeenkomst tussen fietsen en marketing?
Als marketeer probeer je je klanten en prospects een optimale (merk)beleving te geven. Ook als ik op de fiets zit gaat het om de beleving van een rit. Als die beleving goed is, komen de goede cijfers vanzelf - zowel in marketing als op de fiets.

Wat is er actueel gaande op marketinggebied?
Wij hebben een mooi nieuw softwareproduct, Nextens Grip. Dit zijn we in de markt aan het zetten voor bedrijfsfiscalisten en financieel managers binnen het (grotere) MKB. Dit is een relatief nieuwe markt voor ons. Via onder andere leadscoring en awarenesscampagnes proberen we in deze markt te groeien, zowel qua naamsbekendgheid als aantal klanten. Een mooie uitdaging.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken