Ministerie OCW lanceert campagne Werken met de Toekomst

Ministerie OCW lanceert campagne Werken met de Toekomst
  • Bureaus
  • 23 jan 2025 @ 11:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de onderwijsorganisaties en de onderwijsregio’s lanceren gezamenlijk de campagne ‘Werken met de Toekomst’.

De campagne heeft volgens het ministerie 'als doel om Nederlanders te enthousiasmeren voor een carrière in het onderwijs' en werd bedacht en gecreëerd door Monks.

Wie werkt in het onderwijs, werkt áán de toekomst van Nederland door te werken mét de toekomst van Nederland, aldus het departement. De eerste fase van campagne richt zich op zij-instromers. Om hen direct te benaderen, krijgt de toekomst (de jeugd) in deze campagne zelf het woord. In de online film en de radiocommercial vertellen leerlingen (de toekomst) van verschillende leeftijden en onderwijsniveaus wat werken in het onderwijs zo bijzonder maakt.

Staatssecretaris Mariëlle Paul: ‘Werken in het onderwijs is werken met én voor de toekomst van Nederland. Het is werken aan de ontwikkeling van leerlingen én die van jezelf. En werken in het onderwijs is ervoor zorgen dat kinderen met plezier naar school gaan en jij met een goed gevoel thuiskomt. Dankzij jou leren leerlingen en studenten elke dag iets nieuws. Het is zó belangrijk dat dit verhaal wordt verteld. Ik hoop dat meer mensen gaan kiezen voor dit prachtige vak. Goed onderwijs valt of staat met goed opgeleide mensen voor de klas en in de school. Elke leerling en elke student verdient een goede leraar.’

Wicher Meinema, Gedragswetenschapper bij Monks: ‘Hiermee speelt de campagne direct in op de intrinsieke motivatie van de doelgroep, namelijk zingeving. Steeds meer mensen geven immers aan geen winst maar waarde te willen najagen. En dan zit je helemaal goed in het onderwijs! De plek waar je van waarde kan zijn op de ontwikkeling van jongeren. En dat voor een veel beter salaris dan de meeste mensen denken.’

Daarnaast onderstreept de campagne volgens de betrokken partijen ‘twee belangrijke aspecten om de interesse voor een baan in het onderwijs te wekken: ontwikkelmogelijkheden en serieus salaris.’

De campagne is onderdeel van een langlopende samenwerking tussen Monks en het ministerie. Daarnaast zijn de onderwijsorganisaties en onderwijsregio's betrokken geweest bij de ontwikkeling van de campagne. Deze samenwerking blijft bestaan om het onderwijs in het positief daglicht te blijven stellen.

Credits:

Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap

Rianne Peek, Michiel van Veluwen, Naoual Kharbouch, Hélène Mulder

Monks

Creatie: Pieter Schouten en Nick Philipse

Strategie: Wicher Meinema

Account: Netteke Bak

Producer: Tsjip van der Nat

Website: Cris Kop

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken