Ministerie OCW lanceert campagne Werken met de Toekomst
- Bureaus
- 23 jan 2025 @ 11:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jan 2025 @ 11:51
- Sjaak Hoogkamer
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de onderwijsorganisaties en de onderwijsregio’s lanceren gezamenlijk de campagne ‘Werken met de Toekomst’.
De campagne heeft volgens het ministerie 'als doel om Nederlanders te enthousiasmeren voor een carrière in het onderwijs' en werd bedacht en gecreëerd door Monks.
Wie werkt in het onderwijs, werkt áán de toekomst van Nederland door te werken mét de toekomst van Nederland, aldus het departement. De eerste fase van campagne richt zich op zij-instromers. Om hen direct te benaderen, krijgt de toekomst (de jeugd) in deze campagne zelf het woord. In de online film en de radiocommercial vertellen leerlingen (de toekomst) van verschillende leeftijden en onderwijsniveaus wat werken in het onderwijs zo bijzonder maakt.
Staatssecretaris Mariëlle Paul: ‘Werken in het onderwijs is werken met én voor de toekomst van Nederland. Het is werken aan de ontwikkeling van leerlingen én die van jezelf. En werken in het onderwijs is ervoor zorgen dat kinderen met plezier naar school gaan en jij met een goed gevoel thuiskomt. Dankzij jou leren leerlingen en studenten elke dag iets nieuws. Het is zó belangrijk dat dit verhaal wordt verteld. Ik hoop dat meer mensen gaan kiezen voor dit prachtige vak. Goed onderwijs valt of staat met goed opgeleide mensen voor de klas en in de school. Elke leerling en elke student verdient een goede leraar.’
Wicher Meinema, Gedragswetenschapper bij Monks: ‘Hiermee speelt de campagne direct in op de intrinsieke motivatie van de doelgroep, namelijk zingeving. Steeds meer mensen geven immers aan geen winst maar waarde te willen najagen. En dan zit je helemaal goed in het onderwijs! De plek waar je van waarde kan zijn op de ontwikkeling van jongeren. En dat voor een veel beter salaris dan de meeste mensen denken.’
Daarnaast onderstreept de campagne volgens de betrokken partijen ‘twee belangrijke aspecten om de interesse voor een baan in het onderwijs te wekken: ontwikkelmogelijkheden en serieus salaris.’
De campagne is onderdeel van een langlopende samenwerking tussen Monks en het ministerie. Daarnaast zijn de onderwijsorganisaties en onderwijsregio's betrokken geweest bij de ontwikkeling van de campagne. Deze samenwerking blijft bestaan om het onderwijs in het positief daglicht te blijven stellen.
Credits:
Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap
Rianne Peek, Michiel van Veluwen, Naoual Kharbouch, Hélène Mulder
Monks
Creatie: Pieter Schouten en Nick Philipse
Strategie: Wicher Meinema
Account: Netteke Bak
Producer: Tsjip van der Nat
Website: Cris Kop
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Odido lanceert campagne voor... 23-01-2025
- Ministerie OCW lanceert campagne... 23-01-2025
- Drie vragen aan... Gijsbregt Vijn23-01-2025
- Yuki en The Other Agency altijd... 23-01-2025
- Nieuw bureau exclusief voor de... 23-01-2025
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day