Biografie De redactie van MarketingTribune/b2b schrijft dagelijks voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de laatste trends, inzichten en nieuwtjes binnen de marketing tussen bedrijven.
Redactie B2B
[update] KLM wereldwijd elfde airline tegen lage prijs
[update] KLM is net buiten de top tien geëindigd van beste airlines ter wereld in 2018. Het merk, met volgens samensteller Airhelp 'een grote fanbase', belandde op plek 11 achter Qatar (1), Lufthansa (2) en Etihad (3). Intussen staat moeder AF-KLM voor een koopje in de etalage, maar Accor toont hernieuwde belangstelling.
Interxion acquireert datacenter activiteiten van Vancis
Interxion Holding NV - een Europese leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten - kondigt vandaag aan dat het de datacenter activiteiten heeft overgenomen van Vancis Holding BV, een onafhankelijke Nederlandse leverancier van colocatie, cloud en managed services opererend vanuit Amsterdam Science Park.
Pyramid Analytics stelt Paul Farmer aan als nieuwe Chief Financial Officer
Pyramid Analytics, leverancier van een next-generation business analytics platform, stelt technologieveteraan Paul Farmer aan als nieuwe Chief Financial Officer (CFO). Daarvoor was hij CFO bij het in San Francisco gevestigde bedrijf Swrve. Farmer gaat vanuit het hoofdkantoor van Pyramid Analytics in Amsterdam en Seattle werken.
Infor vereenvoudigt EDI-integratie voor Infor M3
Infor, leverancier van branche specifieke bedrijfsapplicaties die geschikt zijn voor de cloud, introduceert een nieuwe oplossing voor Electronic Data Interchange (EDI). Die voor Infor M3-gebruikers vereenvoudigt de dienstverlening van industriële bedrijven aan hun klanten. De toevoeging van deze EDI-dienst versnelt volgens Infor het creëren van nieuwe handelspartnerconnecties.
Meltwater neemt Wrapidity over van Universiteit van Oxford
Meltwater, marktleider op het gebied van media-intelligentie, heeft Wrapidity, een specialist in kunstmatige intelligentie (AI), overgenomen. Wrapidity gebruikt innovatieve technologie die dataextractie van het web automatiseert. Het bedrijf is ontstaan op de universiteit van Oxford.
90 procent reclameklachten gaat over e-mail
Bijna 90 procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht. Het Privacy Waarborg is een keurmerk, uitgegeven door brancheorganisatie DDMA, waarmee organisaties laten zien dat zij op een verantwoorde en zorgvuldige omgaan met persoonsgegevens.
Van Straaten introduceert houtvrije duurzame beursstand
Van Straaten zet een nieuwe standaard voor standbouw neer. Tijdens EuroShop 2017, de grootste retailbeurs van de wereld, presenteert de specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie een volledige houtvrije stand van 390 kubieke meter. Directeur Niels van Straaten: ‘Flexibiliteit en duurzaamheid zijn de grootste voordelen van deze beursstand van de toekomst.’
EU-privacywet: van risicobeheer naar klantgerichter werken
Iedere lidstaat van de EU moet vanaf 25 mei 2018 voldoen aan de nieuwe Europese privacywetgeving (GDPR). ‘Uit onderzoek blijkt echter dat ruim de helft van de organisaties nog niet eens begonnen is met de voorbereidingen om aan de richtlijnen te voldoen, en daarmee flinke boetes riskeert. De vereiste investeringen in IT hebben echter een bijkomend voordeel: ze bieden namelijk ook kansen om de customer experience te verbeteren’, aldus Jurriaan Krielaart, territory director Northern Europe bij MarkLogic.
CoolProfs lanceert 'Strategie 2019' en nieuwe huisstijl
IT-dienstverlener CoolProfs presenteert zijn nieuwe bedrijfsstrategie en huisstijl. ‘We helpen onze klanten dagelijks bij hun transformatie naar een digitale bedrijfsvoering. Nu is het tijd om onze eigen toekomststrategie te formuleren en uit te dragen’, aldus CoolProfs-directeur Eric ten Harkel.
Herbert Ochtman van Pyramids Analytics 'Van big data naar interactieve customer journey'
Big data is nog steeds een vaag onderwerp voor veel bedrijven. Helaas ontbreekt het vaak aan kennis, human resources of tijd om dit mysterie te ontrafelen. Toch erkennen de meesten van ons wel de waarde ervan.Herbert Ochtman, EVP of business development bij Pyramids Analytics legt uit: ‘Big data analytics kan helpen om zowel de eigen bedrijfsprocessen als klanten beter te begrijpen. Met die kennis kunnen organisaties de betrokkenheid van een klant versterken en een duurzame relatie opbouwen. Maar wie denkt dat dit alleen rendabel is voor grote handelsketens en e-commerce reuzen, heeft het mis.’
Jochem Snels start private label koffie- en theebedrijf 'Another Cookie'
Jochem Snels (51), voorheen werkzaam als commercieel directeur voor Pelican Rouge Coffee Solutions, begint een eigen koffie- en theebedrijf voor de b2b markt. ‘Het optuigen van private label koffie, met alle bijbehorende producten en de perfecte customer journey, is nog nooit zo bereikbaar geweest.’
Michel Splint van IBM Watson: 'Dankzij AI kun je het gesprek aangaan met je database'
Michel Splint, MD Ecosystems & Startups van IBM, gaat tijdens de F5-sessies vertellen over de Artificial Intelligence (AI) software Watson van IBM. Splint: ‘Watson was vroeger een supercomputer die gesproken taal begreep en razendsnel kon zoeken in content. Veel mensen kennen Watson van het winnen van de Amerikaanse spelshow Jeopardy, of van de receptengenie Chef Watson.’
Previder start samenwerking met Custom Connect
Previder, leverancier van datacenter-, cloud- en connectiviteitsdiensten, gaat een samenwerking aan met Custom Connect, de carrier-neutrale datacommunicatie-provider. Door de samenwerking kan Previder internationaal opererende bedrijven sneller voorzien van betrouwbare netwerkconnectiviteit. Custom Connect kan op zijn beurt de eigen klanten voorzien van diensten uit de Previder-datacenters.
Bynder sluit zich aan bij Salesforce Commerce Cloud
Bynder, marktleider in digital asset management (DAM) oplossingen, sluit zich aan bij het Salesforce partnerprogramma. De samenwerking zal zich richten op de Salesforce Commerce Cloud, die gebruikers helpt om zo snel mogelijk unified commerce te realiseren. Met de Bynder Salesforce Commerce Cloud cartridge worden gebruikers in staat gesteld om Bynder als enige bron te gebruiken voor alle digitale assets binnen de Salesforce Commerce Cloud-omgeving.
Tijmen Blankevoort van Scyfer: 'Iedereen kan straks zelf een systeem leren een taak uit te voeren'
We mogen het eigenlijk niet meer zeggen, maar wat gáán die technologische ontwikkelingen toch snel. Net bekomen van onze F5-sessie over virtual reality staan we alweer te popelen om onszelf op 16 februari onder te dompelen in de wereld van artificial intelligence. Dat doen we onder andere met Tijmen Blankevoort, oprichter en CTO van Scyfer, dé Nederlandse voorloper op het gebied van kunstmatige intelligentie en machine learning. Ik sprak met Blankevoort voorafgaande aan de sessie.
Van Straaten werkt met retailers aan toekomst visual branding
Van Straaten, specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie, organiseert een reeks bijeenkomsten om de toekomst van visual branding vorm te geven. Wat zijn tot 2020 de grootste uitdagingen waar retailers voor staan? En hoe kan visual branding bijdragen aan de oplossingen? De specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie roept retailers en shopper marketeers op om samen vooruit te kijken.
Internetbureaus Tirato en QForma fuseren tot NoBears
Het uit Oisterwijk afkomstige bureau QForma en het internetbureau Tirato uit Heusden fuseren. Ze gaan gezamenlijk verder onder de naam NoBears welke plaatsneemt in de services tak van Dutch Concept Group waar Tirato reeds onderdeel van was.
Groei productiviteit medewerkers is topprioriteit
Werkgevers die hun onderneming tot bloei willen brengen, moeten de focus van hun vitaliteitsprogramma’s voor werknemers richten op het verhogen van de productiviteit. Dat is een van de belangrijkste conclusies van de 2016-editie van het onderzoek “Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies” van Xerox HR Services.
[Onderzoek] Nederlandse CEO met salaris in Europese middenmoot
CEO's van Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen behoren tot de Europese middenmoot als het om salariëring gaat. In de categorie bedrijven met een beurswaarde tussen de 10 en 50 miljard euro, de zogeheten Big Caps, zit Nederland zelfs in de staart. Alleen een Zweedse CEO verdient minder. Dit blijkt uit het jaarlijkse beloningsonderzoek van Vlerick Business School onder CEO's van 701 beursgenoteerde ondernemingen in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en - voor het eerst dit jaar - Zweden.
Amsterdam wint prijs voor beste zakelijke marketingslogan
De slogan ‘Open Mind, Sharp Business’ is door de Financial Times verkozen tot beste marketingslogan van 2016. Amsterdam heeft hiervoor een fDi Strategy Award gewonnen. Naast de prijs voor beste slogan won Amsterdam ook een award voor de manier waarop internationaal talent wordt ondersteund zodra zij in de regio Amsterdam komen wonen en werken.
Bob van Velsen van Meltwater: 'PVV grootste partij op basis van online aanwezigheid'
Op basis van online aanwezigheid op social media behaalt de PVV 44 zetels. Dit blijkt uit de Meltwater Verkiezingsmonitor. Meltwater lanceert in aanloop naar de verkiezingen van 15 maart 2017 de Verkiezingsmonitor. Bob van Velsen, managing director bij Meltwater: ‘Tijdens de verkiezingen in de Verenigde Staten en het Brexit-referendum is gebleken hoe ontzettend moeilijk het is om inzicht te vergaren in wat er daadwerkelijk speelt in de samenleving. De Verkiezingsmonitor ondervangt dit probleem: door inzicht te bieden in wat er online speelt, ontstaat een realistischer beeld.
MECC Maastricht lid prestigieuze branchevereniging UFI
De internationale brancheorganisatie UFI heeft officieel ingestemd met de toelating van MECC Maastricht als volwaardig lid. UFI is de vereniging van werelds grootste beursorganisatoren, beursgebouwen, internationale beursverenigingen en geselecteerde partners van de beurzenindustrie. UFI’s belangrijkste doel is het vertegenwoordigen, promoten en ondersteunen van de zakelijke belangen van haar leden en de beurzenindustrie.
Baangarantie voor afgestudeerden met Emark Academy
Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert vandaag de Emark Academy. Met behulp van de Emark Academy maakt Emark het mogelijk dat afgestudeerde marketingstudenten met affiniteit voor technologie en IT-studenten die ‘iets’ met marketing hebben direct een baan krijgen en kunnen werken voor merken als G-Star, Philips, NIBC, TomTom en Suitsupply. In de tussentijd worden deze young professionals intern verder opgeleid tot onder andere Solutions Architect. Aanleiding voor het lanceren van de Emark Academy is de voortdurende zoektocht van Emark naar nieuw talent.
Amsterdam wordt zakendistrict van Europa
De populariteit van Amsterdam als vestigingsplaats voor bedrijven blijft toenemen. Maar hoeveel groei verwachten we van Amsterdam als zakelijke hub binnen Europa? Uit onderzoek* van Regus, marktleider op het gebied van flexibele werkplekken, blijkt dat zes op de tien zakelijke professionals in Nederland van Amsterdam een grotere rol als zakelijk district van Europa verwacht. Daarbij worden Londen (27%) en Brussel (23%) gezien als de grootste concurrenten.
Marklogic sluit strategische samenwerking met Cionet Nederland
MarkLogic, leverancier van een NoSQL-database voor enterprises, heeft een strategische samenwerking gesloten met Cionet Nederland. Hiermee gaat het bedrijf actief kennis, content en expertise delen met een actieve community van 620 Digital Leaders en IT-beslissers. ‘Marklogic is een mooie aanwinst voor ons netwerk’, zegt Jeroen Kleinhoven van Cionet. ‘Een innovatieve partij met een moderne visie, die bovendien door onze leden zelf is aangedragen.’
Toch kerstpakketten voor ABN Amro-medewerkers dit jaar
Onder het motto ‘Eind goed, alles goed’ vindt vanmiddag op het Gustav Mahlerplein in Amsterdam, een ludieke actie plaats. ABN Amro medewerkers worden in de gelegenheid gesteld om dit jaar toch een kerstpakket mee naar huis te kunnen nemen.
CAK implementeert Kentico CMS
Het Centraal Administratie Kantoor (CAK), de uitvoeringsorganisatie die zich onder andere bezighoudt met het vaststellen en innen van wettelijk verplichte eigen bijdrages in de zorg, heeft een nieuwe website gebouwd die burgers self service mogelijkheden geeft. De organisatie koos daarbij voor de technologie van Kentico om het nieuwe webportaal te bouwen.
Svenja de Vos nieuwe CTO LeaseWeb
Hostingmerk LeaseWeb kondigt vandaag aan dat het Svenja de Vos (38) heeft aangesteld als nieuwe Chief Technology Officer (CTO). De Vos komt naar LeaseWeb in een tijd waarin het bedrijf haar portfolio van hybride clouddiensten blijft uitbreiden om beter aan de behoeften van de klant te voldoen. In deze rol zal zij LeaseWeb’s technische visie gaan vormgeven en leiden, innovatie gaan bevorderen en de cloud hosting- en cybersecurity diensten verder gaan uitbreiden.
[Onderzoek] Lachen op het werk belangrijker dan goede koffie
Goede koffie (of thee) op ons werk vinden we belangrijk. Niets nieuws onder de zon. Maar wat we nog belangrijker vinden op ons werk: lachen. Uit onderzoek* van zorgverzekeraar Aevitae, uitgevoerd door Ruigrok Netpanel blijkt dat 87 procent van de werknemers het (zeer) belangrijk vindt om tijdens het werk te lachen en 77 procent vindt het (zeer) belangrijk dat er goede koffie of thee is op hun werk. De communicatie, marketing en reclamebranche staat overigens op derde plaats!
Deutsches Telecom verkoopt webhoster Strato
Deutsche Telekom heeft de webhoster Strato verkocht aan United Internet voor 600 miljoen euro. De koper is eveneens een Duits bedrijf. Dit is vandaag bekend gemaakt. De koper is United Internet, een eveneens Duits bedrijf. Strato heeft ruim 2 miljoen klanten en draait een jaarlijkse omzet van bijna 130 miljoen euro. Het bedrijf is vooral in Duitsland en Nederland actief.
Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop
Het Nima College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens wordt gedacht’, stelt Marc van Eck RM die sinds deze maand de nieuwe voorzitter is van het Nima College van Register Marketeers.
Suzanne Kuijer wordt b2b marketing officer bij Interxion
Interxion Europees leverancier op het gebied van carrier- en cloud-neutrale colocatie datacenterdiensten, heeft het marketingteam versterkt met Suzanne Kuijer. In haar functie zal Kuijer verantwoordelijk worden voor het verder vergroten van de naamsbekendheid van Interxion, het ontwikkelen van creatieve digitale marketingcampagnes en het versterken van de band tussen de verschillende doelgroepen met uiteindelijke leadgeneratie als gevolg. Daarmee zal Kuijer bijdragen aan de groei van Interxion in Nederland.
Nieuwe Europese telecomregels uitgelekt: grote impact bedrijfsleven
Een deze week uitgelekte conceptversie van de e-Privacy verordening, de Europese Telecommunicatiewet, laat ingrijpende veranderingen zien ten opzichte van de huidige wet, die uit 2002 stamt. Diensten als WhatsApp, Skype en Facebook vallen nu ook onder de regulering, terwijl de veelbesproken cookiebanner lijkt te vervallen. Alle digitale communicatie voor marketing wordt onder de conceptregels bovendien opt-in.
Zamro kiest voor b2b-e-commerceplatform Intershop
Intershop Communications AG aanbieder van innovatieve omnichannel-commerce-oplossingen, heeft een ambitieuze b2b-klant uit Nederland online gebracht. Zamro, onderdeel van Eriks Group, heeft voor Intershop gekozen om hun b2b-e-commerceplatform te implementeren, op basis van de Intershop Commerce Suite die onder meer het Intershop-orderbeheersysteem omvat.
Bertelsmann neemt 100% aandeelhouderschap in trnd
trnd, Europa’s grootste bureau voor collaborative marketing breidt haar business uit en verzekert zichzelf van 100 procent aandeelhouderschap door de Bertelsmann Territory Group. Territory verhoogt haar aandelen in trnd van 75 naar 100 procent, daarmee is trnd vanaf 1 januari 2017 een volwaardig partner binnen de groep. Laatstgenoemde heeft een omzet van meer dan 130 miljoen euro en 1.000 werknemers.
Unilever draait voortaan op Hollandse Wind
Alle Nederlandse kantoor- en productielocaties van Unilever draaien vanaf 1 januari 2017 op windenergie. Daartoe sloten het levensmiddelenconcern en energiebedrijf Eneco, beide gedreven door een duurzame groeistrategie, vandaag een overeenkomst. Unilever neemt jaarlijks bijna 70 gigawattuur aan groene stroom af die is opgewekt door het windpark Eneco Luchterduinen in de Noordzee.
Previder en Lesscher IT fuseren
De Odin Groep kondigt aan dat twee van haar bedrijven, Previder en Lesscher IT, samengevoegd worden. Dit proces wordt begin 2017 voltooid, waarna de nieuwe organisatie verder zal gaan onder de naam Previder. Volgens Hans Lesscher, algemeen directeur van de Odin Groep, past de samensmelting in de strategie om de groeidoelstellingen naar de toekomst waar te maken.
ABN Amro lanceert zoekmachine voor sociale ondernemingen
Sociale ondernemingen mogen bij veel Nederlanders op sympathie rekenen. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN Amro onder meer dan 1.000 Nederlanders.
Crowdfunding krijgt onafhankelijk toezicht
Stichting Crowdfundersbelangen is in november 2016 opgericht als onafhankelijke toezichthouder op ondernemingen en instellingen die door middel van crowdfunding zijn gefinancierd; de stichting behartigt de collectieve belangen van beleggers/crowdfunders.
[Onderzoek] Creatieve startups dragen weinig bij aan achterstandswijk
Hippe, creatieve ondernemers aantrekken om achterstandswijken een boost te geven. Dat is het idee, maar werkt het ook? Jeannette Nijkamp, sociologe en hoofddocent bij Kenniscentrum Zorginnovatie van Hogeschool Rotterdam, concludeert in haar proefschrift dat creatieve ondernemers nauwelijks bijdragen aan de economische ontwikkeling van een achterstandswijk.
Mechelse startup Newfusion plant chips in bij werknemers
The future is now. Onder dat motto innoveert het Mechelse Digital Media Agency NewFusion op een wel heel opvallende manier. Deze jonge startup ontwikkelde namelijk een eigen manier van toegangscontrole aan de hand van ‘biohacking’. Werknemers krijgen een elektronische chip ingeplant om zo het kantoor binnen en buiten t e kunnen . Technologie maakt het leven gemakkelijker. Maar hoe ver kun je gaan?
Haagse Binckhaven gaat live
De Binckhaven in Den Haag is het middelpunt van een bloeiend economisch gebied, de Binckhorst. Het is volop in ontwikkeling en biedt vele kansen om de Haagse economie de komende jaren te versterken en te verbreden. Om deze kansen optimaal te benutten wordt het gebied nieuw leven ingeblazen.
Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid
Het hanteren van een sterk vitaliteitsbeleid blijkt voor organisaties wereldwijd een grote uitdaging. 67 procent van de werkgevers wereldwijd vindt dat hun organisatie geen solide beleid heeft. Dat terwijl 74 procent aangeeft een vitaliteitsbeleid wel een belangrijk onderdeel te vinden van hun aantrekkelijkheid voor werknemers.
- AlgemeenNieuws Onderzoek naar goede voornemens...Nieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...Weblog Marketing in fast forward: 2024Nieuws Kortingsbonnen en aanbiedingen: Hoe...Weblog [column] 10 mogelijke AI trends voor...Nieuws SAN breidt ABC jury uit
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws Esprix Awards 2025: Inzendingen weer...Nieuws Beleggen kan écht iedereenNieuws Kruidvat maakt voor nieuwe campagne...Nieuws Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor...Nieuws Independer lanceert campagne 'De...Nieuws Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom
- ContentmarketingNieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws Els Dijkhuizen benoemd als GCD...Nieuws 130 plaatsen bieden toch Unox...Nieuws Jumbo start nieuwe jaar met grootste...Nieuws [HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk...Nieuws The Body Shop herrijst uit de asNieuws Bestelknop zorgenkindje webshops?
- MediaNieuws Radio 10 en Sky Radio breken...Nieuws Nieuwe Raad van Toezicht Stichting...Weblog [column] Toekomst tijdschriften...Nieuws Hanneke Berghoef (Bruna):...Nieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...
- Online MarketingNieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...
- SponsoringNieuws Magnus Carlsen zet dresscode...Nieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...Nieuws Skil sponsor van Jonge Renner Nieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: