Defensie lanceert communicatieplatform ‘Tijd voor Defensie’

- Bureaus
- 28 mrt 2025 @ 08:03
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 mrt 2025 @ 08:03
- Kel Koenen
Defensie heeft vandaag het nieuwe communicatieplatform ‘Tijd voor Defensie’ gelanceerd, ontwikkeld in samenwerking met Dentsu Creative Amsterdam. De campagne speelt in op de toenemende geopolitieke spanningen en maatschappelijke veranderingen, en moet jongeren overtuigen van het belang én de urgentie van een carrière bij Defensie.
Met Tijd voor Defensie slaat Defensie een nieuwe weg in. Het platform is meer dan een wervingscampagne; het is een oproep tot actie. Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie van Defensie: 'De huidige tijd vraagt om daadkrachtige mensen die onze grenzen willen bewaken én verleggen. Met dit platform voegen we urgentie toe aan onze communicatie. Het is nú tijd om voor Defensie te kiezen.'
Waar eerdere campagnes zich vooral richtten op het doorbreken van vooroordelen en het creëren van herkenning, zet de nieuwe aanpak in op activering. De focus ligt op jongeren die op zoek zijn naar zingeving, ontwikkeling en afwisseling. 'Veel jongeren ervaren dat hun potentieel onvoldoende wordt benut, mede door opeenvolgende maatschappelijke en economische crises', stelt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative. 'Bij Defensie krijgen ze die kans wél. Dat gevoel van 'aan staan' en bijdragen aan iets groters vormt de kern van deze campagne.'
Het communicatieplatform werd ontwikkeld in samenwerking met Radancy, Initiative en Monks. De eerste wervingscampagne onder de nieuwe vlag gaat eind maart van start. De uitingen zullen te zien en horen zijn via televisie, radio, social media, online, print, outdoor en podcasts.
Credits
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Marketing Manager: Paul Klaessen, Alex Franssen, Michelle Roelofs, Amber van Veldhuizen, Corine Van Staalduinen, Dennis Kroon
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productiemaatschappij: Bonkers
Grading: Crabsalad
Sound design: Sauvage
Muziek compositie: Raven, Audentity
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Rabobank speelt in op woningnood met starterscampagne
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
- 117 nominaties: brede spreiding met bekende uitschieters
Laatste Nieuws
- Ten Dam, Snellenberg en Sonak... 30-03-2025
- Leidse Schouwburg - Stadsgehoorzaal... 28-03-2025
- Defensie lanceert... 28-03-2025
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center