Coca-Cola lanceert mondiale campagne 'Taste the Feeling'
- Bureaus
- 20 jan 2016 @ 12:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMarketingMerken
- 20 jan 2016 @ 12:19
- Redactie Bureaus
‘Taste the Feeling’ is de nieuwe wereldwijde campagne van Coca-Cola. Het frisdrankmerk heeft ervoor gekozen de vier varianten Coca-Cola, Light, Zero en Life te verenigen in éénmerkstrategie. In maart vorig jaar kondigde Coca-Cola Nederland de strategie aan, waarin keuze voor je favoriete Coca-Cola variant centraal staat. In Nederland komt de campagne tot uiting in nieuwe tv-commercials, impactvolle outdoor reclame-uitingen, online, op social media met #TastetheFeeling en in de speciaal geopende Coca-Cola Pop-up Store op Amsterdam Centraal station.
'Elke dag genieten miljoenen mensen over de hele wereld van een ijskoude Coca-Cola', zegt Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer van The Coca-Cola Company. 'De éénmerkstrategie gaat uit van de kracht van het iconische merk Coca-Cola en de duidelijke keuze voor je favoriete variant. Of je nu kiest voor met of zonder suiker, je bewust kiest voor natuurlijk gezoet of voor nul calorieën gaat: je proeft altijd diezelfde verfrissende smaak.'
In de creatieve campagne komen alle stijlelementen van Coca-Cola terug, zoals het iconische glazen flesje, het lettertype en de ‘red disc’ oftewel de rode ronde vorm. De Quinto: 'De campagne gaat over alledaagse momenten, verhalen, emoties en ervaringen die mensen delen terwijl ze een Coca-Cola drinken. Overal ter wereld worden dezelfde beelden en commercials gebruikt.'
Soundtrack met Conrad Sewell en Avicii
De nieuwe campagne omvat meer dan 100 campagnebeelden die gemaakt zijn door de beroemde modefotografen Guy Aroch en Nacho Ricci. Ook in Nederland zijn de tien tv-commercials van de ‘Taste the Feeling’-campagne te zien. Deze zijn ontwikkeld door Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo en Ogilvy & Mather New York. De soundtrack ‘Taste the Feeling’ is ingezongen door Conrad Sewell, bekend van de wereldwijde hitsingle 'Firestone' met Kygo. Ook zal de Zweedse deejay Avicii samen met Conrad Sewell een remix maken van het themanummer van de campagne.
Verder zal Avicii verschillende versies van het themanummer produceren voor de campagnes rondom de grote sportevenementen van dit jaar, zoals het EK voetbal in Frankrijk en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. In de audio-signatuur van de campagne zijn ook typische Coca-Cola geluiden, zoals het ‘plop’- geluid van de dop en het bruisen van de frisdrank opgenomen.
Coca-Cola Pop-up Store op Amsterdam CS
In de IJ-hal van Amsterdam Centraal station is vanaf woensdag 20 januari een speciale Coca-Cola Pop-up Store geopend. Hier kan iedereen het gevoel van ‘Taste the Feeling’ zelf beleven. Zo kan je hier alle Coca-Cola varianten proeven, genieten van je favoriete ijskoude verfrissing en je laten inspireren door prachtige ijssculpturen en meer. Wie vrienden en familie meebrengt, kan zelfs samen gaan schaatsen op de mini-ijsbaan. De Coca-Cola Pop-up Store met ijsbaan is nog tot en met dinsdag 2 februari te bezoeken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- rebranding
- Avicii
- Taste the Feeling
- Santo
- marketing
- reclame
- ijsbaan
- Marcos de Quinto
- Ogilvy & Mather
- Coca-Cola
- Mercado-McCann
- campagne
- Sra. Rushmore
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Leescoalitie lanceert... 04-12-2024
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert... 03-12-2024
- In memoriam Dennis Hamakers:... 03-12-2024
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend02-12-2024
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024