Coca-Cola lanceert mondiale campagne 'Taste the Feeling'

  • Bureaus
  • 20 jan 2016 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMarketingMerken

‘Taste the Feeling’ is de nieuwe wereldwijde campagne van Coca-Cola. Het frisdrankmerk heeft ervoor gekozen de vier varianten Coca-Cola, Light, Zero en Life te verenigen in éénmerkstrategie. In maart vorig jaar kondigde Coca-Cola Nederland de strategie aan, waarin keuze voor je favoriete Coca-Cola variant centraal staat. In Nederland komt de campagne tot uiting in nieuwe tv-commercials, impactvolle outdoor reclame-uitingen, online, op social media met #TastetheFeeling en in de speciaal geopende Coca-Cola Pop-up Store op Amsterdam Centraal station.

'Elke dag genieten miljoenen mensen over de hele wereld van een ijskoude Coca-Cola', zegt Marcos de Quinto, Chief Marketing Officer van The Coca-Cola Company. 'De éénmerkstrategie gaat uit van de kracht van het iconische merk Coca-Cola en de duidelijke keuze voor je favoriete variant. Of je nu kiest voor met of zonder suiker, je bewust kiest voor natuurlijk gezoet of voor nul calorieën gaat: je proeft altijd diezelfde verfrissende smaak.'

In de creatieve campagne komen alle stijlelementen van Coca-Cola terug, zoals het iconische glazen flesje, het lettertype en de ‘red disc’ oftewel de rode ronde vorm. De Quinto: 'De campagne gaat over alledaagse momenten, verhalen, emoties en ervaringen die mensen delen terwijl ze een Coca-Cola drinken. Overal ter wereld worden dezelfde beelden en commercials gebruikt.' 

Soundtrack met Conrad Sewell en Avicii

De nieuwe campagne omvat meer dan 100 campagnebeelden die gemaakt zijn door de beroemde modefotografen Guy Aroch en Nacho Ricci. Ook in Nederland zijn de tien tv-commercials van de ‘Taste the Feeling’-campagne te zien. Deze zijn ontwikkeld door Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo en Ogilvy & Mather New York. De soundtrack ‘Taste the Feeling’ is ingezongen door Conrad Sewell, bekend van de wereldwijde hitsingle 'Firestone' met Kygo. Ook zal de Zweedse deejay Avicii samen met Conrad Sewell een remix maken van het themanummer van de campagne.

Verder zal Avicii verschillende versies van het themanummer produceren voor de campagnes rondom de grote sportevenementen van dit jaar, zoals het EK voetbal in Frankrijk en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. In de audio-signatuur van de campagne zijn ook typische Coca-Cola geluiden, zoals het ‘plop’- geluid van de dop en het bruisen van de frisdrank opgenomen. 

Coca-Cola Pop-up Store op Amsterdam CS

In de IJ-hal van Amsterdam Centraal station is vanaf woensdag 20 januari een speciale Coca-Cola Pop-up Store geopend. Hier kan iedereen het gevoel van ‘Taste the Feeling’ zelf beleven. Zo kan je hier alle Coca-Cola varianten proeven, genieten van je favoriete ijskoude verfrissing en je laten inspireren door prachtige ijssculpturen en meer. Wie vrienden en familie meebrengt, kan zelfs samen gaan schaatsen op de mini-ijsbaan. De Coca-Cola Pop-up Store met ijsbaan is nog tot en met dinsdag 2 februari te bezoeken. 

www.coca-cola.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken