Just Another Media Company neemt meerderheidsbelang in Darum

Just Another Media Company neemt meerderheidsbelang in Darum
  • Bureaus
  • 22 jul 2022 @ 11:21
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Social media publisher en e-commerce bedrijf Darum is voor 51% in handen gekomen van Just Another Media Company (JAMC). Darum was al strategisch partner van Just Another Network, het jongerennetwerk van JAMC. Met de overname wil JAMC zich verder versterken in de doelgroep shoppers/vrouwen tussen de 25-34 jaar.

Met de overname vergroot JAMC ook haar omzet en positie op e-commerce vlak, want Darum verdient haar geld voornamelijk met de verkoop van producten via de eigen webwinkel en licentiedeals. Darum is met opgeteld meer dan 750.000 followers op Facebook en Instagram een social media fenomeen. Het platform publiceert dagelijks herkenbare, grappige en prikkelende quotes/teksten. Over haar bereik verkoopt Darum fun-producten via haar webshop.

Darum wordt onderdeel van Just Another Network, met o.a. titels als Rumag, ParraTV, VK Mag, ComplexNL, Axed, Convo en Fucking Feminine en strategische samenwerkingen met titels als RapnieuwsTV, Streamwijzer, Skoften en Chicklyt. Het netwerk richt zich op de generaties Y en Z, ongeveer 5,5 miljoen Nederlanders.

Foto: Links Dennis Gerritsen, founder DARUM, rechts Publishing Director JAMC Fares Masharawi.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken