ACT Responsible Tributes 2024 bekendgemaakt in Cannes

ACT Responsible Tributes 2024 bekendgemaakt in Cannes
  • Bureaus
  • 20 jun 2024 @ 15:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsCannes

De idealistische organisatie ACT Responsible heeft de '2024 Tributes' bekendgemaakt op het lopende Festival van Creativiteit te Cannes, waarmee bureaus en opdrachtgevers worden bekroond die volgens de jury sociale- en milieudoelen hebben gestimuleerd 'met transformerend leiderschap en creatieve campagnes'.

In 2018 werden de ACT Champions of Good gelanceerd voor internationale figuren uit de marketingcommunicatie die volgens de organisatie een leidende rol hebben gespeeld in het bevorderen van sociale en milieudoelen, door persoonlijke bijdragen. Dat betreft dit jaar:

  • Philip Thomas, Chief Executive bij Ascential & Voorzitter bij Cannes Lions International Festival of Creativity
  • Yvon Chouinard, oprichter van Patagonia
  • Ibtissame 'Betty' Lachgar, oprichter & Coördinator van de MALI Beweging, en
  • Natalia Vega, Oprichter van NewZeroWorld en lid van de IAA Sustainability Council.

'Sinds onze eerste Champion, Kofi Annan, in 2009, die de Verenigde Naties verenigde met de reclame-industrie, hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt en zijn we blijven groeien. Net als de Olympische vlam zullen onze vier Champions van 2024 hun ACT Tributes ontvangen van voormalige Champions, wat de voortdurende nalatenschap symboliseert', zegt Hervé de Clerck, die op zijn visitekaartje 'ACT Responsible Dreamlead' heeft staan e daarnaast bij Adforum betrokken is.

Tributes to Creativity for Good worden aansluitend gekozen door een publieke stemming in vier categorieën, meldt de organisatie: Onderwijs, Milieu, Mensenrechten en Solidariteit tijdens de jaarlijkse ACT Responsible tentoonstelling bij de Cannes Lions. Winnaars 2024:

In Education

  • Favorite - Statues for Delete Institute by Camisa 10, Brazil
  • 2nd Favorite - The Other Prostate Check for Prost8 by TBWA\MCR, United Kingdom
  • 3rd Favorite - Cigarette Butts are Rubbish for Keep Britain Tidy by VCCP, United Kingdom


In Environment

  • Favorite - There's A Bit of Barbie in You for Colectivo Cabos by Paradais DDB, Ecuador
  • 2nd Favorite - Destinations without Destiny for We Can Be Heroes by Agencia Vena, Peru
  • 3rd Favorite - Weather Kids for United Nations Development Programme by Activista, United
  • States

In Human Rights

  • Favorite - Families for Save the Children Mexico by Grey Mexico, Mexico
  • 2nd Favorite - Unhappy Motherhood for United Nations Population Fund by McCann Panama
  • 3rd Favorite - Cutcakes for Terre des Femmes by TBWA\Switzerland, Switzerland


In Solidarity

  • Favorite - At Second Glance for German Depression Aid Foundation by Grabarz & Partner,
  • Germany
  • 2nd Favorite - Second for The Fight Against Alzheimer's Association (ALMA) by Republica
  • Havas, United States
  • 3rd Favorite - Impossibilities for Associação Salvador by Dentsu Creative Portugal, Portugal

Dit jaar werden er 23.500 stemmen uitgebracht door bezoekers volgens ACT, zowel online als in Cannes, waardoor iedereen geïnspireerd en betrokken kon raken bij campagnes gerelateerd aan maatschappelijke doelen. De ACT tentoonstelling toonde een selectie van 103 campagnes door 76 bureaus uit 39 landen.
(PvWK, bron: ACT)

Over ACT Responsible Advertising Community Together
'(ACT) Responsible is een internationale non-profitorganisatie die zich richt op het tonen van de cruciale rol en verantwoordelijkheid van de reclame-industrie in het bevorderen van maatschappelijke en milieu-bewustzijn, met prioriteit voor duurzaamheid. We verenigen leiders die de kracht van creativiteit benutten om positieve verandering te stimuleren, met de overtuiging dat reclame altijd een kracht voor het goede moet zijn. We cureren de beste creatieve campagnes van over de hele wereld die maatschappelijke en milieukwesties aanpakken. Elk jaar creëren we een unieke jaarlijkse collectie die we tentoonstellen, promoten, bespreken, vieren en rangschikken, met als doel de productie te stimuleren, gesprekken aan te gaan en best practices te delen. Door middel van tentoonstellingen, evenementen, workshops, publieke stemmingen en awards willen we positieve verandering inspireren door te laten zien hoe reclamecommunicatie een krachtig hulpmiddel kan zijn voor maatschappelijke en milieu-advocacy. Meer informatie op act-responsible.org of actincannes.org.'

(bron: ACT)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken