Liefde en belbundels hebben veel gemeen in nieuwe campagne Simpel

Liefde en belbundels hebben veel gemeen in nieuwe campagne Simpel
  • Bureaus
  • 10 jul 2023 @ 11:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCreatieMerken

In ‘Liefde is Simpel’ laat telecomprovider-merk Simpel zien dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie.

De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt. Ook deze keer wordt er een knipoog gemaakt naar een populair TV-programma. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op TV, radio, online video, social en out of home.

Een partner of een bundel
In de humoristische video’s blijkt dat het vinden van een goede belbundel minstens zo belangrijk is als het vinden van een goede relatie. Dat is geen grap. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de Smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. Veel jongeren doen bijvoorbeeld nog liever afstand van seks dan van hun smartphone. 23% van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner.

Prijs én kwaliteit
De nieuwe campagne heeft als doel om Nederland bewust te maken van de propositie van Simpel: goedkoop bellen, SMS-en en veel data op een geweldig netwerk. Deze propositie vormt sinds 2019 de basis van alle communicatie. Bij Simpel krijg je de laagste prijzen op een geweldig netwerk, een echte perfect match.

Populaire Cultuur als inspiratie
In ‘Liefde is Simpel’ wordt opnieuw een knipoog gemaakt naar een populair TV-programma. Simpel maakt al tien jaar gebruik van de kracht van populaire cultuur. Eerdere campagnes speelden met TV- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow. Lucio Jessurun, Strategy Director bij Alfred International: 'Mobiele telecom en vermaak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Miljoenen Nederlanders gebruiken hun mobiele data om muziek, films en tv te streamen. De combinatie entertainment en reclame bleek tot nu toe heel succesvol. Dit keer kozen we ervoor om een respectvolle parodie te maken op een geliefd datingprogramma.'

Vingers als herkenbare property
De typische pratende vingers spelen sinds 2013 de hoofdrol in campagnes van Simpel. Recent nog won de campagne een Esprix Long Term voor zijn creativiteit en effectiviteit. Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: 'De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden. In het huidige medialandschap van skippable ads en dure GRP’s hebben we steeds korter de tijd om impact te maken. Met de pratende vingers heeft Simpel ook voor de komende jaren een ijzersterke troef in handen.'

De campagne gaat vandaag live. Bekijk de commercial alvast in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits
opdrachtgever: Simpel
verantwoordelijke marketeers: Margaret Kreuger, Nicole Vrolijk, Rindert de Lange
bureau: Alfred International
productiemaatschappij: Freddy i.s.m. Pedri Animation
sound & music: Freddy & Most
fotografie: Valentine Harmsen
media: EssenceMediacom, Dentsu

 

 

 

 

 

 

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken