Nieuwe elektrische Porsche Macan te ruil

Nieuwe elektrische Porsche Macan te ruil
  • Bureaus
  • 18 sep 2024 @ 09:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Porsche lanceert haar nieuwe campagne waarin de nieuwe, volledig elektrische Porsche Macan centraal staat. In de campagne wordt Nederland uitgedaagd om een bijzonder object te ruilen tegen de nieuwe Porsche Macan.

Vanaf woensdag 18 september 2024 tot en met 20 oktober kan iedereen hun meest bijzondere bezit aanmelden via droomruil.porsche.nl. Of het nu een zeldzaam stripboek, een vintage horloge met een fascinerende geschiedenis, een gesigneerd voetbalshirt of een ander bijzonder item is. Met behulp van de experts van Catawiki geselecteerd wordt uiteindelijk bepaald wie er mag ruilen. Na een grondige evaluatie, wordt bepaald welk item het meest bijzonder is en geruild wordt voor de Porsche Macan. Het geruilde object zal vervolgens op Catawiki worden geveild, waarbij de opbrengst geschonken wordt aan een door de inzender geselecteerd, erkend goed doel.

Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communication bij Porsche Nederland: ‘De introductie van de nieuwe elektrische Porsche Macan is een belangrijk moment voor Porsche. Een volledig elektrische aandrijflijn gecombineerd met de kenmerkende sportwagen prestaties en een tijdloos design. Dat vraagt om een opvallende campagne waarbij we heel Nederland uitdagen om mee te doen met de Droomruil. Afstand doen van een geliefd object vereist natuurlijk durf, maar we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe Porsche Macan het waard is om tegen te ruilen.’

De campagne is ontwikkeld door Dentsu. Leendert-Jan de Ronde, senior creative bij Dentsu: ‘Er worden wereldwijd steeds meer bijzondere objecten verzameld. Ook deze Porsche Macan is een bijzonder object, zoals Porsche ze al meer dan 75 jaar maakt. Maar er is wel een groot verschil met ander bezit: de Porsche Macan geeft je een ervaring, kippenvel. Dat is compleet anders dan andere spullen, die uiteindelijk vaak stof staan te vangen. Met dat contrast spelen we in de campagne.’

Credits:
Porsche Nederland: Ruurd Neurink, Anne Pellekoorn, Gisèle van Middelaar, Tom Wouda en Priscilla van Korlaar.
Partner: Catawik
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Account: Dirk Jan de Krom, Eveline Rooders
Strategie: Britt Boss
Creatieven: Luuk Simonse, Leendert-Jan de Ronde
Creatieve directie: Jasper Janssen
Productie: Marc Elbers, Bobby Innes
Design: Tomas Freriksen, Noortje Hulshof, Lorenzo Pellizzato
Animatie: Boris Peshev
Sound: Soundcircus
UI/UX development: 51North
Media: GroupM/EssenceMediaCom
PR: Ovide Agency

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken