Magioni focust op versterking van het merk

Magioni focust op versterking van het merk
  • Bureaus
  • 3 feb 2025 @ 13:29
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Magioni, het Nederlandse merk met de koelverse pizzabodems en pancakes op basis van groenten, heeft 2twintig PR gekozen als partner voor haar PR-strategie in de komende jaren. Het Rotterdamse bureau ontwikkelde een geïntegreerde aanpak gericht op merkbekendheid, merkloyaliteit en het ondersteunen van productlanceringen.

Een jaar na de overname door Danerolles is Magioni klaar voor groei en verdere uitbreiding binnen het koelversschap. Magioni werd opgericht vanuit de overtuiging dat gezonder eten ook lekker, makkelijk en leuk moet zijn. Het merk ontwikkelt daarom betere alternatieven van favoriete voedingsmiddelen, zoals pizza’s’ en pancakes. Dit doet Magioni door groenten in de basisreceptuur te gebruiken en de juiste balans te vinden voor belangrijke voedingsstoffen als eiwit, vet en vezels.

'Onze missie is helder: we willen groeien', stelt Lisa Veen, head of Magioni. 'We hebben in 2023 onze strategie kritisch onder de loep genomen en nu zijn we klaar om onze positie te versterken met innovaties. Onze doelgroep – van UrbaGen Z tot jonge gezinnen – is pas overtuigd als ze de smaak zelf ervaren. Daarom is het vergroten van onze merkbekendheid en merkloyaliteit bij consumenten (via media en social influencers) een essentieel onderdeel van onze strategie. We zijn blij dat 2twintig PR ons hierbij adviseert.'

Met 20 jaar ervaring in PR dit jaar brengt het bureau de juiste expertise mee om Magioni’s groeistrategie te ondersteunen. Het bureau werkt voor uitlopende opdrachtgevers en foodmerken als Johma, Koninklijke Verkade, Mora, Douwe Egberts en Haribo en weet hoe je deze door middel van PR positioneert bij de juiste stakeholders.

Arianne Beekman, oprichter van 2twintig PR: 'Magioni is een merk met een unieke missie die perfect aansluit bij de trends van vandaag, waaronder een gezondere levensstijl lekker, makkelijk en leuk maken. We kijken ernaar uit om het verhaal van Magioni breder uit te dragen en consumenten en media te inspireren met hun veelzijdige producten op basis van groenten. We zetten het merk op alle relevante touchpoints in om een breed publiek te bereiken en trial te stimuleren.'

De samenwerking omvat naast een PR-strategie ook de executie van activaties zoals influencercampagnes, het opbouwen van mediarelaties en productlanceringsevents.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken