Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
- Media
- 28 jan 2025 @ 16:49
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 jan 2025 @ 16:49
- Kel Koenen
De zes genomineerden voor de nieuwe categorie 'goede doelen' van de Ster Gouden Loeki zijn bekend. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK beoordeelde talloze commercials uit de tweede helft van 2024, waarna deze zes spots zijn geselecteerd voor de prestigieuze publieksprijs.
Genomineerden tweede helft 2024
- Alzheimer Nederland & Tin Can: ‘Wat alz... het jouw man is?’
- Dierenbescherming & Here: ‘We zetten ons in voor hun toekomst, al 160 jaar’
- KiKa & Joe Public: ‘Moeder’
- Koninklijke Hondenbescherming: ‘Geef oudere honden de liefdevolle plek die ze verdienen’
- Metakids & Vermaand-dag: ‘Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft’
- Vogelbescherming Nederland & Visual Noise: ‘Nederland Vogelland’
De Ster Gouden Loeki bestaat dit jaar 30 jaar. Sinds de eerste uitreiking in 1995, toen KLM met ‘Zwanen’ de prijs in de wacht sleepte, is de Gouden Loeki uitgegroeid tot dé publieksprijs voor reclame in Nederland. Ter gelegenheid van deze jubileumeditie introduceert Ster een speciale prijs voor goede doelen, naast de gebruikelijke bekroningen.
Volgens Ster-directeur Frank Volmer sluit de nieuwe categorie aan bij de maatschappelijke rol van reclame. ‘Goede doelen spelen een cruciale rol in het vergroten van sociale bewustwording en het stimuleren van gedragsverandering. Met deze extra prijs willen we hen in het zonnetje zetten en hun impact onderstrepen.’
Ster ziet het als haar verantwoordelijkheid om bij te dragen aan maatschappelijke thema’s. Naast het jaarlijks afdragen van ongeveer 200 miljoen euro aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, biedt Ster goede doelen een platform via massamedia. Volmer: ‘Reclame is een onmisbaar middel voor maatschappelijke organisaties om hun werk te doen en mensen te bereiken. Dat belonen we nu graag met een speciale erkenning.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- The Headliner: livemuziek en sterke merken
- Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers
- Media-onderzoek WARC: overvloed, nieuwe search, algoritmen en...
- Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis op...
- NMO breidt meting uitgesteld kijken uit naar 27 dagen
- IPG Mediabrands wint Dominos account
Laatste Nieuws
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden... 28-01-2025
- NMO sluit zich aan bij AMC voor... 28-01-2025
- VisitBritain lanceert wereldwijde... 28-01-2025
- Onderzoek: aantal gebruikte social... 28-01-2025
- 70% van de Nederlanders ervaart... 27-01-2025
- NMO breidt meting uitgesteld kijken... 21-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day