Fanta en Xbox laten gamers spelen met zelfverkozen kleur
- Food-en-retail
- 3 feb 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 feb 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Fanta kondigt vandaag een bijzondere samenwerking aan met Xbox, waarmee merkliefhebbers de kans krijgen om exclusieve, op Fanta geïnspireerde Xbox Series X-consoles en draadloze controllers te winnen.
Fanta en Xbox onthullen hun samenwerking met als doel kleur, vreugde en plezier te brengen in de meest grijze tijd van het jaar. De samenwerking wordt gelanceerd op 18 markten in Europa, onder de campagnetagline 'Speel met de kleur die jij wilt'. Als onderdeel van de samenwerking ontwierp Fanta 4 kleurrijke, op maat gemaakte Xbox Series X-consoles en draadloze controllers. Elk design is geïnspireerd op een van de populairste Fanta-smaken: Orange en Orange zero sugar (oranje), Exotic (groen), Lemon (geel) en Cassis (paars).
Lievelingskleur te winnen
Gamers kunnen de exclusieve hardware bemachtigen door hun favoriete Fanta-smaak te kopen, de QR-code op de zijkant van een Fanta-verpakking te scannen en naar de Coca-Cola App te gaan om deze code in te voeren. Daarnaast maken deelnemers ook kans op een van de duizenden proefcodes voor Xbox Game Pass Ultimate voor een maand.
Een kleurrijke samenwerking
'We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Fanta. Er is zoveel plezier te beleven met de Fanta-smaken en we weten zeker dat gamers zullen genieten van de felle en gedurfde designs om een vleugje kleur toe te voegen aan hun leven', zegt Marcos Waltenberg, general manager Xbox Partnerships and Consumer Products.
Anouk Van Hauteghem, senior Marketing Director bij The Coca-Cola Company, vertelt MarketingTribune: 'Deze samenwerking sluit perfect aan bij een passie waarvan we weten dat onze Fanta-liefhebbers die hebben, dus wat is een betere manier om gaming tot leven te brengen dan door samen te werken met Xbox. Onze kleurrijke Fanta-designs verwerken in Xbox Series X-consoles en controllers was een leuke, creatieve uitdaging die de fans zullen waarderen.'
De actie loopt tot 15 maart 2025, melden de partners.
(PvWK | beeld: Coca-Cola Nederland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Xbox
- opvrolijken
- The Coca-Cola Company
- general manager
- Anouk Van Hauteghem
- Sony
- kleur
- softdrink
- Partnerships
- Fanta
- gamers
- Xbox
- marketeer
- console
- Marcos Waltenberg
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super...
- [marketeer 215] Marlies van Iterson - founder & director Pineut
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Fanta en Xbox laten gamers spelen... 03-02-2025
- Van Munster opvolger Van der Ent als... 03-02-2025
- [marketeer 215] Marlies van Iterson... 31-01-2025
- Netto-omzet van Action tikt in 2024... 30-01-2025
- Nieuwe trends bij Xenos30-01-2025
- Primark lanceert adaptive collectie30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day