Fanta en Xbox laten gamers spelen met zelfverkozen kleur

Fanta en Xbox laten gamers spelen met zelfverkozen kleur
  • Food-en-retail
  • 3 feb 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fanta kondigt vandaag een bijzondere samenwerking aan met Xbox, waarmee merkliefhebbers de kans krijgen om exclusieve, op Fanta geïnspireerde Xbox Series X-consoles en draadloze controllers te winnen.

Fanta en Xbox onthullen hun samenwerking met als doel kleur, vreugde en plezier te brengen in de meest grijze tijd van het jaar. De samenwerking wordt gelanceerd op 18 markten in Europa, onder de campagnetagline 'Speel met de kleur die jij wilt'. Als onderdeel van de samenwerking ontwierp Fanta 4 kleurrijke, op maat gemaakte Xbox Series X-consoles en draadloze controllers. Elk design is geïnspireerd op een van de populairste Fanta-smaken: Orange en Orange zero sugar (oranje), Exotic (groen), Lemon (geel) en Cassis (paars).

Lievelingskleur te winnen
Gamers kunnen de exclusieve hardware bemachtigen door hun favoriete Fanta-smaak te kopen, de QR-code op de zijkant van een Fanta-verpakking te scannen en naar de Coca-Cola App te gaan om deze code in te voeren. Daarnaast maken deelnemers ook kans op een van de duizenden proefcodes voor Xbox Game Pass Ultimate voor een maand.

Een kleurrijke samenwerking
'We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Fanta. Er is zoveel plezier te beleven met de Fanta-smaken en we weten zeker dat gamers zullen genieten van de felle en gedurfde designs om een vleugje kleur toe te voegen aan hun leven', zegt Marcos Waltenberg, general manager Xbox Partnerships and Consumer Products.

Anouk Van Hauteghem, senior Marketing Director bij The Coca-Cola Company, vertelt MarketingTribune: 'Deze samenwerking sluit perfect aan bij een passie waarvan we weten dat onze Fanta-liefhebbers die hebben, dus wat is een betere manier om gaming tot leven te brengen dan door samen te werken met Xbox. Onze kleurrijke Fanta-designs verwerken in Xbox Series X-consoles en controllers was een leuke, creatieve uitdaging die de fans zullen waarderen.'

De actie loopt tot 15 maart 2025, melden de partners.
(PvWK | beeld: Coca-Cola Nederland)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken