Mediahuis verstevigt positie in online vergelijkingsmarkt
- Bureaus
- 30 jan 2025 @ 20:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Overname
- 30 jan 2025 @ 20:53
- Kel Koenen
Mediagroep Mediahuis heeft plannen aangekondigd voor de overname van DGN Groep (DGN), het bedrijf achter de vergelijkingsplatformen ZorgKiezer, EnergieKiezer en DeGoedkoopsteNotaris. Met deze zet wil Mediahuis haar positie in de online vergelijkingsmarkt versterken en consumenten ondersteunen bij het maken van financieel onderbouwde keuzes.
DGN Groep, met meer dan 25 jaar ervaring in de Nederlandse vergelijkingsmarkt, helpt jaarlijks ruim vier miljoen consumenten bij het vergelijken en afsluiten van financiële diensten. De platformen van DGN bieden onafhankelijk advies op het gebied van zorgverzekeringen, energieleveranciers en notariële diensten. In het afgelopen jaar werd ongeveer 20% van de nieuwe zorgverzekeringen in Nederland afgesloten via ZorgKiezer.
Met de geplande overname breekt voor DGN een nieuwe groeifase aan. Oprichter Peter Ruys kijkt trots terug op de ontwikkeling van het bedrijf. ‘Wat ooit begon als een kort avontuur tussen de pizzadozen in een studentendiscotheek, is uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de vergelijkingsmarkt. Met Mediahuis aan boord zijn we klaar voor de volgende fase.’ Ruys blijft als adviseur verbonden aan Mediahuis.
Voor Mediahuis is de overname een logische stap in de uitbreiding van haar vergelijkingsdiensten. Het mediabedrijf versterkte eerder haar positie in deze markt met de overname van Switcher.ie, een Iers platform voor prijsvergelijkingen op energie, breedband, leningen en hypotheken. ‘De merken en mensen van DGN zijn indrukwekkend’, zegt Xavier van Leeuwe, CEO van Mediahuis Marketplaces. ‘Deze overname biedt ons niet alleen een sterke entree in de Nederlandse vergelijkingsmarkt, maar ook de kans om samen te groeien en onze dienstverlening verder uit te breiden.’
De overname is onderhevig aan goedkeuring door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
- Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Drie vragen aan... Maartje Bersi
Laatste Nieuws
- Mediahuis verstevigt positie in... 30-01-2025
- AMMA 2025 zet in op diversiteit en... 30-01-2025
- DCVF neemt retailactiviteiten... 29-01-2025
- Campagne Schouten & Nelissen: ‘Word... 29-01-2025
- Ace brengt bureaus samen onder één... 28-01-2025
- Villa for You lanceert eerste... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day