De marketingtransfers van week 3, 2025
- B2b
- 24 jan 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 24 jan 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Tromgeroffel... het is tijd voor Wie Wat Waar? In deze ronde van de bedrijfsstoelendans een mix van ervaren rotten en frisse gezichten klaar om de boel op zijn kop te zetten. Zoals altijd behoudt MarketingTribune het overzicht.
Veronique de Bos-Lentjes is per 1 oktober 2024 aangesteld als Manager Marketing & Communicatie bij Koninklijke Auping. In haar nieuwe rol is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de integrale marketing-, PR- en communicatiestrategie van het merk. Dijana Husedinovic, CMO van Auping: ‘Met haar uitgebreide ervaring in merkstrategie, gedragspsychologie en marketingcampagnes brengt Veronique waardevolle inzichten mee.’ Als Senior Gedragsexpert Marketing & Beïnvloeding bij Sue & the Alchemists werkte De Bos-Lentjes voor diverse opdrachtgevers, van multinationals tot NGO's. Daarvoor was zij Merk en Marketingcommunicatie Manager bij Centraal Beheer en werkte zij jarenlang bij de Maag Lever Darm Stichting als Marketing Communicatie Adviseur en Relatiemanager Zakelijke Markt. De Bos-Lentjes: ‘Auping is een prachtig merk met een duidelijke visie op duurzaamheid en innovatie. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team bij te dragen aan de strategische koers en ervoor te zorgen dat we zowel op emotioneel als functioneel niveau relevant zijn én blijven voor de consument.’
Veronique de Bos-Lentjes
Luuk van de Put en Jurre van de Ven gaan per 1 februari 2025 aan de slag bij DDB Amsterdam. Het creatieve team werkt al meer dan twaalf jaar samen voor onder meer Alfred op Jumbo, Praxis, Grolsch en Q-Music en voor Dept op Bol. Van de Ven: ‘Bij Alfred hebben we de craft van leuke commercials bedenken geleerd en bij Dept hebben we ons verbreed en verdiept in de hele marketingfunnel.’ Van de Put: ‘We hadden al een tijdje contact met Pol en zijn ontzettend blij dat we nu eindelijk samen kunnen gaan werken om onvergetelijk creatief werk te maken’ Pol is Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam: ‘Na een paar mooie new business wins ben ik heel blij dat Luuk en Jurre onze creatieve vloer komen versterken. Ik ben al lang fan hun humoristische werk en de energie die ze meebrengen. Ik kijk er enorm naar uit om samen met hen aan de slag te gaan.’
Luuk van de Put en Jurre van de Ven
Joris Garritsen wordt Chief Data & Product Officer bij Publicis Groupe Nederland. Hij wordt verantwoordelijk voor het verder uitrollen van de datadiensten van Epsilon, dat in 2019 door Publicis Groupe werd overgenomen, en voor het ontwikkelen en schalen van andere innovatieve data-oplossingen. Vanuit een centrale hub voorziet hij de hele Groupe, waaronder Publicis Media, Boomerang en LePub. Hij rapporteert aan CEO Isabelle Dacz. Garritsen opende eerder NP Digital in de Nederlandse markt en werkte daarvoor in verschillende posities bij GroupM (WPP). Nu krijgt hij de taak om de al aanwezige data- en technologische expertise verder uit te bouwen. Garritsen: ‘Er staat lokaal al een geweldige basis. Door hier het internationale databedrijf Epsilon nog meer in te verweven, kunnen we met data en technologie, creativiteit, productie en media nog beter maken. Ik heb waanzinnig veel zin om waarde toe te voegen aan iets dat voelt als een unieke kans.’
Joris Garritsen
Decathlon Nederland verwelkomt Laurens Nolet als nieuwe Circular Leader. Hij krijgt de verantwoordelijkheid om de circulaire missie en strategie van Decathlon Nederland verder vorm te geven. Dit met als doel het aandeel en verkoop van tweedehands producten te vergroten en de bestaande circulaire diensten verder te ontwikkelen en op te schalen. Nolet: ‘Sport moet voor iedereen toegankelijk zijn, maar niet ten koste van ons milieu. Bij Decathlon geloven we dat duurzaam ondernemen en een gezonde bedrijfsvoering hand in hand gaan. Ik kijk ernaar uit om samen met het team nieuwe manieren te ontwikkelen om duurzaam consumeren toegankelijk te maken voor iedereen die sport.’ Nolet was de afgelopen zes jaar COO bij Roetz-Bikes. Daarvoor werkte hij acht jaar lang als consultant bij Deloitte, waar hij onder meer Nike, Adidas en Artsen zonder Grenzen adviseerde over hun aanvoer- en distributieketens in onder andere Europa, China en West-Afrika. Nolet: ‘De circulaire transitie is een van de belangrijkste uitdagingen van onze tijd. Mijn drijfveer is om bedrijven te helpen verduurzamen op een manier die positief bijdraagt aan het bedrijfsresultaat. Alleen dan zal impact blijvend en schaalbaar zijn. Bij Decathlon kan ik die ambitie waarmaken: we maken sport niet alleen toegankelijker, maar ook duurzamer voor toekomstige generaties.
Laurens Nolet
Daan Horbach, Director of Creative Strategy bij Hill & Knowlton, is met ingang van 1 januari 2025 toegetreden tot het managementteam van het adviesbureau. Rick Versteegh, management teamlid van Hill & Knowlton Nederland: ‘Daan heeft de afgelopen jaren veel klantwerk gedaan op het snijvlak van corporate positionering en merkstrategie. Hij heeft een bewezen trackrecord in het ontwikkelen van aansprekende strategieën voor gerenommeerde bedrijven als McDonald’s, Procter & Gamble en Shell. Zijn ervaring met strategische vraagstukken combineert hij met een creatieve aanpak om positioneringen te ontwikkelen die impact maken in de constant veranderende wereld. Daan heeft laten zien dat hij een visie heeft op ons vak en op onze koers als bureau. Zijn expertise in strategie, gecombineerd met zijn creatieve denkvermogen en ervaring met toonaangevende merken, is een waardevolle aanvulling op ons team. We kijken ernaar uit om samen met hem onze klanten te helpen hun doelstellingen te bereiken.’ Horbach studeerde aan de Theaterschool in Amsterdam en behaalde een Bachelor Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij zich specialiseerde in de invloed van moderne media op politieke communicatie. Hij wil in zijn nieuwe rol veel nadruk leggen op innovatie: ‘Het is een uitdaging om klanten te mogen helpen veranderingen te duiden en voor hen te laten werken, helemaal met de continue stroom aan nieuwe technologische ontwikkelingen. Ik ben ervan overtuigd dat we bij Hill & Knowlton de perfecte balans hebben tussen ervaren seniors en slimme young professionals die zien hoe de wereld om ons heen verandert. Door die twee werelden nog meer samen te brengen en te stimuleren het beste in elkaar naar boven te halen, denk ik dat we het verschil kunnen maken voor onze klanten. Ik begin dan ook met veel energie aan mijn nieuwe rol binnen het managementteam!’
Daan Horbach
Head of Strategy bij Dentsu Creative Amsterdam Nine Nutbey-de Knecht treedt toe tot het managementteam. Sven Vening, CEO van Dentsu Creative: ‘In de afgelopen jaren heeft Nine een belangrijke rol gespeeld in de groei van het strategische fundament van het bureau. Haar team groeide uit van twee naar twaalf mensen en kent zowel merk-, experience-, campagne- als social strategen. Daarnaast had Nine een grote bijdrage aan strategische transformaties voor merken als Pearle, Wehkamp, Volkswagen bedrijfswagens, Randstad, KLM, KPN en NPO. Met het vertrek van Boris Nihom naar Dentsu Benelux voelde ik de behoefte om de strategische rol binnen ons MT direct sterk in te vullen. Los van alle inhoudelijke kwaliteiten, kiezen we als bureau ook voor de persoonlijkheid en energie van Nine, waarmee ze een voorbeeld voor het vak is.’ Nutbey-de Knecht: ‘Ik ben echt enthousiast om aan deze nieuwe uitdaging te beginnen. Het is fijn om deel uit te maken van een bureau dat het zo goed doet en waar zulke leuke mensen werken.’
Nine Nutbey-de Knecht
&MediaGroup gaat verder als AndAgencyAmsterdam. Het digitalmarketingbureau legt de focus op influencermarketing, PR & events, data- en talentmanagement. AndAgencyAmsterdam werd in 2018 opgericht als &.agency door influencermarketeers Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis. Groei leidde tot de oprichting van aanvullende diensten, zoals &.talent en &.formats, waarmee de basis werd gelegd voor het latere &MediaGroup en nu AndAgencyAmsterdam. Hogenhuis: ‘We gaan terug naar onze roots, maar met een nieuwe jas. Van der Schaft vult aan: ‘Dit is niet alleen een naamswijziging, maar een belofte aan onze klanten om altijd voorop te lopen met innovatie en integriteit.’ AndAgencyAmsterdam werkt voor klanten als L’Oréal, Unilever, Bol, Amazon Prime Video, VanHaren, A Brand New Day, Puma en LVMH.
Sophie van der Schaft en Britt Hogenhuis
Esra Harms is de nieuwe Managing Director van StudioM, GroupM Creatives. Zij bekleedde de functie de afgelopen maanden ad interim. Daarnaast wordt het MT van StudioM aangevuld met Michael Maaskamp en Birgit Zuurveld in de rol van Executive Creative Director en Head of Social Content en Production. De rest van het MT van StudioM bestaat uit Erika Derby (Head of Influencer Marketing), Celine de Vries (Head of Content Partnerships), Rik toe Water (Executive Creative Director) en Floris van de Elshout (Executive Creative Director). Maiko Valentijn, CEO GroupM: ‘We zijn zeer verheugd dat we Esra deze kans kunnen bieden. Ze heeft laten zien moeiteloos alle facetten van de rol te kunnen combineren, of het gaat over leiderschap, operational excellence of het oppakken van klantverantwoordelijkheden. Dit is uiteraard geen verrassing, want in het afgelopen jaar heeft zij al laten zien dat leiderschap en pragmatisme heel goed hand in hand kunnen gaan. Ik kijk met heel veel vertrouwen naar de verdere ontwikkeling van StudioM met Esra aan het roer.’ Harms vult aan: ‘StudioM biedt een unieke combinatie van contentproducten en -diensten die bijdragen aan de invulling van de midfunnel laag van onze adverteerders. Dat ik dat nu mag gaan doen in de rol van Managing Director is een hele eer. Onze koers is dat we nog meer gaan inzetten op creativiteit, innovatie en het behalen van schaalvoordelen op het gebied van contentmarketing. StudioM biedt een one-stop-shop waarin datagedreven inzichten worden gecombineerd met creatieve oplossingen. Hierdoor kunnen merken sneller inspelen op de dynamiek van de markt en doelgroepen op een impactvolle manier bereiken.’
Esra Harms
Laith Khatib is benoemd als CMO van Catawiki. Ravi Vora, CEO van Catawiki: ‘Khatib brengt meer dan twintig jaar ervaring in digitale marketing met zich mee, waarbij hij leidinggevende functies heeft vervuld in verschillende sectoren. Hij was een drijvende kracht achter de exponentiële groei van zowel early-stage scale-ups als wereldwijd gerenommeerde multinationals. In zijn meest recente rol als CMO bij Exoticca loodste Khatib de reisbranche met succes door de uitdagingen van de Covid-19-pandemie, waarbij hij in slechts drie jaar tijd de bedrijfswaarde wist te vervijfvoudigen.’ Khatib: ‘Ik vind het geweldig om juist nu bij Catawiki aan de slag te gaan. Het bedrijf bevindt zich op een cruciaal moment van ontwikkeling met een disruptief model, innovatieve technologie en een sterke focus op een klantervaring van wereldklasse. Deze combinatie maakt de rol voor CMO bij Catawiki voor mij aantrekkelijk. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring in te zetten voor verdere substantiële groei en om samen te werken met het getalenteerde team van Catawiki. Samen willen we ons merk verder versterken, de klantervaring verbeteren en uitbreiden naar nieuwe markten.’
Laith Khatib
Jess MacIntyre en Natalie Moores hebben zich bij het PR- en creatieve bureau Smarts aangesloten in speciaal voor hen gecreëerde functies: Brand Futures Directors. Met hun achtergrond in strategie, copywriting en merkpositionering zal het duo samenwerken met Colin Corbridge, Smarts’ Group Head of Creative and Strategy, aan het ‘Futures’-programma van het bureau. Dit initiatief richt zich op het ontwikkelen van nieuwe creatieve diensten en praktijken op schaal, en bouwt voort op hun eerdere ervaringen om klanten extra hoogwaardig strategisch advies te bieden. Het duo heeft eerder voor klanten als Unilever, Itsu, NowTV, Lindt en Transport for London gewerkt, en ook voor Smarts zelf. MacIntyre en Moores zullen werken vanuit het kantoor van Smarts in Londen, maar hun werkzaamheden zullen zich uitstrekken over de hele Smarts-groep, waarbij ze ook teams en klanten in Europa en Noord-Amerika ondersteunen. Pippa Arlow, Smarts’s Global CEO: ‘Jess en Natalie hebben een echte gave om zowel helderheid als creativiteit in perfecte balans toe te passen, waardoor merken waardevolle kansen voor ontwikkeling en innovatie kunnen ontdekken om culturele impact te maken. Innovatie staat centraal in onze groei als bureau, en gezien onze uitgebreide samenwerking met hen in de afgelopen jaren kennen we de indrukwekkende impact van hun werk uit eigen ervaring. Ik kijk er naar uit om dit verder te ontwikkelen voor zowel Smarts als onze klanten in 2025.’ MacIntyre: ‘We hebben de afgelopen negen jaar samen merken geholpen om betekenisvol te verbinden, op te vallen en toekomstbestendig te zijn. Het is fantastisch om onze volgende stap te zetten door dit op een wereldwijde schaal te doen met Smarts, wiens geloof in de kracht van culturele duurzaamheid perfect aansluit bij onze overtuiging in het belang van langetermijndenken gecombineerd met creatieve uitmuntendheid in uitvoering.’ Moores vult aan: ‘Smarts' succes is gebouwd op diepgaand denken, gecombineerd met voortdurende herbeoordeling en heruitvinding – van een frisse benadering van influencer- en talentencampagnes met Creator Hub, of een nieuwe INgage-ethos voor medewerkersbetrokkenheid. We zijn verheugd om ons bij het bureau aan te sluiten om deze groei in elk team te helpen stimuleren en weten dat we samen briljant werk zullen leveren.’
Jess MacIntyre en Natalie Moores
Communicatiebureau Bex verwelkomt Jurriaan de Reu als senior strateeg. Jhorna Erkens, algemeen directeur Bex: ‘Met zijn uitgebreide ervaring en diepgaande kennis op het gebied van strategische vraagstukken bij diverse organisaties is Jurriaan een waardevolle aanvulling voor onze klanten en ons bureau. Met Jurriaans komst halen we extra capaciteit in huis om leiderschapsteams te ondersteunen bij het aanscherpen en communicatief maken van hun organisatiestrategie. Hij zal een belangrijke rol spelen bij (her)positionerings-trajecten en betrokken zijn bij het ontwikkelen van activatiecampagnes om strategieën te laten landen. Hiermee kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn.’ De Reu werkte eerder zowel aan de bureaukant als bij corporate organisaties. Bij Team Lewis leidde hij de digitalmarketingdivisie in de Benelux en adviseerde hij klanten op het gebied van branding en digitale strategie. Bij Think Yellow was hij verantwoordelijk voor geïntegreerde marketingservices en hielp hij het bureau verder op de kaart te zetten. Daarnaast was hij Hoofd Marketing & Communicatie bij Erasmus School of Economics, onderdeel van Erasmus Universiteit Rotterdam: ‘Ik ben erg enthousiast om bij Bex aan de slag te gaan. Bex is een begrip in de bureauwereld en staat bekend om zijn kwaliteit en strategische partnerschappen met klanten. Kortom, een omgeving waar ik graag aan de slag ga om organisaties te helpen zich te onderscheiden in een snel veranderende markt.’
Jurriaan de Reu
Social & Influencer Marketing Agency Scooperz kondigt de aanstelling aan van Anneke Stins, de nieuwe Chief Operating Officer (COO). Esther Goos, CEO van Scooperz: ‘Met deze benoeming zet Scooperz een volgende stap in het versterken van zijn operationele slagkracht en het nog beter bedienen van top-level klanten binnen de Benelux en daarbuiten. We zien dat de vraag naar strategische social campagnes en influencerprojecten bij grote merken steeds verder toeneemt. Met de komst van Anneke als COO versterken we onze capaciteit.’ Stins: ‘Mijn ambitie is om de groei van Scooperz verder te structureren, zodat we voor elk merk de allerbeste service kunnen biede. Of het nu gaat om miljoenenbereik op social, een awarduitreiking of om hyperlokaal influencercontact, de basis moet ijzersterk zijn.’
Anneke Stins en Esther Goos
Martin Jan Hurenkamp is onlangs gestart als hoofd van het Digital Trust Center (DTC), onderdeel van het ministerie van Economische Zaken. Hij neemt het stokje over van Michel Verhagen, die in december met pensioen gegaan is. Jos de Groot, directeur Digitale Economie bij het ministerie van Economische Zaken: ‘Martin Jan neemt jarenlange ervaring mee op het gebied van digitale innovatie en publiek-private samenwerking. Die heeft hij opgedaan bij onder andere de directie Digitale Economie en het Nationaal Groeifonds. Ik ben erg blij met zijn benoeming tot manager van het Digital Trust Center.’ In zijn nieuwe rol richt Hurenkamp zich op het versterken van de Nederlandse digitale weerbaarheid. Daarbij legt hij de nadruk op samenwerking tussen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Hurenkamp: ‘Grote maatschappelijke opgaven, zoals digitale veiligheid, kunnen alleen worden gerealiseerd door gezamenlijk op te trekken en intensief samen te werken. Wat mij aanspreekt aan het DTC is dat deze manier van werken diep in het DNA van de organisatie zit. Het DTC denkt vanuit de belevingswereld van bedrijven en organisaties en biedt concrete ondersteuning gericht op de doelgroep. Ik ben in korte tijd zeer onder de indruk geraakt van de expertise en drive van de collega’s die dagelijks hard werken aan digitale weerbaarheid.’ Ook internationale ontwikkelingen, zoals de oorlog in Oekraïne, spelen een belangrijke rol in zijn motivatie voor de nieuwe functie: ‘De dreigingen die deze ontwikkelingen met zich meebrengen, benadrukken de urgentie van digitale veiligheid in Nederland. Ik kijk ernaar uit om vanuit mijn rol bij het DTC een bijdrage te leveren aan de weerbaarheid van ons land. Daarbij biedt de aanstaande integratie met het NSCS een prachtige kans om samen te bouwen aan de cybersecurityorganisatie van Nederland.’
Martin Jan Hurenkamp
Met ingang van 20 januari 2025 benoemt Fjällräven Tina Rolén tot Global Marketing Director aan. Zij volgt Alexander Matt op. Martin Axelhed, CEO van Fjällräven en Executive VP van Fenix Outdoor: ‘Tina brengt een schat aan marketingexpertise en leiderschapservaring mee van enkele van 's werelds meest gerenommeerde wereldwijde merken in de sportartikelen- en outdoorindustrie. Haar indrukwekkende carrière omvat functies als Marketing Director voor de Scandinavische landen bij Adidas, VP of Marketing voor EMEA bij The North Face en Vans, en het leiden van de lancering en wereldwijde marketingteamontwikkeling bij H&M Move. Tina was onlangs VP Marketing bij Peak Performance, waar ze met succes een nieuwe merkrichting heeft vastgesteld en het wereldwijde consumentenbereik en de relevantie ervan heeft verbeterd.’ Rolén: ‘Het is een grote eer om deel uit te maken van het Fjällräven-team in zo’n spannend moment in de uitbreidingsreis. Ik wil graag bijdragen aan de groei van de wereldwijde outdoor gemeenschap en hun iconische producten op een bewuste manier tot leven brengen voor consumenten over de hele wereld. Axelhed: ‘We zijn erg blij om Tina te verwelkomen in de Fjällräven-familie. Ze brengt sterk en bewezen leiderschap, evenals een waarde- en bedrijfsgerichte aanpak, die allemaal passen bij ons merkethos. Haar uitgebreide ervaring, samen met haar passie voor het buitenleven, maken haar de juiste leider om onze marketingstrategieën vooruit te helpen en de positie van Fjällräven verder te versterken. Ik wil Alex ook mijn diepste dank betuigen voor al het werk dat hij de afgelopen jaren voor het merk heeft gedaan.’
Tina Rolén
Chuck Studios heeft Sr. Art Director Camila Shoji aangetrokken. Shoji ontwikkelde merkidentiteiten en campagnes die wereldwijd zijn uitgerold voor merken als Johnnie Walker, Heineken, Beck’s, Subway, Smirnoff, Google, Adidas en Nike. De afgelopen dertien jaar werkte zij onder meer voor bureaus als Wieden+Kennedy, Akqa, Saatchi & Saatchi, Crispin Porter + Bogusky en TBWA. Olaf van Gerwen, co-founder & Global Creative Director van Chuck Studios: ‘Camila’s internationale branding- en advertising-expertise sluit naadloos aan bij onze groeiende consultancy-werkzaamheden en wij zijn supertrots en blij dat zij ons team komt versterken. Haar internationale achtergrond past uitstekend bij ons klantenprofiel. Ze behoort tot het absolute topniveau, een indrukwekkende trits Leeuwen, Lampen, Clio’s en Pencils is het klinkende bewijs.’ Shoji: ‘Bij Chuck Studios komen mijn twee passies samen: food en branding. Overdag adviseer ik food- en drinkmerken, terwijl ik iedere minuut vrije tijd met eten en drinken bezig ben. Af en toe organiseer ik thematische pop-ups in restaurants en de jacht op verborgen culinaire pareltjes in de stad in een constante.’
Camila Shoji staat linksvoor denken wij uit de hint te begrijpen ;-)
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 3, 202524-01-2025
- Kaartverkoop Nima Marketing Day... 23-01-2025
- De Bijenkorf kiest voor SimplyPR21-01-2025
- De marketingtransfers van week 2, 202517-01-2025
- Progress vervangt purpose: nieuwe... 16-01-2025
- Hopscotch Tourism Netherlands... 15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day