Kärcher heeft er de kracht weer voor

Kärcher heeft er de kracht weer voor
  • Bureaus
  • 31 mrt 2025 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De grote voorjaarsschoonmaak is hét moment om de tuintegels, schutting of buitenmuur onder handen te nemen. Ad Alliance, Kärcher, Publicis Groupe en Gerard Joling hebben de handen ineen geslagen om de kracht weer te vinden om de tuin onder handen te nemen met de Kärcher hogedrukreiniger.

De campagne bestaat uit verschillende elementen en zit verweven in programma’s bij RTL en Videoland in het Ad Alliance total video-portfolio. Kärcher is te zien rondom én met items in het RTL Weer, Kopen of Slopen, Kopen Zonder Kijken, Eigen Huis en Tuin Lekker Leven en onder andere met een Pauze Ad in Only Joling, meldt het communicatieteam. 'En dat is niet het laatste waarin Joling en Kärcher samenwerken.'

In een spraakmakende winactie is volgens de makers een perfecte koppeling zichtbaar tussen 'De Kracht van Kärcher' en Gerard Joling. De campagne draait om Gerards iconische uitspraak 'Ik heb er de kracht niet voor', een zin die onlosmakelijk met hem verbonden is.

Het concept is simpel en treffend: waar Gerard bekend staat om zijn momenten waarop hij , 'er de kracht niet voor heeft', is het juist Kärcher die hem telkens weer die broodnodige kracht teruggeeft. Met zijn bijna 40 jarige showbizzcarrière en aankomende 65e verjaardag landt deze campagne precies op het juiste moment, samenvallend met de lancering van zijn nieuwe serie 'Only Joling', aldus Ad Alliance..

Kenneth Wagtmans, teamlead Product Management Kärcher: 'Er is maar één echte Gerard Joling, die dankzij zijn jarenlange carrière bekend is bij jong en oud. Als het om hogedrukreinigers gaat, is er natuurlijk ook maar één echte. De match met Gerard was voor ons daarom, in combinatie met zijn gevleugelde uitspraak, overduidelijk en heeft unieke content opgeleverd. Wij hebben de kracht er weer voor!'
Bekijk hier de nieuwe commercials.
(PvWK | beeld: Ad Alliance)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken