Holland & Barrett omarmt de kracht van de natuur in nieuwe skincare-campagne

- Food-en-retail
- 31 mrt 2025 @ 09:20
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Campagnes
- 31 mrt 2025 @ 09:20
- Imke Walenberg
Holland & Barrett gooit het roer om met hun nieuwste campagne rond huidverzorging. Onder het motto ‘Verrijk je skincare routine met de kracht van de natuur’ wil de retailer consumenten laten zien dat een gezonde huid niet draait om een overdaad aan producten, maar om een bewuste, natuurlijke aanpak.
Samen met het Nationaal Huidfonds gaat Holland & Barrett voor een meer holistische benadering: gezonde voeding, voldoende beweging en ontspanning, aangevuld met essentiële skincareproducten met natuurlijke ingrediënten.
Minder smeersels, meer bewustzijn
Uit onderzoek van Holland & Barrett blijkt dat 90% van de mensen een gezonde huid belangrijk vindt. Toch raken velen verstrikt in een overdaad aan producten en ingewikkelde routines, soms zelfs met schadelijke gevolgen. Denk aan het overmatig combineren van actieve ingrediënten of te vroeg starten met intensieve huidverzorging. De retailer wil consumenten laten inzien dat het niet gaat om hoeveel je smeert, maar wat je smeert. Met een focus op reinigen, hydrateren en beschermen tegen de zon, pleit het merk voor een terugkeer naar de basis, ondersteund door een bewuste levensstijl.
Huidscans
Om consumenten te helpen hun huid beter te begrijpen, biedt Holland & Barrett verschillende tools aan. Op hun website kunnen bezoekers een online huidtest doen, terwijl de Health & Happiness Studio’s in geselecteerde winkels in Nederland en België uitgebreide huidscans en consults aanbieden. Daarnaast trekt het merk het land in met een speciale Skin Care-van, die consumenten ter plekke een persoonlijke huidanalyse biedt. De aftrap vindt plaats op 16 mei op Utrecht Centraal.
Een bredere missie
Deze campagne sluit ook aan bij de bredere missie van Holland & Barrett: Je Nieuwe Leeftijd. Terwijl de levensverwachting stijgt, neemt het aantal gezonde levensjaren af. De retailer wil hierin verandering brengen door wetenschap, welzijn en dagelijkse zelfzorg te combineren. Nog dit jaar voldoen alle beauty- en haarverzorgingsproducten van Holland & Barrett en De Tuinen aan vernieuwde duurzaamheidsstandaarden, vooruitlopend op EU-wetgeving.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Doritos lanceert mixed reality portal met 'A Minecraft Movie'
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Fatbike versus Pieper Bike: aardappelen als energiebron
- Circana Merken Top 100: 'Positie A-merk onder druk'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Rozemarijn Dolman-Plante van... 01-04-2025
- Albert Heijn breidt eigen merk Blue... 31-03-2025
- Beste webwinkels van Nederland... 31-03-2025
- Holland & Barrett omarmt de kracht... 31-03-2025
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je... 31-03-2025
- Nescafe presenteert opmerkelijke mix... 27-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center