Center Parcs speelt in op groeiende behoefte aan flexibiliteit en vakantie in eigen land
- Food-en-retail
- 11 jan 2021 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 11 jan 2021 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Center Parcs start met de merkcampagne ‘Vlakbij en toch even helemaal weg’, waarin zij inspeelt op ontwikkelingen die van invloed zijn op de behoeften van haar gasten. 'De maanden mei, juni en september zijn nu populairder dan normaal.'
Zo verwachten veel Nederlanders dit jaar dichtbij op vakantie te gaan en zijn ze vanwege de onzekere situatie op zoek naar meer flexibiliteit. Center Parcs biedt een omgeving die het mogelijk maakt de verbinding met elkaar te versterken en even helemaal te ontsnappen aan de hectiek van alledag. Zodat gasten zich óók in deze tijd kunnen verheugen op een onbezorgde vakantie middenin de natuur. Zo zijn de parken dichtbij, maar ben je tóch even helemaal weg. Center Parcs biedt daarnaast maximale flexibiliteit met de mogelijkheid de vakantie zonder bijkomende kosten te verzetten of, als het weer kan, om te boeken naar een verblijf in een park in het buitenland. Met de campagne wil zij tegelijkertijd inspelen op de grote diversiteit van bezoekers en hun uiteenlopende behoeften. Dat draagt zij uit in een campagne die vanaf vandaag op tv en online in Nederland en België te zien is.
In haar campagne verbindt Center Parcs haar bekende credo ‘Echt even samen’ nadrukkelijk met de boodschap ‘Vlakbij, maar toch even helemaal weg’, vertelt het travel- & leisuremerk. Zo wil men nog beter recht doen aan de uiteenlopende en veranderende wensen van gasten. Zo is er geen enkele andere aanbieder met zo’n divers aanbod als Center Parcs en kunnen bezoekers het hele jaar uitkijken naar een vakantie die aansluit op hun behoeften. Tegelijkertijd is het boekingsgedrag van Nederlanders door corona sterk veranderd, blijkt uit het onderliggende insight. Veel mensen kiezen namelijk ook in de komende zomer 2021 voor een vakantie dichterbij huis. Uit onderzoek dat in opdracht van Center Parcs door Kantar is verricht, blijkt dat ruim de helft hieraan de voorkeur geeft in 2021. Niet alleen omdat zij een vakantie in eigen land veiliger vinden, maar ook omdat het risico op annulering kleiner is. 39 procent geeft daarnaast aan dat kortere reistijden de doorslag geven. Ook vinden veel Nederlanders het lastig hun vakantie vroeg te boeken en is sprake van een verschuiving naar last minute reserveringen. Verder willen zij de zomervakantie beter spreiden, bijvoorbeeld door eerder in het jaar of na het hoogseizoen op vakantie te gaan. De maanden mei, juni en september zijn nu populairder dan normaal. Als Nederlanders gevraagd wordt wat voor hen de hoogste prioriteit heeft in de vakantie staat veiligheid voor 33 procent bovenaan het lijstje, gevolgd door prijs (29 procent), locatie (15 procent) en de vakantiebeleving (12 procent).
Maximale flexibiliteit bij omboeken vakantie
Center Parcs wil inspelen op de groeiende behoefte aan flexibiliteit en biedt gasten de mogelijkheid hun verblijf gratis om te boeken als de omstandigheden tussentijds veranderen. Ook is er een extra mogelijkheid tot omboeken vanaf één dag voor aankomst in het geval van reisbeperkingen. Zo garandeert Center Parcs dat gasten zorgeloos kunnen uitkijken naar een welverdiende vakantie dichtbij huis. Dit aanbod is het hele jaar geldig. Ook biedt zij bij vroegboekingen een korting aan tot maar liefst 36 procent. 'Samen met dierbaren genieten van de natuur en een welverdiende vakantie is voor veel Nederlanders belangrijker dan ooit. Toch vinden veel mensen het moeilijk om nu al een zomervakantie te boeken en dat is begrijpelijk. Daarom biedt Center Parcs flexibele voorwaarden aan. Zo kunnen onze gasten de datum van hun vakantie kosteloos of - tegen de tijd dat we weer veilig naar het buitenland kunnen - hun verblijf omboeken naar een Belgisch, Duits of Frans park van Center Parcs', vertelt Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland, 'We hopen dat we onze gasten ook in het komende jaar weer kunnen verwelkomen voor een welverdiende vakantie. Zij kunnen in onze ruime parken genieten van een onbezorgde tijd met elkaar: midden in de natuur én met de beleving die zij van Center Parcs gewend zijn.'
Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen in de parken
In de parken van Center Parcs worden de 1,5 meter afstand en alle RIVM-maatregelen onder de aandacht gebracht. Het personeel is getraind om te kunnen toezien op de veiligheid van gasten. Ook kunnen gasten gebruikmaken van een 100 procent digitale check-in en desinfecteringmogelijkheden op verschillende plaatsen. Verder zijn speciale looproutes aangebracht. Om aan te tonen dat in haar parken alle maatregelen op de juiste manier zijn toegepast, heeft Center Parcs haar parken als eerste in Nederland onafhankelijk laten toetsen door certificatie-instelling Kiwa. Meer informatie is op een speciale pagina op de Center Parcs website te lezen.
(PvWK)
Credits campagne ‘Vlakbij en toch even helemaal weg’
Communicatieadviesbureau: Ogilvy Social.Lab
Productiemaatschappij: Since ’88
PR-bureau: NewsLab
Mediabureau: Mindshare
Over Center Parcs Europe
'Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de korte vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door talloze activiteiten voor ieder familielid, middenin de natuur. Meer info: www.centerparcs.nl.'
(bron: Center Parcs)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- normaal
- Mark Giethoorn
- Center Parcs
- Center Parcs Nederland
- Vlakbij en toch even helemaal weg
- directeur
- merkcampagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe adventcampagne McDonalds
- Keukenapparatuur met Philips technologie en Hema design-DNA...
- Beerda: failliet love-brand Blokker alleen online nog kansrijk
- Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
- Samenwerking De Koffiejongens en Marie-Stella-Maris: giftset...
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Toscanini in zee met online... 04-12-2024
- Albert Heijn Nederland behaalt B... 02-12-2024
- Sky: Unilever zet Vegetarische... 02-12-2024
- Van Gogh Nationaal Park en... 02-12-2024
- Dille Kamille: groen in plaats van... 29-11-2024
- Fabulosa lanceert bijzondere... 29-11-2024