Jumbo wil La Place verzelfstandigen

- Food-en-retail
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 4 jun 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
La Place wil verder als zelfstandige organisatie. Het besluit tot de voorgenomen verzelfstandiging past bij de aangescherpte strategische koers van Jumbo.
Bovendien zou deze move meer ruimte bieden aan de groeiambities van het restaurantmerk, zo meldt Distrifood, dat deze maand overigens overgaat van hybride naar 100% digitale retailnieuwsbron.
'Koninklijke Jumbo Food Groep meldt in dit persbericht dat het de intentie heeft om La Place onder te brengen in een zelfstandige joint venture, met Koninklijke Jumbo Food Groep en Vermaat als beoogd aandeelhouders. Alle medewerkers van de betrokken partijen zijn inmiddels geïnformeerd over de plannen.'
De verzelfstandiging van foodserviceformule moet nog wel goedgekeurd worden door de OR en de bevoegde mededingingsautoriteit, aldus Jumbo. Jumbo behoudt wel de exclusiviteit van La Place-producten in de winkel, zo meldt het persbericht. Lees hier verder. Al eerder meldde MarketingTribune de toekomstplannen van Jumbo-topman Van Veen.
(PvWK, bron: Distrifood en Jumbo | foto: Wikicommons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Vermaat
- zelfstandig
- food
- joint venture
- retail
- merk
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- Koninklijke Jumbo Food Groep
- food
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
- Tango transformeert tankstations tot... 11-03-2025
- Nespresso en Oatly introduceren... 10-03-2025
- [marketeer 220] Rob Soeterboek -... 07-03-2025
- Chocoladeletter D van Dieuwertje... 06-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day