Groene bushokjes kansrijk voor outdoor-reclame
- Media
- 12 jul 2019 @ 10:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOReclameOutdoor
- 12 jul 2019 @ 10:32
- Jeroen Mirck
Ruim driehonderd bushaltes in Utrecht zijn de afgelopen weken uitgerust met een groen dak van sedum, een soort vetplant die weinig water nodig heeft. Onder het afdak kunnen reizigers plaatsnemen op een zitje van bamboe. Ook outdoor-reclame kan er slim op inspelen.
De bedoeling is dat de bushokjes bijdragen aan een gezondere leefomgeving. Andere bushokjes krijgen zonnepanelen. De aanpassing is een gevolg van de aanbesteding voor aanleg en onderhoud van de abri’s en de bijbehorende reclameborden. Die is gewonnen door outdoor-specialist Clear Channel.
Biodiversiteit
De gemeente stimuleert het aanleggen van groene daken in de stad. 'Het groene sedumdak is een bouwsteen voor duurzame, klimaat-adaptieve stedenbouw. De daken helpen bij het afvangen van fijnstof, bergen van regenwater en zorgen voor verkoeling bij hitte. Daarnaast vergroten groene daken de biodiversiteit in de stad. Wat zeer goed is voor de insecten, zoals de bijen”, zei wethouder Kees Diepeveen (Openbare Ruimte) eerder tegen AD.
In totaal komen er 491 nieuwe bushaltes in de stad. Naast 316 haltes met sedumdak krijgen zo’n 96 haltes zonnepanelen. Alle haltes krijgen led-verlichting en een zitje van bamboe. Het onderhoud gebeurt met elektrisch vervoer.
Bekijk ook de video bij BrightVibes.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- bushokjes
- bamboe
- openbaar vervoer
- outdoor
- zonnepanelen
- biodiversiteit
- sedum
- Utrecht
- groen
- groen
- OV
- duurzaam
- abri
- Clear Channel
- buitenreclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
- Audioreclame: ruim 50 miljoen euro... 24-10-2024
- Marjolein Denekamp nieuwe CEO... 21-10-2024
- Mark de Jonge is de nieuwe uitgever... 21-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing