Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol

Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
  • Content
  • 1 nov 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Bol presenteert zich in de nieuwe Sinterklaascampagne in aanloop naar pakjesavond als ‘De winkel van Sinterklaas’. De hele Sintcampagne, Het Grote Speelgoedboek en de bijbehorende Grote Speelgoed App brengen dezelfde boodschap: de Sint kent mij en mijn verlanglijstje.

Het verlanglijstje speelt een sleutelrol bij het vinden én kopen van het juiste cadeau en staat centraal in alle communicatie-uitingen rond de campagne, het speelgoedboek en de app. Vanaf 1 november is de nieuwe TV-commercial te zien als onderdeel van de crossmediale campagne. Hierin doet een jongetje er alles aan om zijn verlanglijstje met de Sint te delen, zodat Sinterklaas precies weet wat hij wil hebben. Zijn allerbeste vriend, hondje Bruno, probeert te voorkomen dat het lijstje bij de Sint terechtkomt. Want gaat zijn baasje nog wel met hem spelen als hij allerlei nieuw speelgoed heeft? Maar wat blijkt? Een van de cadeaus waar het jongetje om vraagt - en via het verlanglijstje dus ook echt krijgt - is iets waar hij samen met Bruno plezier mee kan beleven. De muziek onder de TV-commercial is een re-recording van de 90’s hit 'What is Love' van Haddaway.

Fiona Vanderbroeck, Director B2C Marketing bij Bol: ‘De commercial sluit aan bij de boodschap dat door de verlanglijstjes in Het Grote Speelgoedboek en de Grote Speelgoed App ouders goed inzicht hebben in wat kinderen willen hebben. Ook toont de video ‘what is love’; door ook aan een ander te denken, kan je samen spelen en plezier maken.’

Max Kurstjens, Senior Creative bij Dept en mede verantwoordelijk voor de campagne: "Met de Grote Speelgoed App groeit ook het gebruik van de Digitale Verlanglijst van Bol. Dit geeft kinderen het gevoel direct met Sinterklaas in contact te staan. Het verhaal van het jongetje en zijn hondje Bruno laat zien hoe bijzonder dat is en hoeveel dat betekent voor een kind.’

Magisch pakhuis
De cadeautjes van de Sint komen niet zomaar ergens vandaan, maar uit het magische pakhuis. Een plek die ontzettend tot de verbeelding spreekt bij kinderen. Op de cover van Het Grote Speelgoedboek zien zij de buitenkant van het pakhuis en in het boek zit de vernieuwde verlanglijstposter in pakhuisvorm verpakt. Ook in de app is een digitale verlanglijst in pakhuisvorm te vinden.

Martijn Uittenbogaard, Lead van Het Grote Speelgoedboek: ‘Nieuw dit jaar is de fysieke aftelkalender in het boek. Vanaf 16 november kunnen kinderen een vakje op de kalender scannen met de Grote Speelgoed App. Hiermee ontgrendelen ze dagelijks een nieuwe video waarin Pietje Fernando, een populaire piet in de Club van Sinterklaas, de kinderen een kijkje geeft in het grote pakhuis van Sinterklaas. Daarnaast gaat hij op zoek naar antwoorden op Sint-vragen zoals “Hoe kan Ozosnel over de daken lopen” en “Wat doet Sinterklaas als hij in Spanje is”. Ook laat hij zien wat de Pieten allemaal beleven als ze ’s avonds de schoentjes van kinderen vullen.

Geïntegreerde crossmediale campagne
Bol en De Club van Sinterklaas hebben voor het tweede jaar op rij een branded content partnership opgezet. Het Grote Speelgoedboek en de Speelgoedboek App zijn te zien in de bioscoopfilm “De Club van Sinterklaas: het grote Sneeuwavontuur” en het Pietentube kanaal. Op het grote doek schittert Pietje Fernando ook in een spannende bioscoopcommercial van bol, waarin hij je meeneemt in de lift van het grote pakhuis van Sinterklaas. De magische lift uit de campagne wordt ook doorvertaald naar een fysieke activatie in een aantal bioscopen in zowel Nederland als België. In Daarnaast is er een samenwerking met diverse bladen: Donald Duck, Bobo, Okki en het Doeboek van het Sinterklaasjournaal.

De campagne wordt vanaf 1 november uitgerold op TV, online video, radio en OOH, maar ook via social en digital content, influencers en content creators. De campagne is ook te zien in de bioscoop.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken