De marketingtransfers van week 44, 2024

De marketingtransfers van week 44, 2024
  • B2b
  • 1 nov 2024 @ 10:57
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

In een week die beheerst werd door Noord-Koreanen in de Oekraïne, de verkiezingen in de VS en overstromingen en hagelbuien in Spanje, is er ook belangrijk nieuws: de personele wisselingen in de marketing- PR- en creatieve sector. MarketingTribune behoudt het overzicht.

Stéphanie Rowel gaat aan de slag als Senior Accountmanager bij Act.Agency. Rowel brengt een schat mee, aan ervaring dan, na acht jaar bij creatief bureau Alfred te hebben gewerkt. Bij Alfred werkte Rowel aan diverse nationale en internationale accounts en heeft ze bewezen dat ze strategisch inzicht en projectmanagement kan combineren om merken sterker te maken. Bij Act.agency richt ze zich op verschillende klanten, waaronder Odido en een nieuwe klant (spannend!) die via een pitch is gewonnen. Haar focus ligt op het verder ontwikkelen van geïntegreerde campagnes voor klanten.
Stéphanie Rowel: ‘Na acht geweldige jaren bij Alfred voelde het als het juiste moment om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Act.agency heeft een unieke visie op advertising, content en technology en weet die op een inspirerende manier tot leven te brengen. Ik ben enorm enthousiast om mijn ervaring hier in te zetten en samen met het team mooie resultaten voor onze klanten te behalen.’


Stéphanie Rowel.

Wereldwijd communicatiebureau voor techbedrijven en bedrijven met een tech verhaal Axicom heeft Dan Doherty als Global Head Corporate Affairs aangesteld. Doherty start per 11 november 2024 in zijn nieuwe rol. Hij begon zijn carrière bij Cohn & Wolfe, wat sinds januari 2024 verder ging als Burson. Hier was hij verantwoordelijk voor de Corporate Affairs werkzaamheden van het bedrijf. Daarvoor werkte hij bij The Wade Group, onder andere als President.
Als Global Head Corporate Affairs bij Axicom is Doherty verantwoordelijk voor het uitbreiden en versterken van de capaciteiten van het bureau. Dit doet hij ter bevordering van de technologische transformatie van Axicom’s klanten. Doherty adviseert hooggeplaatste executives en wereldwijde organisaties over bedrijfsreputatie en overheidsbeleid die bedrijven beïnvloeden. Dit doet hij binnen verschillende sectoren en op verschillende schalen. Een veelzijdig mens dus.


Dan Doherty.

Jessica Groenhout is aangesteld als Sustainability Officer bij Drukwerkdeal. Zij is daarmee de eerste Sustainability Officer bij het bedrijf. 'In januari 2025 werk ik vijftien jaar voor Drukwerkdeal. Hiervoor heb ik ervaring opgedaan in de zorg en de retail en als productiemedewerker bij een kleine copyshop in Deventer' vertelt Groenhout.
Duurzaamheid is voor Drukwerkdeal in de loop van de jaren steeds relevanter geworden. Volgens het bedrijf is het aannemen van een Sustainability Officer cruciaal voor een organisatie die zich wil gaan richten op duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Groenhout: 'De ambities in de grafische sector op het gebied van duurzaamheid wordt steeds belangrijker, vooral nu bedrijven wereldwijd streven naar een lagere ecologische voetafdruk. In deze sector, die traditioneel afhankelijk is van grondstoffen zoals papier en inkt, is er een groeiend bewustzijn dat verandering nodig is om milieudoelen te bereiken. Duurzaamheid is niet alleen een keuze, het is een noodzaak voor een leefbare toekomst.'


Jessica Groenhout.

MediaMarkt Benelux gooit het Leadership team om om aan te sluiten bij de digitale groeistrategie van de MediaMarktSaturn Retail Group. Er wordt een nieuwe digitale unit, Digital Experience, opgezet die vanuit Nederland voor de hele internationale MediaMarktSaturn Retail Group werkt. Deze unit staat onder leiding van de huidige Director Marketing & Corporate Communications Caganur Atay Uctu en Shariar Khalili, nu nog Director Digital & Customer Experience. Raymond Mesterom, momenteel Director E-commerce, neemt van Caganur de rol van Director Marketing & Corporate Communications over. Mesterom heeft eerder in senior marketing- en communicatierollen gewerkt bij onder andere Sony, Starcom en Samsung. De volledige afdeling Marketing & Corporate Communications valt vanaf 1 november onder Carsten Geilert. Geilert is Managing Director Sales en maakt deel uit van de Benelux directie.


Caganur Atay Uctu.

Het Haarlemse MIBTL Media breidt haar managementteam uit met Raymond Bloem als Creative Director en Ivo de Beurs als Account Director.
Raymond Bloem zet in zijn nieuwe rol de creatieve koers uit, maar neemt ook de dagelijkse aansturing van het team op zich. Bloem heeft een bewezen staat van dienst in het ontwikkelen van campagnes en staat bekend om zijn vermogen om merkverhalen krachtig en effectief te vertalen naar de juiste doelgroep, volgens het persbericht.
Ivo de Beurs neemt de rol van Account Director op zich en vormt de schakel tussen klanten en het MIBTL-team. Met zijn uitgebreide achtergrond in business development en klantrelaties, richt De Beurs zich op het uitbreiden van de klantenportefeuille en het onderhouden van relaties met zowel adverteerders als mediabureaus.


Victor Wubbe, Ivo de Beurs en Raymond Bloem.

Momentum Leisure, ontwikkelaar en operator van themaparken in Centraal- en Oost-Europa heeft Roland Gerets aangesteld als Chief Marketing Officer en Tom van der Sommen als Chief Financial Office.
Roland Gerets (58) heeft ruim 30 jaar ervaring op het gebied van sales en marketing en bekleedde diverse senior leadership posities, onder meer in de leisure en entertainment sector. Gerets is sinds 2014 tevens docent Digital Marketing aan KU Leuven. Tom van der Sommen (32) beschikt over een brede financiële achtergrond, met eindverantwoordelijkheid in diverse sectoren, waaronder ook de leisure-sector. Ook heeft hij diverse financiële functies bekleed binnen de private equity sector.


CFO Tom van der Sommen, CEO Wouter Dekkers en CMO Roland Gerets

In het kader van MAND!: Bryan van den Aakster verlaat Newslab, waar hij werkte als PR Director, na vijf jaar en gaat nu aan de slag bij The Romans als Account Director.


Bryan van den Aakster.

 

 

Michael Bottenheft is in oktober gestart als Head of Strategy & Digital bij PHD Nederland. Hij maakte de overstap van Candid, waar hij ruim vijf jaar actief was, o.a. als Head of Digital en Head of Strategy, bij de bureaus Online Company, M2|OC en Stroom. Bij PHD is hij onderdeel van het management team, dat verder bestaat uit de Business Unit Directors Baukje Weda en Nicole de Cooker en Managing Director Frank Bitter.
Michael Bottenheft: ‘Ik ben onder de indruk van de ambitie en potentie van PHD. Er is een duidelijke visie, een zeer onderscheidend product, een sterke cultuur en een goeie click met het team. Ik heb dan ook heel veel zin om mee te bouwen aan de verdere groei van PHD en haar klanten.’

 


Michael Bottenheft.

Internationaal pr-bureau Smarts heeft een nieuw strategisch team. Na het openen van een kantoor in Amsterdam in juni vorig jaar treedt Ruth Sutherland (voormalig Johnnie Walker, Nike en Audi) toe als Partnership Director bij het team om het klantenportfolio binnen Europa te versterken. Daarnaast breidt huidige Client Partner Maja Volt (voormalig Zalando, Tommy Hilfiger) haar taken uit en wordt verantwoordelijk voor de marketing van het bureau. Ten slotte gaat Katie Bannon (hiervoor We Are Social en Leo Burnett) vanuit het kantoor in Londen aan de slag als Growth Director. Het team rapporteert aan Leanne Scott (Managing Partner Amsterdam en Group Head of New Business), met als doel de klantrelaties in het VK, Europa en de VS verder te versterken.


Maja Volt, Leanne Scott en Katie Bannon.

Influencer marketingbureau Storyboard Agency heeft een nieuw managementteam aangesteld én twee nieuw collega's aangenomen. Genoeg om over te vertellen dus. Het bureau verwelkomt Mellijn van Zanen en Amber van Eekeren. Van Zanen, voorheen PR-consultant bij Glasnost, treedt aan als Head of Projects. Amber van Eekeren versterkt het team als Talent Strategist.
Parallel aan deze teamuitbreiding presenteert Storyboard Agency haar nieuwe managementteam, dat de strategische koers van het bureau zal bepalen. Chris Römer neemt de positie van Creative & Strategy Director op zich en Mellijn van Zanen neemt naast haar rol als Head of Projects ook zitting in het MT. Marès Kahrel maakt het managmentstema compleet als Head of People & Client Services. Martijn de Kemp, oprichter van Storyboard Agency, blijft aan het roer en bewaakt de koers en innovatie. De Kemp is tevens voorzitter van de DDMA-commissie influencer marketing en co-architect van initiatieven zoals Certified by Influencerregels.com, een belangrijke stap in de professionalisering van de branche.
Operationeel directeur Joost Peper heeft eerder dit jaar zijn taken overgedragen aan het managementteam. 'We zijn klaar voor een volgende fase van groei, die draait om een platte organisatie, korte lijnen, en een cultuur waarin kwaliteit, innovatie en wendbaarheid centraal staan,' aldus Martijn de Kemp. 'Onze focus blijft gericht op het leveren van effectieve data-gedreven influencer marketingcampagnes en innovatie in ons vakgebied, waarmee we impact willen maken voor onze klanten in de Benelux.'


Mellijn van Zanen, Chris Römer, Marès Kahrel en Martijn de Kemp.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken