Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black Friday-campagne
- Food-en-retail
- 1 nov 2024 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopDoelgroepenWinkelen
- 1 nov 2024 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Hoeveel Black Friday-aanbiedingen zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn? Om consumenten aan te moedigen verstandiger te winkelen - en niet toe te geven aan de blinde kooplust - heeft huidverzorgingsmerk The Ordinary speciaal de 'Slowvember'-campagne bedacht, inspelend op een breder anti-Black Friday-sentiment in de samenleving.
Dille & Kamille en Patagonia waren een der eersten die in Nederland begonnen met een andere kijk op het platte Black Friday gegraai, zoals al opgemerkt door MarketingTribune. Dit jaar is het weer zover op vrijdag 29 november 2024.
De campagne, gecreëerd door het Amsterdamse bureau Soursop, introduceert het duistere fenomeen van de 'cheap creep' die vooral tijdens Black Friday heerst, waarbij de werkelijke waarde van promoties en de feitelijke kwaliteit van producten volgens The Ordinary wordt verdoezeld.
De campagne spoort beautyfans aan om net zo bewust met winkelen om te gaan als met huidverzorging. Vraag je af: 'Is dit een goede deal voor mij en voor de planeet, of is dit een impulsieve aankoop?', adviseert het merk. Ofwel, in de woorden van de campagne: 'is het promo of fomo?'
De opvallende outdoor-actie, die loopt in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada en via paginagrote advertenties in de New York Times en The Guardian, wil laten zien hoe duistere marketingtactieken en ‘planned obsolescence’ de al maar toenemende wegwerpcultuur, overconsumptie en 'shrinkflation' aanwakkeren - 'iets wat veel voorkomt in de consumentgerichte industrieën.' In Nederland is de uiting te zien via social media en het offline verkooppunt (winkel, red.) 'The Ordinary: Deciem, The Abnormal Beauty Company' in de Amsterdamse Negen Straatjes, Runstraat 10 om precies te zijn.
(PvWK | beeld: Soursop)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- anti-Black Friday
- vrijdag
- webshop
- retail
- Black Friday
- 29 november
- materie
- plat
- hebzucht
- koopjesjagen
- sentiment
- korting
- huidverzorging
- Dille & Kamille
- Patagonia
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
- Shopping Awards open voor... 29-10-2024
- Fleurige guerrilla-campagne vanwege... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing