Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black Friday-campagne

Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black Friday-campagne
  • Food-en-retail
  • 1 nov 2024 @ 15:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerkoopDoelgroepenWinkelen

Hoeveel Black Friday-aanbiedingen zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn? Om consumenten aan te moedigen verstandiger te winkelen - en niet toe te geven aan de blinde kooplust - heeft huidverzorgingsmerk The Ordinary speciaal de 'Slowvember'-campagne bedacht, inspelend op een breder anti-Black Friday-sentiment in de samenleving.

Dille & Kamille en Patagonia waren een der eersten die in Nederland begonnen met een andere kijk op het platte Black Friday gegraai, zoals al opgemerkt door MarketingTribune. Dit jaar is het weer zover op vrijdag 29 november 2024.

De campagne, gecreëerd door het Amsterdamse bureau Soursop, introduceert het duistere fenomeen van de 'cheap creep' die vooral tijdens Black Friday heerst, waarbij de werkelijke waarde van promoties en de feitelijke kwaliteit van producten volgens The Ordinary wordt verdoezeld.

De campagne spoort beautyfans aan om net zo bewust met winkelen om te gaan als met huidverzorging. Vraag je af: 'Is dit een goede deal voor mij en voor de planeet, of is dit een impulsieve aankoop?', adviseert het merk. Ofwel, in de woorden van de campagne: 'is het promo of fomo?'

De opvallende outdoor-actie, die loopt in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada en via paginagrote advertenties in de New York Times en The Guardian, wil laten zien hoe duistere marketingtactieken en ‘planned obsolescence’ de al maar toenemende wegwerpcultuur, overconsumptie en 'shrinkflation' aanwakkeren - 'iets wat veel voorkomt in de consumentgerichte industrieën.' In Nederland is de uiting te zien via social media en het offline verkooppunt (winkel, red.) 'The Ordinary: Deciem, The Abnormal Beauty Company' in de Amsterdamse Negen Straatjes, Runstraat 10 om precies te zijn.
(PvWK | beeld: Soursop)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken