Duurzaam fietsbrillenmerk Ppeeqq bij Futurum

  • Online
  • 16 aug 2022 @ 14:14
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het nieuwe brillenmerk staat naar eigen zeggen ‘voor topkwaliteit fietsbrillen voor alle weersomstandigheden.’ De monturen worden gemaakt van zogenoemde castorbonen, een natuurlijke en duurzame bron voor plastic. Het merk is exclusief verkrijgbaar bij FuturumShop.

Ppeeqq fietsbrillen zijn volgens de fabrikant ontwikkeld om het hele jaar te kunnen dragen, ongeacht het weer. Iedere bril komt met een zogenaamde fotochromische lens, dan wel met meerdere lenzen. Fotochromische lenzen reageren op UV-straling. Dit maakt dat de lens automatisch donkerder wordt bij fel zonlicht, en transparanter bij minder zonlicht. Zo blijft de bril beschermen in tunnels, in de winter of wanneer de schemering inzet. De fietsbrillen zonder fotochromische lens worden met meerdere lenzen geleverd voor diverse weersomstandigheden.

Duurzaam plastic’

‘Ppeeqq monturen worden gemaakt van plastic, daar is geen ontkomen aan bij de ontwikkeling van topkwaliteit, lichtgewicht performancebrillen. Maar dan zijn er nog steeds duurzame opties,’ aldus Harmen van der Meulen, CEO van Ppeeqq. ‘We hebben gekozen om gebruik te maken van plastic op basis van castorbonen in plaats van fossiele grondstoffen. Deze bonen, of eigenlijk zaden, veroorzaken geen ontbossing, concurreren niet met andere gewassen en zijn recyclebaar. Dit maakt ppeeqq brillen zo duurzaam als mogelijk.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken