AMMA 2025 zet in op diversiteit en toegankelijkheid
- Bureaus
- 30 jan 2025 @ 09:18
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Awards
- 30 jan 2025 @ 09:18
- Kel Koenen
De Annual Masters in Media Awards (AMMA) maken zich op voor een bijzondere editie op 22 mei 2025. Onder de vleugels van brancheorganisatie VIA worden dit jaar diverse vernieuwingen doorgevoerd, met een duidelijke focus op meer diversiteit in de inzendingen en de jury.
De AMMA Awards introduceren 44 nieuwe juryleden, waaronder Daan Vrijsen (Head of Media Consulting, Abovo Maxlead) en Edgar Molenaars (Partner Customer & Brand Advisory, KPMG) als nieuwe juryvoorzitters. De samenstelling van de jury is zorgvuldig herzien om een betere afspiegeling van de media-industrie te waarborgen. ‘We vinden het belangrijk dat we up-to-date blijven met de trends in de industrie. Voor het samenstellen van een diverse en gebalanceerde jury hebben we dit jaar hulp gevraagd aan externen, zoals Eric Kip’, aldus AMMA-commissievoorzitter Angelique Schreuders.
De juryvoorzitters van de AMMA 2025
De vernieuwde jury bestaat voor 42% uit mediabureaus – waarvan de helft lokale bureaus – 28% uit media-exploitanten, 24% uit adverteerders en 6% uit specialistische bureaus en zelfstandigen. Opvallend is dat 58% van de juryleden vrouw is. Daarnaast is er ruimte voor junior juryleden, wat zorgt voor een mix van ervaring en frisse perspectieven.
Merken, media-exploitanten en bureaus kunnen tot 7 februari hun cases inzenden via de vernieuwde AMMA-website. Deze website fungeert niet alleen als inzendplatform, maar wordt ook een media-archief waarin vakgenoten kennis kunnen opdoen en ingezonden cases kunnen bekijken. VIA-leden profiteren van een aanzienlijke korting bij inzending.
Een bijzondere vernieuwing is de extra korting op de categorie ‘Beste Smart Impact’, waarin inzenders met kleinere mediabudgetten kunnen laten zien hoe zij toch grote impact maken. ‘De AMMA’s zijn de mediaprijzen voor iedereen in ons vak, of je nu een groot of klein budget hebt. We hopen dan ook dat dit jaar meer bureaus en zelfstandigen hun werk inzenden’, benadrukt Maiko Valentijn, vice-voorzitter van VIA.
De feestelijke uitreiking vindt plaats in het iconische Tuschinski Theater in Amsterdam, gevolgd door een afterparty in de Escape. Voor het eerst zijn er hiervoor losse tickets beschikbaar.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
- Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Drie vragen aan... Maartje Bersi
Laatste Nieuws
- Mediahuis verstevigt positie in... 30-01-2025
- AMMA 2025 zet in op diversiteit en... 30-01-2025
- DCVF neemt retailactiviteiten... 29-01-2025
- Campagne Schouten & Nelissen: ‘Word... 29-01-2025
- Ace brengt bureaus samen onder één... 28-01-2025
- Villa for You lanceert eerste... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day