VisitBritain lanceert wereldwijde campagne voor filmtoerisme
- Media
- 28 jan 2025 @ 14:29
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 jan 2025 @ 14:29
- Kel Koenen
Om het inkomende toerisme naar Groot-Brittannië te stimuleren, heeft het nationale toerismebureau VisitBritain deze week een wereldwijde campagne gelanceerd. De campagne begint met een blockbuster-geïnspireerde film, waarin Groot-Brittannië zelf de ster is.
De campagne 'Starring GREAT Britain' rolt deze week internationaal uit met een introductiefilm die gebruik maakt van iconische film- en tv-momenten van Mission: Impossible tot Bridget Jones; van Spider-Man tot Succession; van House of the Dragon tot Harry Potter; van Paddington tot Fast & Furious tot Mary Poppins Returns en meer. De film neemt kijkers mee op een filmische reis door Groot-Brittannië, waarbij ze op de eerste rij zitten bij de bestemmingen die centraal staan in de actie op het scherm.
De film wordt ondersteund door een bredere reclamecampagne in de grootste en meest waardevolle inkomende bezoekersmarkten van het Verenigd Koninkrijk, waaronder Australië, de Golfstaten, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. De campagne is gebaseerd op onderzoek naar filmtoerisme van VisitBritain, waaruit blijkt dat meer dan 9 van de 10 potentiële bezoekers van het Verenigd Koninkrijk geïnteresseerd zijn in het bezoeken van film- en tv-locaties tijdens hun reis.
‘Veel van de adembenemende momenten die je in de bioscoop hebt gezien, zijn gefilmd in het Verenigd Koninkrijk. Prachtige landschappen, indrukwekkende stadsgezichten en groot filmtalent zijn door de jaren heen op unieke wijze samengebracht’, concludeert Minister van Toerisme Sir Chris Bryant trots. ‘We willen bezoekers, zowel uit binnen- als buitenland, de kans geven om dit zelf te ervaren door zich onder te dompelen in de landschappen en locaties die beroemd zijn geworden door film en tv. Ter ondersteuning van ons Plan for Change zal dit bijdragen aan het stimuleren van bezoekersaantallen en -uitgaven, het creëren van kansen in lokale gemeenschappen en het leggen van de basis voor een bloeiende Britse bezoekerseconomie in de komende jaren.’
Patricia Yates, CEO van VisitBritain: ‘De bestemmingen van Groot-Brittannië zijn nu de echte ster van de show, terwijl we de kracht van schermtoerisme benutten om internationale bezoekers aan te trekken en hun uitgaven in onze landen en regio’s te stimuleren, wat de lokale economieën een boost geeft. Met film en tv als haakje vertellen we het verhaal van het hedendaagse Groot-Brittannië, tonen we onze dynamische en diverse bestemmingen en zetten we onze gastvrijheid centraal.’
De eerste fase van de internationale reclamecampagne ging van start op 20 januari en loopt tot eind maart 2025 en maakt deel uit van een langeretermijnfocus van VisitBritain op film- en tv-toerisme.
De film is gemaakt in samenwerking met: Disney, Netflix, Paramount Pictures, Sony Pictures Entertainment, Studiocanal, Universal Pictures, Warner Bros. Discovery.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- The Headliner: livemuziek en sterke merken
- Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers
- Media-onderzoek WARC: overvloed, nieuwe search, algoritmen en...
- Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis op...
- NMO breidt meting uitgesteld kijken uit naar 27 dagen
- IPG Mediabrands wint Dominos account
Laatste Nieuws
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden... 28-01-2025
- NMO sluit zich aan bij AMC voor... 28-01-2025
- VisitBritain lanceert wereldwijde... 28-01-2025
- Onderzoek: aantal gebruikte social... 28-01-2025
- 70% van de Nederlanders ervaart... 27-01-2025
- NMO breidt meting uitgesteld kijken... 21-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day