VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor

VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor
  • B2b
  • 14 apr 2025 @ 09:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Brancheorganisatie VIA heeft drie nieuwe bestuursleden voorgedragen: Danijel Dercksen (Act Agency), Fiona Vanderbroeck (Bol) en Tim Geenen (Rayn). Tijdens de online Algemene Ledenvergadering op 17 april 2025 mogen de leden stemmen over hun benoeming.

Met de voorgedragen bestuursleden haalt VIA een breed scala aan expertise in huis, van e-commerce en merkstrategie tot data-innovatie en creatief leiderschap. Voorzitter Rik Ledder noemt de voordracht een belangrijke stap in het versterken van VIA’s rol als gids in een complexer wordend digitaal landschap. ‘Hun diverse achtergronden en bewezen leiderschapskwaliteiten zullen ons bestuur verrijken en ons in staat stellen om onze leden beter te ondersteunen’, aldus Ledder.

Als Director Marketing bij Bol krijgt Fiona Vanderbroeck de portefeuille Visie onder haar hoede. Ze brengt ruime ervaring mee in merkontwikkeling, klantloyaliteit en commercieel leiderschap. ‘Onze branche staat voor uitdagingen, of ze nu technologisch, maatschappelijk of regulerend van aard zijn’, zegt ze. ‘Ik zie het als mijn missie om thought leadership te versterken op thema’s die ons als sector raken.’

Tim Geenen, medeoprichter van Rayn en expert in synthetische data, krijgt de verantwoordelijkheid over de portefeuille Data & Tech. Geenen heeft een lange staat van dienst binnen VIA en IAB, en geldt als een voorloper op het gebied van privacyvriendelijke data-oplossingen. ‘Met generatieve AI en machine learning ontstaan er nieuwe kansen, maar ook verantwoordelijkheden. Ik wil leden helpen om daar op een ethische en innovatieve manier op in te spelen,’ zegt hij.

Danijel Dercksen, medeoprichter van Act Agency en oprichter van de jonge bureaudirecteuren-community Just Getting Started, zal zich richten op de portefeuille Innovatie. ‘Mijn doel is om onze leden een podium te bieden om hun kennis en innovatie met elkaar te delen’, aldus Dercksen. ‘Er zit gigantisch veel kennis in onze sector. Door die beter te ontsluiten, houden we de branche wendbaar en toekomstbestendig.’

Foto (vlnr): Danijel Dercksen, Fiona Vanderbroeck en Tim Geenen

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken