MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van hoofdredacteur Imke Walenberg

- Algemeen
- 9 apr 2025 @ 11:38
- Nu reageren
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 9 apr 2025 @ 11:38
- Redactie MarketingTribune
In samenwerking met Hibou heeft BBP Media, uitgever van onder andere MarketingTribune, tijdens het Branded Content Event een digitale versie van hoofdredacteur Imke Walenberg ontwikkeld. Het project is een eerste stap in het verkennen van de mogelijkheden van zogeheten ‘digital humans’ binnen de marketing- en mediawereld.
Hibou digitaliseerde Walenberg zowel visueel als auditief. Het resultaat is een levensechte virtuele Imke, die in de toekomst onder andere columns kan inspreken, events kan samenvatten en mogelijk zelfs interactief vragen van lezers gaat beantwoorden.
‘Het is interessant om te zien wat deze technologie nu al kan,’ zegt John Meulemans van Hibou. 'De digitale Imke kan op uiteenlopende manieren worden ingezet om content van BBP Media te ontsluiten. Dit is geen gimmick, maar een eerste stap in het slim inzetten van AI om beter en sneller te communiceren met de doelgroep.”
Ook Walenberg zelf is enthousiast over de samenwerking: ‘Het is even wennen om jezelf als digitale versie terug te zien, maar ik vind het ontzettend spannend om te ontdekken wat AI en digital humans kunnen betekenen voor onze platforms. Het biedt compleet nieuwe mogelijkheden om onze kennis op een innovatieve manier te delen met marketeers.’
De komende maanden gaan Hibou en BBP Media testen hoe de digitale hoofdredacteur het beste ingezet kan worden. Denk aan het automatisch genereren van video- en audioformats, of het beschikbaar maken van content in meerdere talen. Uiteindelijk moet de virtuele Imke ook interactief worden, zodat gebruikers in gesprek kunnen gaan met haar digitale evenbeeld.
Volgens Meulemans sluit het project aan op een bredere trend: ‘De manier waarop mensen content consumeren verandert razendsnel. Als uitgever moet je meegaan in die ontwikkeling. Dit experiment helpt BBP Media vooruitkijken én inspelen op nieuwe vormen van digitale communicatie.’
Walenberg vult aan: ‘Het gaat hier niet alleen om techniek, maar om de toekomst van content. Hoe maken en verspreiden we verhalen die echt aansluiten bij de wensen van onze lezers? Als we met een digital human een breder, inclusiever en persoonlijker bereik kunnen realiseren, dan is dat het onderzoeken meer dan waard.’
De aankomende tijd kan je de voortgang omtrent dit experiment hier volgen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van...
- Booking.com opnieuw het meest waardevolle merk van Nederland
- Coca-Cola, Desperados, Freya’s en Deliveroo scoren Creative...
- [column] Onzekere tijden voor marketeers en managers
- Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
- [column] Segmenteren kun je leren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management