Marktplaats lanceert campagne rond ‘verkoopkracht’

- Bureaus
- 15 apr 2025 @ 07:58
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 apr 2025 @ 07:58
- Kel Koenen
Marktplaats wil Nederlanders inspireren om ongebruikte spullen om te zetten in middelen om hun dromen waar te maken. In de nieuwe campagne ‘Verkoop wat je hebt, krijg wat je wil’ laat het platform zien hoe makkelijk en waardevol het kan zijn om te verkopen wat je niet meer gebruikt.
In een tijd waarin veel consumenten kritisch kijken naar hun uitgaven, speelt Marktplaats in op de behoefte aan financiële ruimte én persoonlijke zingeving. De nieuwe campagne benadrukt hoe spullen die voor de een overbodig zijn, voor een ander waarde kunnen vertegenwoordigen – en hoe de verkoop daarvan bijdraagt aan het realiseren van persoonlijke doelen.
De verhalen in de campagne zijn gebaseerd op echte gebruikerservaringen. In de commercials is te zien hoe mensen eenvoudig spullen verkopen en wat ze met de opbrengst realiseren – van een droomreis tot een nieuwe camera. De authenticiteit van de campagne wordt versterkt door het gebruik van zelfgemaakte video’s van gebruikers zelf.
'In deze tijd, waarin alles steeds duurder wordt, willen we mensen laten zien dat ze veel potentieel in huis hebben, zegt Valerie Heeremans-Niedersüß, Chief Marketing Officer bij Marktplaats. 'Spullen die je niet meer gebruikt, kunnen je helpen om wat extra geld te verdienen en ruimte te creëren voor wat echt belangrijk voor je is.'
De campagne wordt breed uitgerold via tv, YouTube, social media, digitale buitenreclame en display. Daarnaast zet Marktplaats in op een pr-traject en samenwerkingen met influencers om de boodschap nog verder te verspreiden.
Credits
Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Anna Bressers, Maaike Veeling & Eveline Eberhardt
Creatief Bureau: Happiness Amsterdam
Productie: Polak Film
Regie: Tom Rijpert
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
PR: Team Lewis
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zilveren Kruis lanceert campagne 'Social minderen'
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- [event] Trends & Insights van SXSW 2025: Wat betekent tech...
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Gehandicapte Sarah-pop vraagt aandacht voor inclusieve sport
- Heineken lanceert ‘Bar Dating’ app
Laatste Nieuws
- Emotionele waarde van een fiets... 15-04-2025
- Act Good Report 2025: 'Creativiteit... 15-04-2025
- Marktplaats lanceert campagne rond... 15-04-2025
- Dubai presenteert nieuwe... 14-04-2025
- Nationale-Nederlanden: een hardloper... 11-04-2025
- Gall & Gall en Natwerk lanceren... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management